2019-06-10, 16:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Göran Persson och Reinfeldt lär ha runt 120 i IQ, de skulle inte få leda ett större företag ifall de inte var söner till ägaren.

Till saken hör att man inte kan kvoteras som partiledare, då ens jobb egentligen inte är att leda landet, jobbet handlar om att få röster. Då kan meriten handla om något så tragiskt som att vara folkligt bondig. Olofsoon lyckades hyfsad bra med sitt jobb i början tycks jag minnas, mannen hon efterträdde tog partiet till under spärren.
Samtliga kvinnliga partiledare som jag räknade upp utöver Gudrun var inkvoterade, MPs explicit eftersom de måste ha en kvinna. Med inkvoterad menas "nu tar vi en kvinna", "det har inte varit en kvinna på länge", "med en kvinna så kan vi locka nya väljare" osv. Alla dessa kvoterings-argument falerar alltid. För kvotering är inget annat än "nu väljer vi någon sämre".
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-10 kl. 16:19.
Citera
2019-06-10, 16:18
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Samtliga kvinnliga partiledare som jag räknade upp utöver Gudrun var inkvoterade, MPs implicit eftersom de måste ha en kvinna. Med inkvoterad menas "nu tar vi en kvinna", "det har inte varit en kvinna på länge", "med en kvinna så kan vi locka nya väljare" osv. Alla dessa kvoterings-argument falerar alltid. För kvotering är inget annat än "nu väljer vi någon sämre".

att locka nya väljare är en partiledares främsta syfte och "merit", så det är alltså inte tal om kvotering.
Citera
2019-06-10, 16:21
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
att locka nya väljare är en partiledares främsta syfte och "merit", så det är alltså inte tal om kvotering.
Att driva ett företag så att det blir framgångsrikt är en styrelses främsta syfte, så det är alltså inte tal om att kvotera till företagsstyrelser? Tydligen vill feministerna det ändå. Syftet med kvotering är aldrig något annat än att få dit en kvinna som annars inte kommit dit. Så du har fel.

Alternativet att alla kvinnliga partiledare jag räknade upp haft högsta kompetens men ändå fått sparken är nästan ännu oförskämdare mot kvinnor, än att säga att de var inkvoterade och inkompetenta.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-10 kl. 16:24.
Citera
2019-06-10, 16:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Att driva ett företag så att det blir framgångsrikt är en styrelses främsta syfte, så det är alltså inte tal om att kvotera till företagsstyrelser? Tydligen vill feministerna det ändå. Syftet med kvotering är aldrig något annat än att få dit en kvinna som annars inte kommit dit. Så du har fel.

Vi talade specifikt om politik, som för min del är ett område där meritokratin inte existerar ändå.

Alla politiker är kvoterade av idioterna som röstar på dem.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-10 kl. 16:27.
Citera
2019-06-10, 16:27
Medlem
Jag tycker att kvinnor överlag är bättre på att ta ansvar, det är vad jag tycker iaf
Citera
2019-06-10, 16:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppen111
Jag tycker att kvinnor överlag är bättre på att ta ansvar, det är vad jag tycker iaf
Svenska kvinnor har "en högre moral" än svenska män skulle jag säga, är mer laglydiga, gör som man säger. Det hör ihop med deras behov att bekräfta andra, göra något för andra. Men kvinnliga chefer kan dyka direkt på små-saker som "blev kär", "behövde pengar", "pms", "måste hämta barn på dagis" osv små familje- och kropps-frågor som slår ut vilken kvinno-hjärna som helst men inte stoppade män som Lennon McCartney från att skriva topplåtar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-10 kl. 16:34.
Citera
2019-06-10, 16:33
Medlem
Men kul.
Citera
2019-06-10, 17:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Inkvoterade partiledare, som ganska snabbt fick sparken, är Karin Söder (dog nästan på kuppen), Gudrun Schyman (fick sparken på fyllan), Maria Leissner (körde ihjäl sin man), Maud Olofsson (släppte igenom Nuon som kostade Vattenfall 100 miljarder), Mona Sahlin (fick sparken i Tobleroneaffären), Åsa Romson (grät och fick sparken), Anna Kinberg Batra (fick sparken när hon vägrade avgå).

Hört talas om dem? Var det något mer du önskade från trögtänkta mig?

Ni kvinnor i den här tråden kan verkligen inte vårda språket. Eller fatta vem som är intelligent och påläst. Och ni har inga kunskaper. Man kan säga att tråden är självuppfyllande.

Jag frågade inte vem som fått sparken och på vilka grunder. Försök fokusera.

Bevis på att ovannämnda politiker blev inkvoterade. Det måste du ju ha så tvärsäker som du är, eller sitter du bara och påstår en massa skit igen? Hädanefter får du kanske inleda med: "Jag tycker......" eller "jag tror......"

