Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-06-06, 17:39
Medlem
https://www.spin.com/featured/avicii-tim-cover-story/

Väldigt bra och intressant artikel, finns även detaljer kring hans sista veckor där vänner uttalat sig. Fan alltså, det känns så overkligt när man hör att han hade planer efter Oman, var taggad på ny musik och det kändes som han började få tillbaka glädjen av det man läser. Vad som hände i Oman lär förbli en hemlighet antar jag men det känns inte alls som att det var där hans resa skulle sluta
Citera
2019-06-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Alltså herregud, albumet är helt magiskt.

Tack Tim & tack familj samt tack till alla som varit inblandade i att få detta färdigt. <3

Tänk att man kan känna så mycket kärlek till någon man aldrig har träffat. Tims öde finns i min själ och i mitt hjärta.

Jag valde att citera dig för att jag vill instämma i dina tack.. och samtidigt även lägga till ett tack till Tim för alla magiska stunder din musik givit mitt liv. Jag är så tacksam <3! Tack!
Citera
2019-06-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Hej! Det var någon som nämde tidigare att Avicii's halvbror Anton Körberg avbokade en spelning på en finlandsfãrja dagen innan Tim hittades död. Det är så att det går rykten om att Tim försökte att ta sitt liv redan dagen innan , men dom lyckades rädda han. familjen blev underrättade..... sen dagen efteråt försökte han igen, och lyckades ingen kunde rädda honom. Hans andra bror anlände Oman några timmar försenad...så jävla hjärtskärande... Vila i frid ♥️

Han var där
Citera
2019-06-06, 20:48
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goaldigger
Han var där

Vilka mer var i Oman?
Citera
2019-06-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goaldigger
Han var där

Du menar alltså att brorsan var där när Tim dog? Då undrar man ju verkligen vad fan som hände egentligen...
Citera
2019-06-06, 21:02
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambitchous
Du menar alltså att brorsan var där när Tim dog? Då undrar man ju verkligen vad fan som hände egentligen...
Histroien hänger inte ihop alls, så du menar att Anton var där när det hände, eller menar du att det var han som satte seg på flyget til Oman och anlände några timmar för sent dagen Tim dog? Citerade fel innlägg
Citera
2019-06-06, 21:06
Medlem
Citat:
Histroien hänger inte ihop alls, så du menar att Anton var där när det hände, eller menar du att det var han som satte seg på flyget til Oman och anlände några timmar för sent dagen Tim dog? Citerade fel innlägg

I vilket fall som helst kan man tycka att om det är så pass allvarligt att hans bror måste åka ner då förstår jag inte varför han lämnades ensam en enda sekund.
Citera
2019-06-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
I vilket fall som helst kan man tycka att om det är så pass allvarligt att hans bror måste åka ner då förstår jag inte varför han lämnades ensam en enda sekund.

Mm, precis. När jag läste intervjun (https://www.dn.se/kultur-noje/tim-bergling-tyckte-de-nya-latarna-var-det-basta-han-skrivit/) med pappan i April så fick jag intrycket av att ingen såg hans självmord komma och jag minns att pappan liknade det med en bilolycka? Jag vet mycket väl att jag läste det, men nu plötsligt finns inte det med längre... dom har ju tagit bort text? Märkligt.
Citera
2019-06-06, 21:20
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Mm, precis. När jag läste intervjun (https://www.dn.se/kultur-noje/tim-bergling-tyckte-de-nya-latarna-var-det-basta-han-skrivit/) med pappan i April så fick jag intrycket av att ingen såg hans självmord komma och jag minns att pappan liknade det med en bilolycka? Jag vet mycket väl att jag läste det, men nu plötsligt finns inte det med i intervjun längre... dom har ju tagit bort text? Märkligt.
Vad var orsaken till att han mådde så dåligt? det måste funits en anledfning. det är det jag undrar, är det tjejen han slog upp med (Tere*a)? jasså dom tog bort det...
Citera
2019-06-06, 21:27
Medlem
Citat:
Mm, precis. När jag läste intervjun (https://www.dn.se/kultur-noje/tim-bergling-tyckte-de-nya-latarna-var-det-basta-han-skrivit/) med pappan i April så fick jag intrycket av att ingen såg hans självmord komma och jag minns att pappan liknade det med en bilolycka? Jag vet mycket väl att jag läste det, men nu plötsligt finns inte det med längre... dom har ju tagit bort text? Märkligt.

Konstigt, men det är mycket som är märkligt med Tims bortgång. Det som jag inte kan släppa är faktumet att ingen såg det komma, att han hade pratat om planer efter Oman, att han var lycklig och i harmoni för första gången på länge, han skulle släppa ny musik osv. Även att han fram till den 20e april varit i kontakt med universal, Carl Falk etc angående planer. Jag kanske inte förstår mig på psykisk ohälsa men varför göra så om man vet att man ska avsluta sitt liv?
Citera
2019-06-06, 21:30
Medlem
Citat:
Vad var orsaken till att han mådde så dåligt? det måste funits en anledfning. det är det jag undrar, är det tjejen han slog upp med (Tere*a)? jasså dom tog bort det...

Nu kände inte jag honom personligen och kan därför inte riktigt svara på det - men, bara för att han slutade turnera så betyder inte det att hans mentala hälsa och psyke plötsligt blev prima bra och nada problemas. Han tampades ju med mycket ångest, extrem stress, morfinberoende, utbrändhet, och att leva emot sin egen natur i flera år. Han var en introvert men han levde som en extrovert i form av det populära varumärket "Avicii". Det satte ju såklart spår i hans redan sköra psyke. Det är ju redan känt att kreativa konstnärssjälar kämpar mycket med sina egna tankar och känslor - därav kreativiteten. Ingen aning om den där tjejen T och hurvida dom var tillsammans eller ej när han dog. Jag följer däremot en dansk DJ på Instagram och såg för nån vecka sen att han är tillsammans med henne nu...
Senast redigerad av ambitchous 2019-06-06 kl. 21:38.
Citera
2019-06-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Konstigt, men det är mycket som är märkligt med Tims bortgång. Det som jag inte kan släppa är faktumet att ingen såg det komma, att han hade pratat om planer efter Oman, att han var lycklig och i harmoni för första gången på länge, han skulle släppa ny musik osv. Även att han fram till den 20e april varit i kontakt med universal, Carl Falk etc angående planer. Jag kanske inte förstår mig på psykisk ohälsa men varför göra så om man vet att man ska avsluta sitt liv?

Väldigt många människor som tar sitt liv har innan dom gör det har verkat "må bra". Eller faktiskt, typ faktiskt mått bra. Dom har haft en bättre period, dom pratar om framtiden och gör planer, dom sitter i terapin och berättar för psykologen att dom mår bättre, och ofta är det något nytt och positivt som händer i deras liv - nytt jobb, ny utbildning, nytt projekt, eller nytt förhållande som dom ser fram emot. Sen händer det ofattbara. Personen tar sitt liv. Det finns ju i princip alltid en historia av psykisk ohälsa i bilden, men ändå så kommer det som en chock för att det händer just då vid den tidsperioden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in