Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Håller med! "Nu tillhör scenen någon annan"?, Tim kommer alltid leva vidare genom all kärlek från oss fans, hans musik osv. Titta bara hur det ser ut ett år efter hans tragiska bortgång, han är inte bortglömd utan kärleken finns kvar för honom och den är starkare, det känns som den fört samman människor från hela världen och det är så fint att se. Legends never die och Tim kommer alltid finnas kvar hos oss alla. Jag hoppas och tror att han känner och ser kärleken från alla vart han än befinner sig <3

Precis. <3 Nä, den där Markus Larsson på Aftonblaskan är ett jävla fån. Tim/Avicii, kungen av melodier, kommer leva vidare genom alla sina fans och sin musik. Jag har inte lyssnat typ något alls på låtarna på förhand, så jag är super taggad och kommer lyssna på albumet i princip hela kvällen.
Citera
2019-06-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Jag vet inte... Hur kunde dom släppa honom ur syn. Idiotisk. Men efter första försöket tror jag att han inte ville förklara för andra och ville nog inte att vi skulle veta heller, så han fullförde det?

Jag kan ju bara utgå från mig själv, men om min vän skulle försöka ta sitt liv så skulle jag vara i panik-mode och ta in människan på psyk, akuten, sjukhus, whatever. Jag skulle inte bry mig ett skit om personen säger "jag ska inte göra om det" eller något liknande. Nej, ett självmordsförsök (precis som prat om självmordstankar) ska man ta på ALLVAR. För i helvete. Därför har jag så svårt att förstå det. Men självklart kan det mycket väl ha varit så det gick till, jag var inte där och vet därför ingenting alls.
Citera
2019-06-06, 13:14
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambitchous
Jag kan ju bara utgå från mig själv, men om min vän skulle försöka ta sitt liv så skulle jag vara i panik-mode och ta in människan på psyk, akuten, sjukhus, whatever. Jag skulle inte bry mig ett skit om personen säger "jag ska inte göra om det" eller något liknande. Nej, ett självmordsförsök (precis som prat om självmordstankar) ska man ta på ALLVAR. För i helvete. Därför har jag så svårt att förstå det. Men självklart kan det mycket väl ha varit så det gick till, jag var inte där och vet därför ingenting alls.
Han mådde riktigt jäkla dåligt och det var mycket detaljer han höll borta sina fans. Hadde gjort det samma som du skrev. Från studio klippen i mars 2018 när han arbetar på "TIM" låtarna, ser Tim riktigt utsliten ut.och ser äldre ut enn vad han egentligen var.
Citera
2019-06-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Låter som Carl falk totalt förstört bad reputation om man jämför med hur det lät när de var i studion. Han har vart och pillat för mycket hellre ofärdigt Tim än färdigt Carl falk.

Å andra sidan vet vi inte exakt hur den lät när de hade jobbat ”klart” med den i studion. Det vi fick ta del av genom små sekvenser via storys, visar inte direkt deras fullständiga arbete med låtarna. Det fanns förmodligen väldigt mycket mer, både anteckningar och konversationer dem emellan som lett fram till slutresultatet.
Men jag kan delvis hålla med om Bad Reputation. Inte att den är helt förstörd eller slaktad som vissa tom uttrycker sig, men att soundet var snäppet bättre när de jobbade fram den.
Citera
2019-06-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Han mådde riktigt jäkla dåligt och det var mycket detaljer han höll borta sina fans. Hadde gjort det samma som du skrev. Från studio klippen i mars 2018 när han arbetar på "TIM" låtarna, ser Tim riktigt utsliten ut.och ser äldre ut enn vad han egentligen var.

Nej, självklart förstår jag att han inte berättade allt om sig själv, sitt privatliv, eller sitt mående to the public. Varför skulle han göra det? Det angår inte oss, varken när han levde eller nu när han är död. Vet inte om jag skulle säga att han såg "äldre ut", tyckte han såg "manligare" och "vuxnare" ut med skäggstubben - men ja, även trött och sliten.
Citera
2019-06-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MastodontElvisp
Tycker du?
Jag tycker absolut Bad Reputation och Hold the Line är bäst. Freak är bra med.
Låtarna har funnits online i snart ett dygn nu, så har lyssnat in mig på alla låtarna ett tag nu.

Den låten som verkligen hade potential men blivit totalförstörd är Tough Love tycker jag, gillar egentligen ingen av Vargas & Lagola låtar på plattan.
Demosarna till bad reputation låter jävligt bra. Slutresultatet låter som Den blivit kraftigt nedsaktat för att sträcka ut den demon som fanns till en längre låt.
Citera
2019-06-06, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
Å andra sidan vet vi inte exakt hur den lät när de hade jobbat ”klart” med den i studion. Det vi fick ta del av genom små sekvenser via storys, visar inte direkt deras fullständiga arbete med låtarna. Det fanns förmodligen väldigt mycket mer, både anteckningar och konversationer dem emellan som lett fram till slutresultatet.
Men jag kan delvis hålla med om Bad Reputation. Inte att den är helt förstörd eller slaktad som vissa tom uttrycker sig, men att soundet var snäppet bättre när de jobbade fram den.

Jag håller med om det du skrev. Vi skrev typ samma sak. Original idén till bad reputation lät så jävla bra. Slutresultatet låter rätt massakerat.
Citera
2019-06-06, 14:52
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Jag håller med om det du skrev. Vi skrev typ samma sak. Original idén till bad reputation lät så jävla bra. Slutresultatet låter rätt massakerat.

Håller med. Bad Reputation var en av låtarna jag såg fram emot allra mest av det man hört från Tim's stories på instagram. Snuttarna var ju från Mars, inte en chans att Tim har ändrat så mkt på några veckor.

Ofattbart hur man kan ändra så mkt o slakta den på det här viset. Är ju inte ens i närheten av hur det lät från början.
Senast redigerad av -o 2019-06-06 kl. 15:37.
Citera
2019-06-06, 15:58
Medlem
https://www.svd.se/aviciis-tim-ar-narmare-schlagern-an-dansgolven/i/senaste

SvD kan inte ens få namnet rätt "Tim ”Avicii” Berglind" under bilden...
Citera
2019-06-06, 17:22
Medlem
Tim <3
Citera
2019-06-06, 17:36
Medlem
Alltså herregud, albumet är helt magiskt.

Tack Tim & tack familj samt tack till alla som varit inblandade i att få detta färdigt. <3
Citera
2019-06-06, 17:37
Medlem
Fruktansvärt besviken på ”heaven”
Har som någon tidigare skrev legat ute på youtube, men som blivit bortplockad.

Den versionen var sååå mkt bättre!
Fattar inte vad Falk gjort med låten, långt ifrån lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in