Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det är inte ohederligt att prata om annat än trådens "Är kvinnor bättre än män på något". Men att göra stora utvikningar som "jag tycker visst att kvinnor kan skriva musik" eller "ni påstår att kvinnor saknar logiskt tänkande" kanske du kan hålla med om är OT, eller med andra ord att blanda bort korten. Diskutera TS så är jag med.
Du pratade om att blanda bort korten efter resonemanget om schackspelare:
"Det ämnet snuddade vi lätt tidigare. Antag att män är överrepresenterade med Aspbergers. Antag att många genier i sin bransch typ schack-världsmästare, har Asperger. De kan fokusera på en pytteliten sak i hela sitt liv men inte ens klä sig ordentligt. Det har ingenting med intelligens eller logiskt tänkande hos genomsnitts-mannen att göra. Det är inte ens intelligens, det är nörderi. Men för mig spelar det ingen roll. Han är ändå man, och tråden har som rubrik "Är kvinnor bättre än män på något".
Du försöker alltså blanda bort korten. Läs trådens rubrik och diskutera ämnet så når du mig och andra bättre."
Och "alltså" brukar betyda att det man nu säger följer på resonemanget man nyss gjorde. OT och blanda bort korten är inte samma sak, även om resonemanget om schackspelare inte var OT till att börja med. Men om du menar att jag är OT varför antyder du att jag är ohederlig med ett uttryck som att jag
försöker "blanda bort korten"? Jag har verkligen inte skrivit långa utvikningar om att jag visst tycker kvinnor kan skriva musik.