Citat:
Ursprungligen postat av
B.R.Donut
Tidpunkten tyder på antingen olycka/misstag eller tidsutlöst.
Man verkar ju inte heller hittat några rester av ev. misslyckad bombtillverkare. Men dessa kanske visar sig senare?
Nån slags drive-by operation mitt på blanka förmiddagen i dagsljus känns lite vanskligt.
Verkar också som aningen overkill (eller snarare totalt feltänkt) om man är ute efter någon enskild person.
Missnöje mot bostadsbolaget verkar man ju inte ha uteslutit heller.
Knäppgök eller rättshaverist?
Var inne på det i ett tidigare inlägg, en vådasmäll borde ha resulterat i att den/de som hanterade en eventuell bomb när den small skulle återfunnits utspridda över området ganska snart. Visst, det är tydligt att den eventuella bomben var stor, men har svårt att den skulle spränga åtminstone en normalstor människa helt i oidentifierbara bitar. Man borde åtminstone se någon spray tycker jag.
Men men, inget är väl omöjligt iofs, kan vara en sån enkel grej att man är tyst om det av utredningstekniska skäl eller nåt.
Eventuella skäl till det hela vågar jag inte ens spekulera i. Var man ute efter en person tycker jag dock att mängden sprängämne rimmar väldigt illa med amatörmässigheten i upplägget. Det känns som det vore betydligt lättare att hitta en effektivare metod (läs: ungefär vilken annan metod som helst), än att få tag på så mycket sprängämne.