Citat:
Ursprungligen postat av
yeahsurexxx
Så grundbulten I dessa eviga trådar är INTE att ett gäng idioter försöker beskylla å svartmåla fb för diverse utan att ni behöver cash?
Starta en ärlig tråd om det istället där ni deklarerar era finanser så vi användare kan se hur det ekonomiska läget ser ut.
Därefter så skulle jag inte se det som helt omöjligt att ni kan få donationer för att fb ska överleva.
Citat:
Ursprungligen postat av
lennart.lyktstolpe
+1 på det.
På ett dysfunktionellt forum är det här admins dysfunktionella sätt att be om pengar. Det är därför det är lite svårt att veta vad topic är.
Här finns hacking, spänning, udda personer och möjlighet att känna sig bättre genom att basha på nekrofiler.
Det är vad admin satsar på att majoriteten av användarna vill ha. Kanske har han rätt.
Jag finner såna här inlägg som ständigt poppar upp väldigt intressanta. Läser de med ett leende på läpparna. Det säger så mycket om personerna som skriver dessa.
Bara kriminella som lever på stjäla och bedra eller samhällsparasiter som lever på bidrag och vägrar arbeta, kan tycka det är fel att som ägare tjänar pengar på sitt företag eller att som arbetare få en lön. Likaså kan det vara svårt för såna personer att förstå konceptet att vilja skydda sin egendom. Är man van vid att stjälas andras saker eller kräva att soc alternativt föräldrarna köper allt åt en, så förstår man inte att andra faktiskt köper sina saker för pengar de tjänat in och inte är intresserade av att stjäla andras saker när man förlorat en sak eller kräva att kommunen betalar för det.
Men har man bara bott hemma hos sina föräldrar eller i fängelse, så förstår man nog inte begreppet att äga något. Äger man t ex ett hus, så vill man så klart inte att någon ska bränna ner det. Och man tycker definitivt det är fel att någon hotar bränna net det. Men så resonerar inte ni. Om någon säger ”jag vill inte att terrorister ska tända på mitt hus”, så säger normala människor att ”så får de ju inte göra” och ”tänk om du förlorar ditt hus”. Ni däremot säger ”det gör väl inget att de bränner ner ditt hus. Det är smällar man får ta för att man har råd att köpa ett hus. Du klagar bara för att du förlorar en massa pengar”.
Ni tillhör den kategorin användare som pratar om och om igen om pengar. Att däremot Kent den Narcissistiske, hångel-Helena samt lättkränkta Linda hotar och trakasserar folk är vardagsmat för er. Inget som ni reagerar över och tycker är konstigt, vilket i mina ögon tyder på att ni är kriminella eller psyksjuka och gör sånt till vardags. Nej, det är pengarna som är det viktiga för er. Inte hoten som de flesta hajar till vid. Det är precis som de där trådarna där killarna skriker och skriver om hur fel det är på tjejer, att tjejer är luder, när allt de egentligen vill är att få lite fitta och klämma lite bröst.
I ert fall är det ju utan tvekan pengarna som är viktigast. Förmodligen för att ni inte har några eller måste fiffla er till dem. Därför gillar ni inte att någon tjänar pengar på ett lagligt vis genom att tillhandahålla ett gratis forum. Ett gratis forum som t ex avslöjar skogstokiga grupper med pedofiler och mördare som sysslar med kriminella metoder.
Testa att jobba nån gång. Kanske ni gillar det.