Inte för att jag vill förminska dig eller vara dum men du har väldigt fel om mycket.
Du har nog levt ett rätt priviligierat liv om du tror det du beskriver har någon funktion.
Och jag skall försöka förklara varför.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Fast feministiskt självförsvar är inte kampsport, det är att träna på att skrika och slåss och mentalt förbereda sig så att man inte blir handlingsförlamad i en överfallssituation.
Vad tror du att kampsport är om du bortser från de mest utslätade varianterna och dess missvisande namn om vi avser de vapenlösa sådana och glömmer vanlig aikido?
Det är ett sätt att kunna försvara sig så effektivt som bara är möjligt och att attackera en annan så effektivt som möjligt närhelst det inträffar.
Det är ju allt feministiskt självförsvar innefattar fast det fungerar och oftast så får man vettiga råd av tränarna som tydligen inte feministiskt självförsvar ger.
Citat:
Att skrika och slåss är nämligen det bästa man kan göra eftersom våldtäktsmän i de allra flesta fall vill ha ett lätt offer.
Nej...
Absolut inte.
Väldigt tragiskt om det är det som man faktiskt lär ut.
Att ha fotriktiga skor på sig.
Träna jogging med intervallträning.
Det är den viktigaste träningen och förberedelsen man kan göra.
Sedan kan man lära sig att gå på ögonen och slå på struphuvudet är i princip det bästa man kan göra och får man in ett slag eller ett finger i ögat så då springer man så in i helvete fort man bara kan därifrån och ropar på hjälp samtidigt.
Stannar man kvar och slåss är det bara att ge gärningsmannen tid till det jag skrev i förra inlägget.
Du har inte en chans som kvinna att stå emot en man annat än triviale Svensson som kommer ut från stadshotellet för dyngrak att fatta att bruden inte vill och som mest faller ihop i en hög och gråter vid första knuffen. De kvinnorna som brukar rekommendera detta är de som på fullt allvar tror kön är en social konstruktion och lägger ner någon typ av prestige i att inte vika undan för en aggressiv man.
Det resulterar ju oftast i att de förutom rånade/våldtagna eller vad de nu vart överfallna för också blir ordentligt misshandlade.
Citat:
Man tränar även på att använda röst och kroppsspråk för att visa att man inte är ett lätt offer. Tänk Lisbet Salander skrämma ett killgäng i tunnelbanan (om du sett den filmen).
Vem bryr sig om något sådant trams om man nu ska våldta en kvinna tror du?
Bara titta på de båda dårarna som våldtog och dödade tjejen i gångtunneln.
De gick ju till och med så långt att de väntade tills de hittade ett snyggt offer.
När oddsen redan är till en så överväldigande favorisering av mannen så skiter de i om en kvinna försöker använda sig av sitt kroppsspråk eller sin röst för att försöka framträda som ett svårt offer.
Troligen får det dem snarare att tända till lite extra istället, när de får chans att riktigt sätta en kvinna på plats, jag vet inte vad som driver dem men då det ofta finns ett straffinslag och det är en makthandling känns det väldigt kontraproduktivt att ikläda sig den rollen som gärningsmannen vill hämnas på som kvinna. De kvinnor som överlevt t.ex seriemördare har snarare valt den motsatta rollen och flytt av bara fan när tillfälle gavs.