2018-11-20, 15:14
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, han hade en låt som hette Jag vill ha en grammis. Men citatet "Men det bevisar bara att hela svenska folket är idioter,
Det är bara att se på valresultatet så får man tolka det bäst man vill" kommer från cd'n Väg 13.

Så sant så:

Undrar dock varför han var hatad av Media. Det har tagits upp vet jag lite då och då att han är bannlyst.
Men man får aldrig någon vettig förklaring ang det.
Citera
2018-11-20, 15:15
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Skivan Garagetejper från 1980 är faktiskt rätt lysande och smått genial. Låtarna Like a Cherokee och Va' Den Grön Så Får Du En Ny är rent av briljanta.

Håller helt med på den punkten. Va' Den Grön Så Får Du En Ny är så banal så det blir genialiskt
Klassiker på sitt eget sätt nu på senare tid. Man tröttnar aldrig på den
Citera
2018-11-20, 15:24
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Så sant så:

Undrar dock varför han var hatad av Media. Det har tagits upp vet jag lite då och då att han är bannlyst.
Men man får aldrig någon vettig förklaring ang det.

Medias bild av honom var ju att han bara sjöng om brännvin och kvinnor. Punkjävlar tyckte media var våldsfrämjande och mera brännvin var alkoholförskönande, fast egentligen så var ju de låtarna tvärtemot vad media trodde.
Citera
2018-11-20, 15:28
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Medias bild av honom var ju att han bara sjöng om brännvin och kvinnor. Punkjävlar tyckte media var våldsfrämjande och mera brännvin var alkoholförskönande, fast egentligen så var ju de låtarna tvärtemot vad media trodde.

Allt byggs på förutfattade meningar med andra ord.
Hemskt men sant
Helknäppt ju
Citera
2018-11-20, 15:42
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Allt byggs på förutfattade meningar med andra ord.
Hemskt men sant
Helknäppt ju
Ja och så är det. Och fråga vem du vill som inte lyssnar på Eddie Meduza och fråga deras syn på honom. De har hört någon låt eller läst en låttitel och då tror de att det vet vad hans låtar handlar om.

Apropå förutfattade meningar, så var det här bland det värsta jag läst.
http://www.angelfire.com/rock3/meduzafan/stoppakd.html
Citera
2018-11-20, 15:46
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja och så är det. Och fråga vem du vill som inte lyssnar på Eddie Meduza och fråga deras syn på honom. De har hört någon låt eller läst en låttitel och då tror de att det vet vad hans låtar handlar om.

Apropå förutfattade meningar, så var det här bland det värsta jag läst.
http://www.angelfire.com/rock3/meduzafan/stoppakd.html

Vi får hoppas på att pressen lär sig av gamla misstag
På ett eller annat sätt
Men det kommer nog att ta tid som sagt.
Citera
2018-11-20, 15:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Vi får hoppas på att pressen lär sig av gamla misstag
På ett eller annat sätt
Men det kommer nog att ta tid som sagt.
Ja, fast Aftonbladet hade ju en extratidning med 30 sidor om bara Errol. Vilket var ett slags förlåt från deras sida, kan jag tänka mig. Nu är han lite mer accepterad, men ändå är han inte riktigt i finrummet än.
Citera
2018-11-20, 16:23
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, fast Aftonbladet hade ju en extratidning med 30 sidor om bara Errol. Vilket var ett slags förlåt från deras sida, kan jag tänka mig. Nu är han lite mer accepterad, men ändå är han inte riktigt i finrummet än.

Det kommer med tiden var så säker.
Förr eller senare så kommer folk inse denna stora gigant till musikant
Citera
2018-11-20, 16:25
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det kommer med tiden var så säker.
Förr eller senare så kommer folk inse denna stora gigant till musikant
Ja, och efter att boken hade släppts och även efter dokumentären som dessutom visades på svt. Så han kommer säkert också in i finrummet en vacker dag.
Citera
2018-11-20, 16:38
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, och efter att boken hade släppts och även efter dokumentären som dessutom visades på svt. Så han kommer säkert också in i finrummet en vacker dag.

Då kommer fansen att jubla och även folket kommer att stämma in i hyllningskören
Vet att det var en kampanj av Luftkaffe (Om jag minns rätt) att få Eddie Meduza på den nya 200 kr sedeln. Tror att det skulle blivit riktigt snyggt med detta motiv, Var så säker
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQIU_os4ZBSeutCsBVL5YUSjLJnNQ7N6 uW55urD-NxuOorygunBFQ
Citera
2018-11-20, 16:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Då kommer fansen att jubla och även folket kommer att stämma in i hyllningskören
Vet att det var en kampanj av Luftkaffe (Om jag minns rätt) att få Eddie Meduza på den nya 200 kr sedeln. Tror att det skulle blivit riktigt snyggt med detta motiv, Var så säker
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQIU_os4ZBSeutCsBVL5YUSjLJnNQ7N6 uW55urD-NxuOorygunBFQ
Ja, fin sedel hade det varit. Men det kommer ju aldrig att ske. Men ett frimärke skulle då han förtjäna att få sitt ansikte på.
Citera
2018-11-20, 16:42
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, fin sedel hade det varit. Men det kommer ju aldrig att ske. Men ett frimärke skulle då han förtjäna att få sitt ansikte på.

Det kanske kommer med tiden ifall Posten skall ge ut några rockfrimärken.
Det skulle vara läckert med ett par omslag eller porträtt på Eddie.
absurdaste skulle vara ifall på ett litet hörn det står med text "Kuken Står".
Men det skulle vara väldigt absurt som sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in