2019-06-09, 17:51
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Tvärtom så har vi ett explicit förbud mot just sådan verksamhet, deös i regelverket (1.04) och del mot s.k. raid-trådar. Sedan 10-12 år tillbaka åtminstone. När Forumet var nytt fanns knappt regler och inga moderatorer och just raidtrådar var det roligaste fjortisarna visste på den tiden.

(FB) Raidtrådar är inte tillåtna
(FB) Flashback låser "raid"-trådarna ... (Sammanfogad)

Jo men det var det jag menade, att Flashback inte sysslar med sådant. Tillskillnad från Facebook-gruppen där Helena och Patrik osv verkar.
Citera
2019-06-09, 17:53
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Jo men det var det jag menade, att Flashback inte sysslar med sådant. Tillskillnad från Facebook-gruppen där Helena och Patrik osv verkar.

Japp, det är en fundamental skillnad mellan forumet och yttrandefrihetens dödgrävare i skelett-gänget med sina ljusskygga hel-och halvkriminella skummisar.
Citera
2019-06-09, 18:02
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Japp, det är en fundamental skillnad mellan forumet och yttrandefrihetens dödgrävare i skelett-gänget med sina ljusskygga hel-och halvkriminella skummisar.

Undra vad Runar Sörgard tycker om att samarbeta med ett gäng bestående av Nazister, Nekrofiler och kvinnomisshandlare...
Citera
2019-06-09, 18:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmptyPengPung

MEN jag vet att om någon verkligen vill ta reda på vem jag är så kör de ett program som matchar alla inlägg (och då menar jag inte enbart på FB) och försöker hitta liknelser och nysta därifrån. Troiligtvis rätt liten risk för mig som bara är rasist-light. Och som inte finns på några sociala medier förutom Flashback.

Aha, de kör program när de synkroniserar inlägg? Tål att tänka på när man skriver saker på andra ställen. Är det så de kommit över mods och andras identiteter också då?

Ska läsa inläggen efter det här. Har inte varit inne i tråden på ett tag.
Det ser ut som ni pratar lite om i tråden hur de kommit över uppgifterna?
Senast redigerad av dialektiker 2019-06-09 kl. 18:21.
Citera
2019-06-09, 18:11
Medlem
dialektikers avatar
Jag har varit sur på flashback på dess ot-moderering som jag anser kan missbrukas av moderatorer, och jag vill bara att modereringen blir mer transparent,
men annars är jag intresserad av att stötta att flashback blir ett bra forum.

De smutsiga uthängningarna på flashback kan också minska. Det är lite väl stort fokus på smutsiga uthängningar, men jag tror säkert att flashback kan utvecklas på den punkten.
Citera
2019-06-09, 18:11
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Finns en pyttetråd om mig också; inget att gråta över men får säga att jag rös till när jag såg den. Men så måste det få vara, yttrandefriheten framför allt. Men diskussionen bör leva om hur vi agerar och uppför oss och agerandets konsekvenser, en slags flashback-variant av netikett.
Citera
2019-06-09, 18:12
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Än så länge har inget direkt farligt hänt. Jag har fått ett gäng brev där jag ombeds göra diverse saker, annars kommer jag att bli uthängd. Det lustiga är att Benligan redan hade hängt ut mig så det var ju inte så mycket till hot. För att inte tala om att jag har så att säga hängt ut mig själv för flera år sedan.

Nämen usch, är det så de håller på?
Citera
2019-06-09, 19:39
Medlem
vallpojkens avatar
Någon borde förklara Streisand-effekten för de här tomtarna.
Citera
2019-06-09, 19:40
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Undra vad Runar Sörgard tycker om att samarbeta med ett gäng bestående av Nazister, Nekrofiler och kvinnomisshandlare...

Runar kan väl mycket väl ha dolda sympatier med sagda grupper. Han har själv visat prov på rymligt samvete tidigare. Han ger onekligen vissa Knutbyvibbar...
Citera
2019-06-09, 20:02
Medlem
Eastmancolors avatar
Är detta på riktigt och vad är en "raidtråd"???
Citera
2019-06-09, 20:06
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Någon borde förklara Streisand-effekten för de här tomtarna.

Sant, men jag tror samtidigt inte de har förståelsen att det finns en sådan. De ska stoppa "HATET" (i deras ögon).

Stötte på Helena aka Skelettkvinnan i en systembolagskö för en himla massa år sedan. Egentligen kände jag inte igen henne förrän hon snäste till kassörskan som frågade efter leg "du känner igen mig!" - antingen så kan man tolka det som om hon var där ofta eller som om hon ville bli igenkänd. Hon köpte en massa billig öl och en flaska billig vodka. Smaklöst.
Citera
2019-06-09, 20:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Riktigt äckligt att dom blandar in din mamma.
+1

Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Ja precis. Kent/kändisskapet önskar att bli särbehandlade och ha speciella rättigheter utom att själva beakta andra på samma vis. Gudskomplex deluxe och jädrans hyckleri. Inget nytt med dessa kändisar, samma gamla.
Tycker det är fult att ge sig på bla människor som är en hårsmån från att ta livet av sig, flashback och medlemmarna har ändå förhindrat dödsfall genom åren men även detta är fel enligt a12
Senast redigerad av Arne.Anka 2019-06-09 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in