Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Som vanligt är du osaklig och gör tramsiga liknelser helt utan relevans. Agerandet när det gäller Greta är precis samma som med mångkulturen. #Jagärhär och deras gelikar använder inga sakliga argument – det är bara osakligt tjafs och personangrepp i syfte att dominera och tysta oliktänkande. Precis som fåren i Orwells ”Djurfarmen” skränar de så att all diskussion omöjliggörs.
#Jagärhär är inte intresserade av diskussion – de vill bara mobba och tysta sina åsiktsmotståndare. Samtidigt är deras åsikter ytliga och substanslösa. De kan inte diskutera sakligt eftersom de inte har några sakliga argument. De vill bara tysta de som de inte gillar.
Håll dig till sakfrågan. Att många är inne och hyllar Greta för vad hon gör och åstadkommer har ingenting med att ta ställning politiskt.
Att ta ställning för klimatet är väl bra? Som den jag citerade skrev, inget hat i tråden, nä, många var inne och hyllade Greta. Vad har det med att #jagärhär tar ställning politiskt?
Rent skitsnack bara.
Som sagt, som vanligt i denna tråd, det tas upp irrelevanta kommentarer från enskilda personer hela tiden. Att tycka får alla göra inom ramen för vad facebook tillåter.
Det tycks inte gå in i skallen på er..
Tjatet om att tysta ner folk börjar bli rätt urvattnat. Alla har rätt att tycka och tänka, sen får man väl stå för det då.
Hur många ggr har jag inte blivit nedtryckt, hotad och spammad bara för jag bekämpar rasism/nazism?
Fast det kanske är en helt annan sak när det är åt det hållet möjligt vis. Vad vet jag.
Ni får väl engagera er lite, samla ihop ett gång och ge er ut och diskutera sakligt i sociala medier.
Det går alldeles utmärkt, senast igår var det en hetsig med saklig diskussion mellan oliktänkande från vänster till högerfolk. Det var riktigt kul att diskutera.
Och ja, det var folk från #jagärhär med där som kom med sakliga argument likaså högerfolk som kom med motargument. Exakt så som det ska vara. Ingen kallade någon för idiot eller hotade utan det var högt till tak men ändå bra nivå.
Är det inte så det ska vara?
Min erfarenhet efter många år på facebook är att högern tar till hot och hat väldigt mycket fortare än vad några andra gör annars. Inte alla men många.
Jag diskuterar gärna med folk, om de även kan lyssna på vad jag har att säga också.