2019-06-08, 14:11
Medlem
De flesta verkar vara överens om att det är ett underligt tillvägagångssätt om man ska ha ihjäl en specifik person.

Det mest troliga är väl att någon på adressen skulle bli skrämd? Men att smällen blev mycket större än vad som var tänkt?
Senast redigerad av MrAsparagus 2019-06-08 kl. 14:16.
Citera
2019-06-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bangan7086
I nyhetsrapporteringen från gammelmedia är det bombattentat om det sker i utlandet och "explosion" om det sker i Sverige. Det är med största sannolikhet ett planerat bombattentat. Har väldigt svårt att tror att Bandidos eller annat MC-gäng skulle stå bakom detta. Inte deras mo att skada utomstående. Tyvärr, går varken att lita på polisen eller media. De är så insyltade i sin egen politiska agenda att de inte vet vart de ska vända sig. Det tragiska är att ju mer man döljer, skönmålar, undanhåller information, ju större kommer problemen bli innan de på allvar kan ta tag i dem. När det så småningom inträffar, vilket är oundvikligt, så kommer vi att få ha vant oss vid dagliga avrättningar på öppen gata, grovkalibrig automateld i villaområde (som i Bromsten) och nu på senare tid en serie med bombattentat (f'låt explosioner). Om allt detta handlar om att motverka SD så kanske det är dags att tänka om?
Jo nog är de insyltade och tjänar bra på det! Och hur skall någon kunna tänka om som inte ser hela bilden utan bara är hjärntvättad PK av sitt hat mot oliktänkande? Annars väl tänkt med omöjligt tyvärr.

Folket ville ha mer färg på tillvaron och blodet är rött och vackert så länge inte du själv är drabbad eller dina nära. Statistiken ljuger alltid när PK bestämmer. Många vägar öppna till svaret här, tror jag så låt polisen fortsätta att fika och umgås som i Linköpingsmorden sedan 2004.

Svensken får vad han röstat på, så enkelt är det och syr du in en så kommer en annan fram och vill ha lite god mat på krogfängelset och stiga I graderna.

Välkommen till FB!
Citera
2019-06-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
De flesta verkar vara överens om att det är ett underligt tillvägagångssätt om man ska ha ihjäl en specifik person.

Det mest troliga är väl att någon på adressen skulle skrämd? Men att smällen blev mycket större än vad som var tänkt?

Håller med dig!
Citera
2019-06-08, 14:14
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Det är var redan konstaterat i tråden igår.
Det konstaterades flera olika detonationsplatser, och jag har då inte sett en bild innan på kratern så det har bara varit spekulationer.

Och ni som sitter och spekulerar i sprängämnen, det spelar egentligen ingen roll vilket slags kommersiellt/militärt fast sprängämne då majoriteten innehåller Trotyl...

Personen visste vad den gjorde, sprängverkan var riktad, det syns, troligtvis muslimer som varit i krigshärdar, om jag får gissa så är måltavlan en kristen och valet av storlek på bomb talar för detsamma för de ska ju ändå ta över Sverige och då spelar det ingen roll om smutsiga nordbor styrker med.
Senast redigerad av Acies 2019-06-08 kl. 14:17.
Citera
2019-06-08, 14:16
Medlem
Det var verkligen det dummaste att göra ifall man vill ha ihjäl någon. Tänk om det fanns anhöriga till bananen som gjorde detta i närheten, eller som bor där? Sen finns det bara minst 1000 andra orsaker om varför man inte ska göra på det här sättet. Snacka om idoti alltså, shiiit.
Citera
2019-06-08, 14:17
Medlem
Det skall till en avsevärd sprängkraft för att åstadkomma skador i den här storleken (hade under mina 450 dagar i lumpen utbildning att spränga och skjuta med det mesta), jag skulle bli förvånad om random mc-klubb eller invandrargäng har den förmågan. För mig är sprängningen ett stort frågetecken. Det enda jag är säker på är dock att vår Kling och Klang till poliser inte kommer att lösa fallet.
Citera
2019-06-08, 14:19
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Har jag fattat det rätt. Teorin i MSM, som polisen varken stödjer eller avfärdar, är att sprängladdningen var ämnad för Am*n N*uri Z*d på Ådalagatan 1, lgh 1203. Han ska alltså vara knuten till No Surrender MC. Detta istället för att sprängladdningen skulle vara ämnad för Arb*r K*strati på samma adress, lgh 1003 (bottenplan) och som har anknytning till gängkriget i Göteborg (Biskopsgården). Det är ju helt ologiskt. Vill man spränga någon som bor så pass högt upp (som våning två) så placerar man väl inte en sprängladdning på marken utanför. Då försöker man väl ta sig in i porten och aptera den på eller vid dörren. Personligen anser jag att de som utlöst sprängladdningen har varit ute efter personen på bottenplanet. Då kvittar det ju ifall sprängladdningen är placerad ute eller inne i porten.

