Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Har lite svårt att bedöma djupet med hjälp av minnet, då man åkte skridskor på flera andra liknande ställen på den tiden och jag kanske blandar ihop ett minne med ett annat. Fast djupare än 3 meter känns otänkbart. Tror snarare på 1-2 meter och troligen ganska jämndjupt i hela "sjön". Hur botten var har jag tyvärr ingen aning om.
Angående den "starka kopplingen" har jag nog ändrat mig lite sedan jag skrev förra inlägget. Finns en person med ett förnamn samt även ett efternamn som är antingen väldigt ovanligt eller ganska ovanligt och där båda namnen är relaterade till detta fallet. Man kan inte kan låta bli att reagera på slumpen att personen bor några hundra meter från Iglamossen, men.. efter en del försök att gräva i det spåret tror jag att jag bör släppa det. Det verkar bara vara en ren slump, faktiskt. Och därmed känns det onödigt att outa den troligen helt irrelevanta personen här. Kan ev svara lite bättre via PM, om jag får frågan den vägen. (Skaraborg har redan fått infon, fast som jag skrev ovan är nog infon irrelevant för fallet).
Du kan mycket väl ha rätt i ditt antagande.
Problemet med detta fall är just alla märkliga sammanträffanden/slumpar. Så har det varit ända från början till dags dato. Idel sådana. Den ena efter den andra. En del av dessa har tagits upp här medans andra inte.
Vi tar upp det mest märkliga sammanträffandet/slumpen som alla känner till. Samma dag som Grodmansrånet går av stapeln försvinner Dahlsjö, Johansson och Karlsson för alltid. Kan verkligen alla dessa sammanträffanden/slumpar verkligen vara just detta?
Jag har precis suttit och tittat på gamla foton på bl. a. Kjell-Åke från den här sista tiden 1964-65. Han är glad och skrattar. Han är på fest där han spexar. Alla personer på dessa foton ser glada ut. Ingen visste då att kort tid efter att fotona togs så var glädjen försvunnen. Det känns tragiskt att titta på dessa flera mansåldrar efteråt.