2019-06-03, 10:07
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det enda som händer är att folk tröttnar på Facebook och Twitter.
För att inte tala om msm och regimmedia.

Sant! Hur kommer det sig att de lämnar Flashback orört egentligen?

De skulle ju väl kunna spamma och förstöra trådar här också?
Citera
2019-06-03, 10:12
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
#JagÄrHär rycker ut och tokhyllar Sarneckis uttalande om BRÅ-rapporten. Att sexualbrottsligheten inte beror på invandrare.

På Aftonbladets Facebook-sida tar de över hela kommentarsfältet med sitt ryggdunkande. Alla som säger emot blir brunsmetade och påhoppade.

Skärmbild:
https://imgur.com/hcSJEhP

Man orkar knappt bry sig längre. Sverige förtjänar BRÅ #JagÄrHär och alla andra regimtrogna psykfall.
En av administratörerna (om hon nu inte avgått) Maria Robsahm har varit väldigt aktivt interne i att utbilda #jagärhär om hur rapporter om invandrarrelaterad brottslighet ska förringas. Jag är inte det minsta förvånad över att man anser sig nödgad att hylla detta.

#jagärhär framstår i mycket som statens/myndigheternas förlängda arm.
Citera
2019-06-03, 10:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Sant! Hur kommer det sig att de lämnar Flashback orört egentligen?

De skulle ju väl kunna spamma och förstöra trådar här också?
Fast de är här, det är fler troll idag än förr. Det kommer konternueligt in nya. En del är betalda enkom för att härja i vissa trådar, ex Greta Thunberg. Andra verkar mera vara sossetroll eller MSB troll, de sitter och jollrar om hur bra allt är och det inte är någon orsak till oro.
Så nog finns FB med i det hela, men det är svårare för jag är här kärringar att förstöra lika lätt på FB.
Citera
2019-06-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En av administratörerna (om hon nu inte avgått) Maria Robsahm har varit väldigt aktivt interne i att utbilda #jagärhär om hur rapporter om invandrarrelaterad brottslighet ska förringas. Jag är inte det minsta förvånad över att man anser sig nödgad att hylla detta.

#jagärhär framstår i mycket som statens/myndigheternas förlängda arm.

Har du något exempel?
Citera
2019-06-03, 12:49
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cysteine
Har du något exempel?
Det är bara att googla på Maria Robsahm och BRÅ så finner du en del allmänt åtkomliga skriverier inklusive en text om den senaste rapporten från BRÅ.
Citera
2019-06-05, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Återigen visar #JÄH att de tar politisk ställning genom att totalt spamma ner ett kommentarsfält om Greta Thunberg med hurra-rop, berätta hur duktig hon är med mera.

Detta trots avsaknaden av "hat" i fältet så har man aktivt gått in och stödjer något, dvs tar politisk ställning

https://www.facebook.com/expressen/posts/10156675294230345?__tn__=-R

Politisk ställning? För att man tycker det Greta gör är bra? Va? Har för mig Greta pratar klimat varav miljontals världen över håller med om att klimatet är viktigt.
Ännu ett patetiskt försök att svärta ner #jagärhär. så hyllar man det Greta har åstadkommit så tar man politisk ställning? Jahapp?
Jag kör med gröna kådisar, är jag miljöpartist då eller? Ungefär lika korkat.
Citera
2019-06-05, 08:58
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Politisk ställning? För att man tycker det Greta gör är bra? Va? Har för mig Greta pratar klimat varav miljontals världen över håller med om att klimatet är viktigt.
Ännu ett patetiskt försök att svärta ner #jagärhär. så hyllar man det Greta har åstadkommit så tar man politisk ställning? Jahapp?
Jag kör med gröna kådisar, är jag miljöpartist då eller? Ungefär lika korkat.
Som vanligt är du osaklig och gör tramsiga liknelser helt utan relevans. Agerandet när det gäller Greta är precis samma som med mångkulturen. #Jagärhär och deras gelikar använder inga sakliga argument – det är bara osakligt tjafs och personangrepp i syfte att dominera och tysta oliktänkande. Precis som fåren i Orwells ”Djurfarmen” skränar de så att all diskussion omöjliggörs.

#Jagärhär är inte intresserade av diskussion – de vill bara mobba och tysta sina åsiktsmotståndare. Samtidigt är deras åsikter ytliga och substanslösa. De kan inte diskutera sakligt eftersom de inte har några sakliga argument. De vill bara tysta de som de inte gillar.
Citera
2019-06-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Som vanligt är du osaklig och gör tramsiga liknelser helt utan relevans. Agerandet när det gäller Greta är precis samma som med mångkulturen. #Jagärhär och deras gelikar använder inga sakliga argument – det är bara osakligt tjafs och personangrepp i syfte att dominera och tysta oliktänkande. Precis som fåren i Orwells ”Djurfarmen” skränar de så att all diskussion omöjliggörs.

#Jagärhär är inte intresserade av diskussion – de vill bara mobba och tysta sina åsiktsmotståndare. Samtidigt är deras åsikter ytliga och substanslösa. De kan inte diskutera sakligt eftersom de inte har några sakliga argument. De vill bara tysta de som de inte gillar.

