Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-06-03, 20:47
Medlem
Fades away är favorit.
Citera
2019-06-04, 12:07
Medlem
zoomlanders avatar
https://www.youtube.com/watch?v=92n6ldZKpis

sådär Boys
Citera
2019-06-05, 07:58
Medlem
Jag förstår inte hur vissa ”Aviciiers” orkar vända och vrida på allt för att hitta ”sanningar”.
En av dessa finns på Instagram och försöker förgäves hitta bevis på att det, tidigare i tråden omtalade ev. barnet till Tim, faktiskt existerar. Kanske att det finns ett barn, men mamman verkar isåfall ha tagit avstånd från ”rampljuset” och då tycker jag att detta bör respekteras.

Detta stackars ”fan” verkar skapa sina egna sanningar. T.ex. ligger en instastory uppe just nu som vill få nedan bild att vara tagen på ett sjukhus i Kanada. (Där den påstådda mamman bor.)
”I speglingen på Frickos solglasögon kan man se någon som ligger i en säng.” ”Det är taget i en sjukhussal.” ”Postat i november.” (Barnet ska vara fött i november.)
https://www.instagram.com/p/BMUMUligEey/?igshid=1m5nt3mtqq3fs
För mig ser det ut som en helt vanlig kontorsbyggnad eller liknande. Curly är med på bilden, alltså borde det vara nåt jobbrelaterat, likaså är Dhani Lennevald med, som förvisso också ses som en vän, men jag tvivlar på att han skulle vara med på ett sjukhus för att träffa Tims nyfödda, okända barn. 🙄

Sen har detta ”fan” även varit inne på saker som att Tims favoritklädmärke är ett kanadensiskt märke, han har postat bilder där han flugit över Kanada när han inte ens haft gig i Kanada!! 😵 (Gud förbjude att man passerar eller faktiskt besöker ett land om man inte har en anledning.) Han hade tydligen också en skuld registrerad i Kanada av någon anledning. (Måste ju vara underhåll!) 🤔
En bild t.ex. har han kommenterat med ”Oh Canada”. (Rätt och slätt Kanadas nationalsång, kanske?!)
https://www.instagram.com/p/BD1doPbLp3o/?igshid=1kmoz0kww9v82

Allt detta ska tydligen vara bevis på att Tim är pappa till ett barn boende i Kanada. 🤔

Tänk vad många som ändå väljer att tro på alla dessa alternativa sanningar. Det gör mig smått frustrerad.
Citera
2019-06-05, 08:51
Medlem
Crossbowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mockasinvitamin
Fades away är favorit.

Samma här, känns mer som hans gamla stil dock, bara positivt.
Citera
2019-06-06, 02:50
Medlem
SwedishHouses avatar
rykte om tims bortgång

Hej! Det var någon som nämde tidigare att Avicii's halvbror Anton Körberg avbokade en spelning på en finlandsfãrja dagen innan Tim hittades död. Det är så att det går rykten om att Tim försökte att ta sitt liv redan dagen innan , men dom lyckades rädda han. familjen blev underrättade..... sen dagen efteråt försökte han igen, och lyckades ingen kunde rädda honom. Hans andra bror anlände Oman några timmar försenad...så jävla hjärtskärande... Vila i frid ♥️
Senast redigerad av SwedishHouse 2019-06-06 kl. 02:52. Anledning: Stavfel
Citera
2019-06-06, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Hej! Det var någon som nämde tidigare att Avicii's halvbror Anton Körberg avbokade en spelning på en finlandsfãrja dagen innan Tim hittades död. Det är så att det går rykten om att Tim försökte att ta sitt liv redan dagen innan , men dom lyckades rädda han. familjen blev underrättade..... sen dagen efteråt försökte han igen, och lyckades ingen kunde rädda honom. Hans andra bror anlände Oman några timmar försenad...så jävla hjärtskärande... Vila i frid ♥️

Tagits upp i tråden för typ 1 år sedan. Vakna.
Citera
2019-06-06, 10:33
Medlem
Blir rasande när jag läser Aftonbladets recension med den där satans lilla råttan Markus Larsson i spetsen! Han har totalsågat hela albumet precis som han gjorde med bägge singlarna som gavs ut... Jag tror väl inte riktigt någon förväntar sig att plattan ska vara ”Levels” rätt igenom... Grejen med plattan var att hedra en otroligt begåvad person, och den lilla jävla kottsnaskaren på Aftonbladet knegar på i något drygt tempo där han visar på total oförmåga samt känslor för musik (och känslor överlag)

Båda singlarna som gavs ut, har som so många av Avicii låtarna som inte blev instant hits, växt fram mer varje gång man lyssnar på dom, va en förmåga Tim hade. Och jag är övertygad om att plattan kommer göra precis samma sak!