Det är ej säkert att de velat döda någon, bara skrämmas utav helvete. Alternativet är att de har noll koll på sprängverkan
Citera
2019-06-08, 14:19
Medlem
Är det inte dags att flytta över den här tråden till aktuella brott och kriminalfall nu? Alla varianter på "olycka" tycks uttömda.
Citera
2019-06-08, 14:20
Medlem
bibliotakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennyabra
Jo nog är de insyltade och tjänar bra på det! Och hur skall någon kunna tänka om som inte ser hela bilden utan bara är hjärntvättad PK av sitt hat mot oliktänkande? Annars väl tänkt med omöjligt tyvärr.

Folket ville ha mer färg på tillvaron och blodet är rött och vackert så länge inte du själv är drabbad eller dina nära. Statistiken ljuger alltid när PK bestämmer. Många vägar öppna till svaret här, tror jag så låt polisen fortsätta att fika och umgås som i Linköpingsmorden sedan 2004.

Svensken får vad han röstat på, så enkelt är det och syr du in en så kommer en annan fram och vill ha lite god mat på krogfängelset och stiga I graderna.

Välkommen till FB!
Det här inträff en explosion, pga någon person/personer utan hänsyn till andra.
Att klaga på polisen eller skylla på hur folk röstat är att visa att man har lika lite i hjärnan
som attentats förövaren.
Citera
2019-06-08, 14:23
Medlem
EN bomb. Militärgrej från Balkan. Budskapet är vi skiter i lagen och vi skiter i familjer. Inget annat. De skickar underhuggare. Bossarna är inte där. En med namn K*str*ti vet att budskapet gäller alla i klanen 7 generationer i alla led oavsett om just den K*str*ti har ett dyft med saken att göra eller inte. Du behöver inte specificera ditt budskap till de som förstår klan/familj mentalitet
Citera
2019-06-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Det konstaterades flera olika detonationsplatser, och jag har då inte sett en bild innan på kratern så det har bara varit spekulationer.

Och ni som sitter och spekulerar i sprängämnen, det spelar egentligen ingen roll vilket slags kommersiellt/militärt fast sprängämne då majoriteten innehåller Trotyl...

Personen visste vad den gjorde, sprängverkan var riktad, det syns, troligtvis muslimer som varit i krigshärdar, om jag får gissa så är måltavlan en kristen och valet av storlek på bomb talar för detsamma för de ska ju ändå ta över Sverige och då spelar det ingen roll om smutsiga nordbor styrker med.

Varför tror du att sprängverkan var riktad? Finns ju inte så mycket på andra sidan som kan ta skada.
Skadornas utbredning är ju rätt omfattande och ser väl ut som man skulle kunna anta om något smäller på marken.

Nu finns det ju dessutom en krater så meteorit-teoretikerna vaknar väl till liv igen.
Borde väl vara mer bränt runt kratern i så fall, så jag skulle nog avskriva det i alla fall.
Citera
2019-06-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus

Det mest troliga är väl att någon på adressen skulle skrämd? Men att smällen blev mycket större än vad som var tänkt?
Möjligt. Men kan också vara en dum-apa som ger blanka fan i sin omgivning och i förlängningen även sig själv. Hanterar man explosiva ämnen och detonerar en laddning bland folk har man gått över gränsen, tycker du inte det? Vad spelar, det av mig fetade ovan, för roll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in