2019-06-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
En ljudbang över tätbebyggt område i fredstid låter omöjligt då civil flygning med överljudsfart endast tillåts över hav eller obebyggda områden på grund av risken för skador och obehag.

Nja. Har då varit med om att JAS med sina kompisar testat ljudbanga ovanför mig och jag bor då mitt bland folk. Det lät förbaskat högt, och husen skakade. Men aldrig att det skulle kunna ställa till med sådan förödelse som den här bomben gjorde.
Citera
2019-06-08, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
MC gängen vill framstå som proffs. Och i det här fallet tror jag att polisen har dragit ihop en story om mcgäng bara för att det bor en kille i huset som har eller haft kopplingar till ett gäng..

Om mcgänget skulle vilja ha honom död. Så väntar man tills han lämnar huset för att minimera vittnen.. Man spränger inte som i det här fallet hela jävla kåken och bara hoppas på att ingen ska ha sett nått..

Helt otroligt hur dom mörkar och lägger skulden på nått annat för att skydda sanningen!

Asså du är ju iq befriad på riktig. Har du läst vad Bandidos har gjort tidigare? Sprängt bilar i Gbg med granater, sen säger du att mc gäng inte är så klantiga?

Vet du att Bandidos supporter-team är xteams? Läs på så framstår du inte som en idiot dumma fan.
Citera
2019-06-08, 14:04
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag har bilden men hittade källan så jag länkar dit. En polis, tydligen.
https://www.instagram.com/p/BybGZBJIYPU/

Där är kratern.
Citera
2019-06-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
En lös hastighetsskylt som ska sitta fast i ramen där kan du bortse ifrån då antagligen ena sidans skruv/mutter slets loss på ena sidan före den andra och därför fick en möjligt missvisande färdriktning.

Ja, den kan ha roterat en aning. Den mörka ringen är säkert en fullt möjlig detonationsplasts.
Citera
2019-06-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmyra
Nja. Har då varit med om att JAS med sina kompisar testat ljudbanga ovanför mig och jag bor då mitt bland folk. Det lät förbaskat högt, och husen skakade. Men aldrig att det skulle kunna ställa till med sådan förödelse som den här bomben gjorde.
Framförallt så borde väl någon person i Linköping ha sett ett plan flyga över staden?
Citera
2019-06-08, 14:06
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Själv tror jag på Dynamex, borde vara lättast att få tag på då de används inom byggen.

Om ingen annan redogjort om Mehdi så gör jag det, han är ej längre president utan nu är han sergeant of arms, i mc-klubbens Europaorganisation

Militär sprängdeg från balkan är också troligt
Citera
2019-06-08, 14:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Där är kratern.
Ja, det ser faktiskt ut som det. Jag funderade på om de saknade gatustenarna (heter det så) berodde på att explosionen slitit bort benet på cykelskjulet och att det tagit med sig stenarna, men det ser ut som en "skål" runt platsen där det saknas stenar. Krater...? Ja, jag tycker det ser ut så.
Citera
2019-06-08, 14:07
Medlem
I-van-Toers avatar
Har jag fattat det rätt. Teorin i MSM, som polisen varken stödjer eller avfärdar, är att sprängladdningen var ämnad för Am*n N*uri Z*d på Ådalagatan 1, lgh 1203. Han ska alltså vara knuten till No Surrender MC. Detta istället för att sprängladdningen skulle vara ämnad för Arb*r K*strati på samma adress, lgh 1003 (bottenplan) och som har anknytning till gängkriget i Göteborg (Biskopsgården). Det är ju helt ologiskt. Vill man spränga någon som bor så pass högt upp (som våning två) så placerar man väl inte en sprängladdning på marken utanför. Då försöker man väl ta sig in i porten och aptera den på eller vid dörren. Personligen anser jag att de som utlöst sprängladdningen har varit ute efter personen på bottenplanet. Då kvittar det ju ifall sprängladdningen är placerad ute eller inne i porten.
Citera
2019-06-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vad får dig att tro det? Nån nämnde tidigare i tråden att det inte skulle ge upphov till någon "rökplym" vilket det tydligen var i det här fallet.

Det är min gissning i allafall. Jag kolla lite på YT det verkar vara lite olika med rök beroende på var man är! Om det är mycket damm mm! Varför jag tror att det är hög explosivt har med att göra med tanke på så många krossade rutor det blir ju en snabb snärtig tryck våg. Jag är så klart inte säker men det är gissning eller nått liknande har använts! Mvh
Citera
2019-06-08, 14:09
Medlem
absolut-justices avatar
Igår vad det snack om 4 detonationer som skedde nästan samtidigt, som ett boende vittne uttalade sig om. Nu idag vet vi att en 70-taggare ligger med splitterskador på sjukan, det intressanta med honom är att han är med i FRO, en försvarsgren som bl.a sysslar med avancerad radiokommunikation.

Då finns ev möjligheten att 70-taggaren satt hemma på balkongen och lattjade med en terminal, som i sin tur lyckades aktivera laddningen/laddningarna-oavsett om dom nu låg i busken eller i cykelstället.
Digitala terminaler kan trigga elektroniska tändhattar om oturen är framme då de ger pulserande sändningarar som kan triggas lättare än gamla analoga som har konstant sändning.

FRO har vad jag vet också tillgång till remote-terminaler för sprängnings-system inom försvaret, så att han nu råkar bo i 1:an är ganska intressant. Kan också vara så att MC-nissarna hittat hans radiogrejer i husets förråd, eller t.om att gubben hade saker hemma som skulle ligga i ett väl låst mob-förråd.
Ett 10kg stridsvagnsmina med remote bör ge likande skador om vi ser till militära leksaker från gamla mob-förråd. Kan vara läge att kolla gubben också.

https://norra-skane.fro.se/f412/432-forbund/f41-fro-ostergotland/f41-startsida/1247-f412-sasongsavslutning-i-linkoping-varen-2013
Citera
2019-06-08, 14:10
Medlem
Citat:
Där är kratern.

Det är var redan konstaterat i tråden igår.
Citera
2019-06-08, 14:11
Medlem
Citat:
Där är kratern.

Ja, där syns den tydligt. Rakt framför entrén alltså. Men inte i cykelstallet eller under någon balkong eller precis framför dörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in