Nej fattar inte hur Aftonbladet kan låta en person som är totalt ointresserad recensera plattan... ge chansen till någon som uppskattar det fina som gjorts för Tim och ändå kan lämna en ärlig recension med bra och dåliga... Blir så jävla sur när någon går in och ska göra något med inställningen att det inte ska bli bra från första början...

Vissa av låtarna på plattan tror jag Tim var helt färdig med... heart upon my sleeve kom väl ut med ”True” va fast utan Sången... Heaven är jag övertygad om att den var färdig, läckte ut en version på youtube förra året, tyvärr laddade jag inte ned den då den är borta nu... men den var så klockren! Kunde inte känts mer Avicii! Hoppas därför att Carl Falk inte bråkat med den låten, att han kanske förstod att den var klar.

Men sen vet vi ju inte🤷🏻‍♂️ Jag tycker det känns som att Tim höll på att hitta en ny stil litegranna.

Nej ge oss plattan nån gång så folk som bryr sig och gillar musiken kan få njuta lite! Och låt det där känslokalla Lumpmiffot emigrera😇

Trevlig nationaldag på er alla!!!
Citera
2019-06-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiatatem
Blir rasande när jag läser Aftonbladets recension med den där satans lilla råttan Markus Larsson i spetsen! Han har totalsågat hela albumet precis som han gjorde med bägge singlarna som gavs ut... Jag tror väl inte riktigt någon förväntar sig att plattan ska vara ”Levels” rätt igenom... Grejen med plattan var att hedra en otroligt begåvad person, och den lilla jävla kottsnaskaren på Aftonbladet knegar på i något drygt tempo där han visar på total oförmåga samt känslor för musik (och känslor överlag)

Båda singlarna som gavs ut, har som so många av Avicii låtarna som inte blev instant hits, växt fram mer varje gång man lyssnar på dom, va en förmåga Tim hade. Och jag är övertygad om att plattan kommer göra precis samma sak!

Nej fattar inte hur Aftonbladet kan låta en person som är totalt ointresserad recensera plattan... ge chansen till någon som uppskattar det fina som gjorts för Tim och ändå kan lämna en ärlig recension med bra och dåliga... Blir så jävla sur när någon går in och ska göra något med inställningen att det inte ska bli bra från första början...

Vissa av låtarna på plattan tror jag Tim var helt färdig med... heart upon my sleeve kom väl ut med ”True” va fast utan Sången... Heaven är jag övertygad om att den var färdig, läckte ut en version på youtube förra året, tyvärr laddade jag inte ned den då den är borta nu... men den var så klockren! Kunde inte känts mer Avicii! Hoppas därför att Carl Falk inte bråkat med den låten, att han kanske förstod att den var klar.

Men sen vet vi ju inte🤷🏻‍♂️ Jag tycker det känns som att Tim höll på att hitta en ny stil litegranna.

Nej ge oss plattan nån gång så folk som bryr sig och gillar musiken kan få njuta lite! Och låt det där känslokalla Lumpmiffot emigrera😇

Vill bara tillägga att vill ni läsa en recension läs expressens! Mycket snällare på orden, hon som skrev den har en djup respekt för alla inblandade, hon tar upp vad hon gillar med varje låt och betygsätter efter vad hon tycker utan att vara dryg och nedlåtande❤️ Fler såna här journalister tack!
Citera
2019-06-06, 11:02
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Blir rasande när jag läser Aftonbladets recension med den där satans lilla råttan Markus Larsson i spetsen! Han har totalsågat hela albumet precis som han gjorde med bägge singlarna som gavs ut...

Vad spelar det för roll? Ska man bedöma musik på annat än hur man uppfattar musiken? Och varför bryr du dig om vad någon annan tycker?
Alla som är fans av honom kommer väl att köpa (eller i alla fall lyssna på) skivan ändå oavsett vad någon recensent skriver...
Citera
2019-06-06, 11:25
Medlem
Jag älskar alla låtarna men favoriter är Heaven och Heart upon my sleeve ❤️
Citera
2019-06-06, 11:38
Medlem
Citat:

Exakt, det sjuka är ju att han kritiserar ''Heart upon my sleeve'' och frågar sig hur den hade låtit om Tim fick göra klart den. Den är redan släppt utan vocals 2013 på ''True'' och är alltså helt färdig, den har funnits med vocals på YouTube sedan 2014 typ, så det är Tim som gjort 100% klart den låten. Lyser igenom hur dålig koll han har på Tim och hans musik. Lol.
Citera
2019-06-06, 12:02
Medlem
Var det repet eller piller han dog av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här