Det hela är en fråga om vett och sans. Jag har inget problem med att flickor och kvinnor stärker sin kropp, och sitt självförtroende.
Men.
Faktum kvarstår. Jag. Inte speciellt farlig globalt sett, men faktum är: 90 kilo manliga muskler, dvs Hallonplutten, utan fett, spöar 99.9% av alla tjejjer i Svedala. Med ett slag, knäcker jag käken på 99.95 av alla kvinnor. Nu slåss jag inte mot kvinnor. Det har aldrig hänt. Jag är på så sätt en medelmåttig man. Undantagsvis slår män sin kvinna/kvinnor. Sjuka män. Men lura inte flickor att slåss mot män.
Använd hjärnan.
Lär flickor och kvinnor pungspark, sedan spring, för att försvara sig mot våldtäktskräken. Fingrar i öga, eller dylikt. Men vad gäller ren fight, så är det löjligt korkat av kvinnor/kvinna/flicka att utmana en man. Våldtäcktskräken är ohyggligt få procentuellt sett, men de finns. Fysiskt har tjejjer ingen chans, statistiskt sett. Realistiskt sett. Faktamässigt sett. Att det finns tokfeminister som säger att män och kvinnor är lika? = Inget annat än ett djupt enfaldiga kräk. Det tragiska är: Feministdårarna tror på det.
"Feministiskt självförsvar"? = Sug mitt feta arsle. Dumfan.