2019-06-06, 01:59
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det vore ju kul om de kom ut. Inbillar mig att jag hört det mesta från de outgivna som finns, i alla fall har hört talas som låtarna. Vet du om det blir något nytt skivsläpp med outgivet i snar framtid?

Tyvärr så har jag inte koll på det, fast jag kan ju fråga de hos Sony eller Warner om man har planer. När jag har pratat med Sony så har de sagt att det finns outgivet som de vill ge ut, men som en del parter vägrar låta få komma ut, troligen för att de kräver mer än 99 % av kakan. Så ja, tyvärr så är det pengar som styr där, intresset för outgivet finns ju uppenbarligen och de första upplagorna kommer utan tvekan säljas slut omgående. Fast ja, det är vad jag vet just nu.
Citera
2019-06-06, 02:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Tyvärr så har jag inte koll på det, fast jag kan ju fråga de hos Sony eller Warner om man har planer. När jag har pratat med Sony så har de sagt att det finns outgivet som de vill ge ut, men som en del parter vägrar låta få komma ut, troligen för att de kräver mer än 99 % av kakan. Så ja, tyvärr så är det pengar som styr där, intresset för outgivet finns ju uppenbarligen och de första upplagorna kommer utan tvekan säljas slut omgående. Fast ja, det är vad jag vet just nu.

Okej, så vi får väl bara hoppas då att de släpper en skiva till trots. Och tråkigt att det alltid ska vara pengarna som styr det hela, fast tror ändå att de skulle tjäna rätt bra om skivor släpps för som du skriver så intresset för outgivet finns ju uppenbarligen och de första upplagorna kommer utan tvekan säljas slut omgående. Tror faktiskt att Errol har mer fans nu än när han var vid livet.
Citera
2019-06-06, 02:06
Medlem
Citat:
Okej, så vi får väl bara hoppas då att de släpper en skiva till trots. Och tråkigt att det alltid ska vara pengarna som styr det hela, fast tror ändå att de skulle tjäna rätt bra om skivor släpps för som du skriver så intresset för outgivet finns ju uppenbarligen och de första upplagorna kommer utan tvekan säljas slut omgående. Tror faktiskt att Errol har mer fans nu än när han var vid livet.

Jo med tanke på att han ses som mer rumsren nu så vågar fler bege sig ut ur garderoben, samt det har tillkommit ungdomar som uppskattar hans verk.
Citera
2019-06-06, 02:10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jo med tanke på att han ses som mer rumsren nu så vågar fler bege sig ut ur garderoben, samt det har tillkommit ungdomar som uppskattar hans verk.

Så är det. Synd bara att han inte fick själv uppleva sin revansch, fast hade han ännu levt idag så hade han säkert varit lika bespottad av media och dylikt. Tror att Errol hade en liten aning om vad som skulle ske efter hans död.
https://www.youtube.com/watch?v=D76w0H15M2Y
Citera
2019-06-06, 02:12
Medlem
Citat:
Så är det. Synd bara att han inte fick själv uppleva sin revansch, fast hade han ännu levt idag så hade han säkert varit lika bespottad av media och dylikt. Tror att Errol hade en liten aning om vad som skulle ske efter hans död.
https://www.youtube.com/watch?v=D76w0H15M2Y

Jo att folk skulle förstå hans texter bättre, många brukar bli desto mer uppskattade efter att de har dött.
Vi människor brukar uppskatta det vi saknar.
Citera
2019-06-06, 02:18
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jo att folk skulle förstå hans texter bättre, många brukar bli desto mer uppskattade efter att de har dött.
Vi människor brukar uppskatta det vi saknar.

Ja, så är det. Hoppas han ser allt från den himmel som han är på, att han är saknad och accepterad.
Citera
2019-06-06, 02:19
Medlem
Citat:
Ja, så är det. Hoppas han ser allt från den himmel som han är på, att han är saknad och accepterad.

Och att Pastor Bengtsson blir en stor succé där han befinner sig nu.
Citera
2019-06-06, 02:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Och att Pastor Bengtsson blir en stor succé där han befinner sig nu.
Ja, det hade varit kul att få höra hur det skulle ha blivit. Errol och en massa negresser som sjunger gospel. Kanske som en vit Little Richard med fina religiösa sånger.
Citera
2019-06-06, 02:27
Medlem
Citat:
Ja, det hade varit kul att få höra hur det skulle ha blivit. Errol och en massa negresser som sjunger gospel. Kanske som en vit Little Richard med fina religiösa sånger.

Ja det hade kunnat vara något, mycket tänker jag på att han själv hade mått väldigt gott av det då han hade en längtan. Varva Pastor Bengtsson i sina sammanhang och haft Eddie Meduza i sina sammanhang, det tror jag hade blivit väldigt bra.
Citera
2019-06-06, 02:37
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja det hade kunnat vara något, mycket tänker jag på att han själv hade mått väldigt gott av det då han hade en längtan. Varva Pastor Bengtsson i sina sammanhang och haft Eddie Meduza i sina sammanhang, det tror jag hade blivit väldigt bra.
Ja, det hade varit fint att se. Fast tyvärr de flesta som gick och såg honom live, ville bara höra låtar om snusk och brännvin. Brukar ibland tänka på att Errol hade nästan likadant öde som Cornelis Vreeswijk, som alltid var tvungen att spela sina låtar som Hönan Agda och liknande. Ett äkta fan lyssnar och ser på allt som artisten framför. Vet att Errol själv blev besviken när han såg Olle Adolphson live, och fick inte se de låtar som han ville höra. Och därför började han spela mer på publikens villkor. Kanske bra det, men tror det bästa vore som du skrev att varva Pastor Bengtsson i sina sammanhang och haft Eddie Meduza i sina sammanhang hade varit det bästa.
Citera
2019-06-06, 11:34
Medlem
Rebali179s avatar
Tror att det skulle bli lika bra som när Elvis Presley spelade in Gospel skivor.
Så det kunde ha blivit riktigt bra ifall Eddie skulle släppa en Gospel skiva.
Samtidigt så finns det redan en Gospel / Religiösa sånger i Eddies Katalog så man vet ju aldrig

Heaven Is Near Me
The Man In The Sky
Ingen Plockar En Maskros
Ill Be Saved
Bara Lite Solsken (till viss del)

Så det skulle vara intressant ifall det skulle ha blivit av med Pastor Bengtsson.

Men som Peder Säger i en intervju som finns på Göteborg 88 MHZ.
Att Eddie blev lite åt det "Religiösa hållet och att det inte är många som vet det"
Citera
2019-06-06, 11:35
Medlem
Rebali179s avatar
Men ang Dragspelsskivan så är det en bortglömd pärla om man bortser från den uttjatade Spårvangschaffören
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in