2005-07-08, 15:41
Bannlyst
Det hela är en fråga om vett och sans. Jag har inget problem med att flickor och kvinnor stärker sin kropp, och sitt självförtroende.

Men.

Faktum kvarstår. Jag. Inte speciellt farlig globalt sett, men faktum är: 90 kilo manliga muskler, dvs Hallonplutten, utan fett, spöar 99.9% av alla tjejjer i Svedala. Med ett slag, knäcker jag käken på 99.95 av alla kvinnor. Nu slåss jag inte mot kvinnor. Det har aldrig hänt. Jag är på så sätt en medelmåttig man. Undantagsvis slår män sin kvinna/kvinnor. Sjuka män. Men lura inte flickor att slåss mot män.

Använd hjärnan.

Lär flickor och kvinnor pungspark, sedan spring, för att försvara sig mot våldtäktskräken. Fingrar i öga, eller dylikt. Men vad gäller ren fight, så är det löjligt korkat av kvinnor/kvinna/flicka att utmana en man. Våldtäcktskräken är ohyggligt få procentuellt sett, men de finns. Fysiskt har tjejjer ingen chans, statistiskt sett. Realistiskt sett. Faktamässigt sett. Att det finns tokfeminister som säger att män och kvinnor är lika? = Inget annat än ett djupt enfaldiga kräk. Det tragiska är: Feministdårarna tror på det.

"Feministiskt självförsvar"? = Sug mitt feta arsle. Dumfan.
Citera
2005-07-09, 19:56
Medlem
Tompalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonplutten
Lär flickor och kvinnor pungspark, sedan spring, för att försvara sig mot våldtäktskräken. Fingrar i öga, eller dylikt. Men vad gäller ren fight, så är det löjligt korkat av kvinnor/kvinna/flicka att utmana en man.
Tror inte ens sådana metoder är särskilt effektiva, om hon inte trycker ut ögonen på förövaren. Sådana metoder gör dem förmodligen ännu aggressivare. Som jag tidigare skrev, tror jag en kvinna gör klokast i att undvika avskilda vägar, hysteriskt försöka komma ur killens grepp, och sedan springa. Skulle hon ändå hamna i underläge på marken ska hon inte ägna sig åt konstiga BBJ-övningar, slag och kast. Ta ett rejält grabbatag om kuken och vrid om, som om det vore ett åtsittande burklock. Eller varför inte föreställa sig att man håller i en stressboll, som man vill testa hållbarheten på? När man väl har ett grepp är det oerhört effektivt.
Citera
2005-07-09, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tompalizer
Tror inte ens sådana metoder är särskilt effektiva, om hon inte trycker ut ögonen på förövaren. Sådana metoder gör dem förmodligen ännu aggressivare. Som jag tidigare skrev, tror jag en kvinna gör klokast i att undvika avskilda vägar, hysteriskt försöka komma ur killens grepp, och sedan springa. Skulle hon ändå hamna i underläge på marken ska hon inte ägna sig åt konstiga BBJ-övningar, slag och kast. Ta ett rejält grabbatag om kuken och vrid om, som om det vore ett åtsittande burklock. Eller varför inte föreställa sig att man håller i en stressboll, som man vill testa hållbarheten på? När man väl har ett grepp är det oerhört effektivt.
Låt oss enas om att du har nollkoll. In reality.

Vad gäller ett "Ta ett rejält grabbatag om kuken" som du så sött beskriver det:
Vad ska jag svara? Jag svarar:

Hönshjärna. Fullbordad våldtäkt is imminient. Du har missat chansen.

Vad gäller sparka pung och peta öga, så är det givetvis "provokativt".

Men vad är alternativet?
Våldta mig gärna?

Edit:"Du har missat chansen." Dvs. chansen att undvika våldtäkt.
Citera
2005-07-09, 20:46
Medlem
DenLedes avatar
Jag tror att skrik har bäst effekt mot våldtäktsmän.

Det är inget naturligt beteende för en man att våldta. Risken att riktiga män kommer och pucklar på honom är då för överhängande för att han ska kunna fortsätta.

Kom ihåg att mannens fysiska överlägsenhet är till för att skydda kvinnor och barn. Inget annat!
Citera
2005-07-09, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Jag tror att skrik har bäst effekt mot våldtäktsmän.
Det är mycket möjligt att du har rätt. Låt oss undersöka. Vetenskapligt. Strikt vetenskapligt. Inte femistiskt, fanantiskt; dvs. "män är djur".

Utan: Tänk.

Make use of your brain. It is a beautiful thing.
Citera
2005-07-09, 22:45
Medlem
Tompalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonplutten
Låt oss enas om att du har nollkoll. In reality.

Vad gäller ett "Ta ett rejält grabbatag om kuken" som du så sött beskriver det:
Vad ska jag svara? Jag svarar:

Hönshjärna. Fullbordad våldtäkt is imminient. Du har missat chansen.

