Citat:
Ursprungligen postat av
marcus20
Konstigt, men det är mycket som är märkligt med Tims bortgång. Det som jag inte kan släppa är faktumet att ingen såg det komma, att han hade pratat om planer efter Oman, att han var lycklig och i harmoni för första gången på länge, han skulle släppa ny musik osv. Även att han fram till den 20e april varit i kontakt med universal, Carl Falk etc angående planer. Jag kanske inte förstår mig på psykisk ohälsa men varför göra så om man vet att man ska avsluta sitt liv?
Väldigt många människor som tar sitt liv har innan dom gör det har verkat "må bra". Eller faktiskt, typ faktiskt mått bra. Dom har haft en bättre period, dom pratar om framtiden och gör planer, dom sitter i terapin och berättar för psykologen att dom mår bättre, och ofta är det något nytt och positivt som händer i deras liv - nytt jobb, ny utbildning, nytt projekt, eller nytt förhållande som dom ser fram emot. Sen händer det ofattbara. Personen tar sitt liv. Det finns ju i princip alltid en historia av psykisk ohälsa i bilden, men ändå så kommer det som en chock för att det händer just då vid den tidsperioden.