Håll dig till sakfrågan. Att många är inne och hyllar Greta för vad hon gör och åstadkommer har ingenting med att ta ställning politiskt.
Att ta ställning för klimatet är väl bra? Som den jag citerade skrev, inget hat i tråden, nä, många var inne och hyllade Greta. Vad har det med att #jagärhär tar ställning politiskt?
Rent skitsnack bara.

Som sagt, som vanligt i denna tråd, det tas upp irrelevanta kommentarer från enskilda personer hela tiden. Att tycka får alla göra inom ramen för vad facebook tillåter.
Det tycks inte gå in i skallen på er..

Tjatet om att tysta ner folk börjar bli rätt urvattnat. Alla har rätt att tycka och tänka, sen får man väl stå för det då.

Hur många ggr har jag inte blivit nedtryckt, hotad och spammad bara för jag bekämpar rasism/nazism?
Fast det kanske är en helt annan sak när det är åt det hållet möjligt vis. Vad vet jag.

Ni får väl engagera er lite, samla ihop ett gång och ge er ut och diskutera sakligt i sociala medier.
Det går alldeles utmärkt, senast igår var det en hetsig med saklig diskussion mellan oliktänkande från vänster till högerfolk. Det var riktigt kul att diskutera.
Och ja, det var folk från #jagärhär med där som kom med sakliga argument likaså högerfolk som kom med motargument. Exakt så som det ska vara. Ingen kallade någon för idiot eller hotade utan det var högt till tak men ändå bra nivå.
Är det inte så det ska vara?
Min erfarenhet efter många år på facebook är att högern tar till hot och hat väldigt mycket fortare än vad några andra gör annars. Inte alla men många.

Jag diskuterar gärna med folk, om de även kan lyssna på vad jag har att säga också.
Citera
2019-06-05, 15:12
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ni får väl engagera er lite, samla ihop ett gång och ge er ut och diskutera sakligt i sociala medier.
Det går alldeles utmärkt, senast igår var det en hetsig med saklig diskussion mellan oliktänkande från vänster till högerfolk. Det var riktigt kul att diskutera.
Och ja, det var folk från #jagärhär med där som kom med sakliga argument likaså högerfolk som kom med motargument.
Exakt så som det ska vara. Ingen kallade någon för idiot eller hotade utan det var högt till tak men ändå bra nivå.
Min erfarenhet efter många år på facebook är att högern tar till hot och hat väldigt mycket fortare än vad några andra gör annars. Inte alla men många.

Jag diskuterar gärna med folk, om de även kan lyssna på vad jag har att säga också.
He, he. Något av en freudiansk felsägning där Sotnosens. #jagärhär = vänsterfolk. Inte för att jag säger emot dig, men officiellt brukar ni förneka det.
Citera
2019-06-05, 15:20
Medlem
100tearss avatar
Citat:
Håll dig till sakfrågan. Att många är inne och hyllar Greta för vad hon gör och åstadkommer har ingenting med att ta ställning politiskt.
Att ta ställning för klimatet är väl bra? Som den jag citerade skrev, inget hat i tråden, nä, många var inne och hyllade Greta. Vad har det med att #jagärhär tar ställning politiskt?
Rent skitsnack bara.

Som sagt, som vanligt i denna tråd, det tas upp irrelevanta kommentarer från enskilda personer hela tiden. Att tycka får alla göra inom ramen för vad facebook tillåter.
Det tycks inte gå in i skallen på er..

Tjatet om att tysta ner folk börjar bli rätt urvattnat. Alla har rätt att tycka och tänka, sen får man väl stå för det då.

Hur många ggr har jag inte blivit nedtryckt, hotad och spammad bara för jag bekämpar rasism/nazism?
Fast det kanske är en helt annan sak när det är åt det hållet möjligt vis. Vad vet jag.

Och ja, det var folk från #jagärhär med där som kom med sakliga argument likaså högerfolk som kom med motargument. Exakt så som det ska vara. Ingen kallade någon för idiot eller hotade utan det var högt till tak men ändå bra nivå.

Det fetade är totalt skitsnack från din sida. De som hotar och hat är vänster/afa klimat folk. DE vill ej diskutera alls, vänder bara ryggen till eller hotar hatar och skriker. Totalt verklighets frånvända. Kan ge dig 100tals kanske 1000tals bevis på det om så behövs. Så lägg ner det där snacket tack.
Citera
2019-06-05, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
He, he. Något av en freudiansk felsägning där Sotnosens. #jagärhär = vänsterfolk. Inte för att jag säger emot dig, men officiellt brukar ni förneka det.

Nä, det var ingen felsägning. Det är #jagärhär vi diskuterar. Jag nämnde att medlemmar från den gruppen också var med och diskuterade.
Citera
2019-06-05, 18:21
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Nä, det var ingen felsägning. Det är #jagärhär vi diskuterar. Jag nämnde att medlemmar från den gruppen också var med och diskuterade.
Jo, du skrev det med tillägget ”och högersidan kom med motargument”. På så vis satte du #jagärhär i motsatsställning till ”höger” på den politiska skalan. Vilket ju är sant, men brukar förnekas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in