Vad gäller sparka pung och peta öga, så är det givetvis "provokativt".

Men vad är alternativet?
Våldta mig gärna?

Edit:"Du har missat chansen." Dvs. chansen att undvika våldtäkt.
Tror detta kräver att jag citerar mig själv;

Citat:
...och sedan springa. Skulle hon ändå hamna i underläge...
Vilket innebär att det är som en sorts sista utväg, istället för att ägna sig åt moves som kräver träning och kunskap i självförsvar. Menar inte att det är ineffektivt, men alla kvinnor ska inte behöva ägna sig åt kampsport för att kunna freda sig. Jag tror jag punktar så du förstår bättre.
  • Undvik avskilda vägar och skog (för att inte bli överfallen).
  • Blir du överfallen, kom loss ur greppet och spring för glatta livet! Att komma loss är ju givetvis det knepiga, men att åla sig hysteriskt ur greppet tror jag är det bästa för otränade kvinnor.
  • Självförsvarstricks som ögonpetning och pungspark är (enligt mig) sällan effektiva, utan lär göra förövaren än mer beslutad att våldföra sig på kvinnan.
  • Kvinnan hann inte undan, förövaren var för snabb. Jag antar att förövaren vid något tillfälle måste ta av sig byxor och sedan kalsonger, av praktiska skäl. Du (som är kille?) borde förstå den oerhörda smärtan att få kulorna mosade. Jag har själv utsatts för detta av min flickvän som finner det jättefascinerande att killar kan få så ont av pungskador.

För övrigt skulle jag önska att du debatterade på en högre nivå än att kalla mig hönshjärna, utan att ens till synes ägnat särskilt stor uppmärksamhet åt mitt inlägg.
Citera
2005-07-10, 01:17
Bannlyst
Citat:
kalla mig hönshjärna
Det var fel av mig att göra det. Korkat.

Jag tycker det är svårt att diskutera våldtäkt ur ett rationellt perspektiv.
Jag tycker att det är mycket illa om någon människa ska behöva undvika "avskilda vägar och skog". Ruggigt tragiskt.

Men faktum är att det är ytterst ovanligt med våldtäkt statistiskt sett, men ändå tillräckligt "vanligt" för att jag skulle undvika "avskilda vägar och skog" i skymning i en stad om jag var tjej.

Vad ska man göra? Klä ut Hallonplutten till lättklädd tjej , och skicka honom igenom skogsdungar i hela Sverige för att spöa våldtäktskräk till oigenkännelighet?

Att lura flickor till fysisk strid mot våltäktskräk tror jag inte på.

Hit and run... Skrik. Kanske?
Citera
2019-06-05, 18:37
Medlem
Hundkostyms avatar
Gissar det är som i videon nedan när en tjej försvarar sig mot en attackerande flock. Negrarna ger sig på tjejen för att hon bär en så kallad ”MAGA”-keps, vilket står för ”Make America Great Again” president Donald Trumps kampanjslogan från 2016 års presidentval. Trots att ingen vit man verkar vilja försvara henne i rädsla av bli kallade rasister bjuder den ensamma tjejen på hårt motstånd mot negerflocken.

https://www.twitter.com/JFNYC1/statu...922473477?s=20
Citera
2019-06-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare
Och folk blir upprörda... Åtminstonde är det inte lika accepterat som feministiskt självförsvar...

Folk verkar ju bli upprörda här? Eller räknas inte det?
Citera
2019-06-06, 10:19
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkostym
Gissar det är som i videon nedan när en tjej försvarar sig mot en attackerande flock. Negrarna ger sig på tjejen för att hon bär en så kallad ”MAGA”-keps, vilket står för ”Make America Great Again” president Donald Trumps kampanjslogan från 2016 års presidentval. Trots att ingen vit man verkar vilja försvara henne i rädsla av bli kallade rasister bjuder den ensamma tjejen på hårt motstånd mot negerflocken.

https://www.twitter.com/JFNYC1/statu...922473477?s=20

Fast egentligen är det en tjej som ger sig in i ett slagsmål, förmodligen för att försvara sin kille. Kepsen, som inte är MAGA, tillhör en av de hon slåss mot.
Citera
2019-06-06, 13:35
Medlem
'feministiskt självförsvar' är en dagsfärsk åsikt som bestäms av översteprästinnorna av Systerskapet.
Citera
2019-06-07, 12:44
Medlem
Vi hade en superfeministisk lärare på det gymnasium där jag studerade för en herrans massa år sedan. Hon drev också en kurs i feministiskt självförsvar. Det handlade om hur kvinnor skulle försvara sig mot män under t.ex. en mörk fredagskväll då en odräglig man kommer fram och försöker ragga. Ofta genom att lära sig att man ska slå mot könsorgan, hals och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in