Mitt språk är absolut inte vårdat, det är jag väl medveten om, försöker varje dag att svära mindre.... till att börja med. Däremot förstår jag mycket väl att du är en aidsapa som bara sitter och tjattrar. Lupac kom med källor och underlag, det enda du presenterat är luft.
Citera
2019-06-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Alltså den här tråden kämpar ju med att få definitionerna rätt. Folk gnabbas om obetydliga detaljer. Trådstarten är tydlig. Män som grupp vs kvinnor som grupp. Om män som grupp har fler & bättre schacksnillen än kvinnor så är män bättre än kvinnor på schack, punkt.
Om detaljerna i vad som krävs för att vara schackmästare är obetydliga, varför måste du sätta punkt vid att män är bättre än kvinnor på schack och motarbeta vidare diskussion?

Citat:
Min tagning om jag utgår ifrån det jag skrev ovan är att män är bättre än kvinnor på allt tekniskt, matematiskt, praktiskt och med vissa undantag fysiskt. Kvinnor har en del kognitiva fördelar i vardagligt liv men utmärker sig väldigt sällan i något område när vi pratar om extrema talanger utan håller sig oftast inom normalen.
Jag trodde du satte punkt vid män är bättre än kvinnor på schack, men nu är det tydligen enligt dig, ett stycke nedanför, helt inom ts frågeställning att göra vidare tolkningar av vad det betyder. Så obetydliga detaljer och felaktiga definitioner gäller alltså inte vidare tolkningar av vad mäns överrepresentation betyder utan tolkningar som du inte gillar.

Du har ingen rätt att styra över diskussionen på det sättet, du har inte rätt att sätta punkt för mig och ge dig själv tillåtelse att fortsätta. Det är upp till mod.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2019-06-10 kl. 17:14.
Citera
2019-06-10, 17:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Du svarade på din fråga själv, skärp dig:
"ge något exempel på var jag skriker i högan sky om hur kvinnor drabbas?
Att kvinnor attackerad, ja det kommer jag fortsätta gasta om".

Det gör du oavsett vad någon säger till dig. Du har bara ett enkelt spår i dina tankebanor, som en dörr som bara går åt ett håll och då blir det conformation bias, eller så går det totalt över mjällen på dig.

Du har nog fått lite för mycket Pippi Långstrump i dig när du var liten.
Kravet du stället på din omgivning är total kravlöshet.
Någon annan får dra lasset.
Jag är mer en Top Geartyp av människa. Blir du stående utmed vägen så beklagar.
Resan fortsätter då utan dig.
Hah, löjligaste jag läst på länge. Du har uppenbarligen inte en aning om hur jag är uppfostrad eller hur mitt liv ser ut. Sluta gör personliga uttalanden om mig när du inte känner mig. Det blir mest pinsamt.

"Drabbas av" och "attackerad" betyder helt olika saker vilket jag avsåg också.
Citera
2019-06-10, 17:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Låt mig bara tillägga detta:

Jag försöker få dig att kliva ur skyttegraven och ta lite ansvar för vad du tänker och registrerar i världen runt omkring dig.
Det är busenkelt att ta en partisansk hållning och låta någon annan sköta grovjobbet åt dig, men det blir aldrig några produktiva samtal med någon som inte håller med dig.

Allt handlar om perspektiv och just nu har du inga.

Vi lever i en komplex värld och meningen är att vi ska kunna komma överens. Inte bara "oss emellan" utan även med kulturer som har en helt annan uppfattning om hur det "ska vara" än du och jag.

Vill du kliva av och sitta i ditt eget lilla hål i tron att "det är här "vi" har konsensus, så kommer du inom kort hitta dig själv nästan ensam där.

Du är inget offer förrän du gör dig till ett alldeles på egen hand.

Börja du med att ta ansvar för dig själv så sköter jag mitt.
Citera
2019-06-10, 17:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Svenska kvinnor har "en högre moral" än svenska män skulle jag säga, är mer laglydiga, gör som man säger. Det hör ihop med deras behov att bekräfta andra, göra något för andra. Men kvinnliga chefer kan dyka direkt på små-saker som "blev kär", "behövde pengar", "pms", "måste hämta barn på dagis" osv små familje- och kropps-frågor som slår ut vilken kvinno-hjärna som helst men inte stoppade män som Lennon McCartney från att skriva topplåtar.

"Hämta barn från dagis" en småsak?
Ska barnen sitta kvar på dagis efter stängning när personalen gått hem, eller vad är det du ser för lösning här eftersom att du inte kan se att någon skulle behöva lämna jobbet/mötet av den anledningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in