Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Alltså den här tråden kämpar ju med att få definitionerna rätt. Folk gnabbas om obetydliga detaljer. Trådstarten är tydlig. Män som grupp vs kvinnor som grupp. Om män som grupp har fler & bättre schacksnillen än kvinnor så är män bättre än kvinnor på schack, punkt.
Om detaljerna i vad som krävs för att vara schackmästare är obetydliga, varför måste du sätta punkt vid att män är bättre än kvinnor på schack och motarbeta vidare diskussion?
Citat:
Min tagning om jag utgår ifrån det jag skrev ovan är att män är bättre än kvinnor på allt tekniskt, matematiskt, praktiskt och med vissa undantag fysiskt. Kvinnor har en del kognitiva fördelar i vardagligt liv men utmärker sig väldigt sällan i något område när vi pratar om extrema talanger utan håller sig oftast inom normalen.
Jag trodde du satte punkt vid
män är bättre än kvinnor på schack, men nu är det tydligen enligt dig, ett stycke nedanför, helt inom ts frågeställning att göra vidare tolkningar av vad det betyder. Så
obetydliga detaljer och
felaktiga definitioner gäller alltså inte vidare tolkningar av vad mäns överrepresentation betyder utan tolkningar som du inte gillar.
Du har ingen rätt att styra över diskussionen på det sättet, du har inte rätt att sätta punkt för mig och ge dig själv tillåtelse att fortsätta. Det är upp till mod.