2019-05-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Tja Carola verkar vara i desperat behov av pengar:

Hur gör man om man är som jag ensamstående har många barn, och hyran bara blir högre. Inte vill betala så sjuka summor för att bo. Man vill ju kunna leva också. Jag har liksom inte lust att betala ca 2000€ på hyra. Sen har barn som går i St Julian's. Vill heller inte flytta på dom.
Hyr nu för 1000€ men ska höjas med 700€ till. Funkar ju inte för mig som ensam. — känner sig bekymrad.

Carola bodde på Malta, varför flyttade hon dit ?

Carola måste inneha rekordet för att vara med i flest köp o säljgrupper på facebook. Hon försöker kränga sexleksaker, skor och kläder.

Carola flyttade ner till Malta end 2016 då hon fick ett jobb som telefonförsäljare för FXGM. Hon var helt bergsäker på att bli en toppsäljare och tjäna 50k+ som vissa gör. Nu var hon inte den som gjorde de utan fick sparken efter bara drygt 2 månader då hon var helt värdelös.

Efter detta så körde hon på några andra Forex bolag som säljare och började sedan som live dealer på Evolution gaming där hon också fick sparken efter bara någon månad då hon inte kan behålla ett jobb.

Efter Evolution började man inse att denna dam är helt rubbad. Hon började hyra lägenheter i andra hand för att försöka hyra ut dem till svenskar dyrare. Något som funkade i några månader tills dem kom på henne. Med ingen inkomst nu så fick hon den briljanta idén att börja sälja sig och detta gjorde hon i säkert ett år tills hon flyttade till Spanien. Mitt i detta så fick hon ett erbjudande av johan Vilde som gav henne 10K för 3 inspelningar.

Jag har alltid vart farshinerad av hennes driv, här på Malta så kände jag henne i 2 år och hon har gjort mer än vad en normal människa gör i en livstid.
Jobbar, 5 barn, starta sex grupper, hora, spela in p-rullar, dansa på strippklubbar och mycket mer.

Sist när jag pratade med henne så bodde hon i Spanien där hon tydligen hade träffat någon som hon tjänade stora pengar med, de skulle köpas hus och annat men det sket ju sig såklart också lika snabbt haha....

Någon som har ett hum på hur många år hon kommer få sitta?
Senast redigerad av Zeltso 2019-05-25 kl. 17:58.
Citera
2019-05-25, 20:51
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeltso

Någon som har ett hum på hur många år hon kommer få sitta?

Tack för den informationen. Bara Carola har blivit ytterst intressant för sitt gränslösa beteende. Skulle verkligen vilja veta mer om de andra också.

Det är irriterande att TR försöker hindra oss att få läsa om fallet. Förstår inte vem de vill skydda? De minderåriga brottsoffren är ointressanta och säkerligen maskade. Jag är beredd att chippa in för att få FUPen.

Utan FUP är det svårt att sia om strafflängden, men fängelse lär det bli.
Citera
2019-05-30, 09:51
Medlem
Har dom alla blivit dömda än nu?
Citera
2019-05-30, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Det är just för att tingsrätterna inte har krav på att skicka genom e-post som jag har förstått det som. Lagen behöver uppdateras.
Det vore rimligt om lagen ändrades så grunden är att digital handlingar lämnas ut digital om det inte är olämpligt.
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Dessutom har GDPR försvårat en del genom.
I princip, nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Med tanke på den tekniknivå som finns tillgänglig och den näst intill obefintliga omkostnaden för att skicka en handling med e-post så är det svårt att tolka lagstiftarnas motiv annat än illvilliga och inskränkande.
Anledningen att ta ut avgift även vid digital expediering är att även den kommer med kostnader samt att förhindra okynnesbegäranden som förhindrar myndighetens arbete.
Citera
2019-05-30, 12:11
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
En bekant fick i veckan besked av Jönköpings tingsrätt att kostnaden blir densamna oavsett om han ville ha domen per mail eller på papper. Att han äger all rätt att gratis läsa den på plats visste han inte och personalen verkar ha nogsamt underlåtit att upplysa honom.

Med tanke på den tekniknivå som finns tillgänglig och den näst intill obefintliga omkostnaden för att skicka en handling med e-post så är det svårt att tolka lagstiftarnas motiv annat än illvilliga och inskränkande.
Det är ett problem att ett antal olika tingsrätter getts möjlighet (d.v.s. tagit sig friheten) att tolka en bristfälligt skriven lag på sitt eget sätt.
Man vill försvåra allmänhetens insyn då det kostar resurser i budget att tillgodose detta "alltför enkelt".
Frågan är om vissa tingsrätter vill göra det till en socioekonomisk fråga? Om du inte kan lägga upp belopp på ibland flera tusenlappar så är det ungefär "ditt" problem!
Att "täcka sina egna kostnader" ska inte skilja sig mellan olika TR beroende på politiska åsiktsskillnader!
Citera
2019-06-04, 00:48
Medlem
Hej! Carola Vackeros en av kvinnorna som åkte fast i pedofilringen, hon är den kvinnan som startade sidan Varningsgruppen på Facebook. Snacka om falsk människa,hängde ut massor av oskyldiga som kriminella. Bara för att skydda sig och dom andra pedofilerna, från att själva misstänkas för något.
Citera
2019-06-04, 16:27
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garcia190507
Hej! Carola Vackeros en av kvinnorna som åkte fast i pedofilringen, hon är den kvinnan som startade sidan Varningsgruppen på Facebook. Snacka om falsk människa,hängde ut massor av oskyldiga som kriminella. Bara för att skydda sig och dom andra pedofilerna, från att själva misstänkas för något.
Det är nog vanligt förekommande bland kvinnliga pedofiler.
Carola är född Eriksson och bodde i Oxhagen
Citera
2019-06-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Det är nog vanligt förekommande bland kvinnliga pedofiler.
Carola är född Eriksson och bodde i Oxhagen

Har de kommit ut med domen än nu?
Citera
2019-06-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeltso
Har de kommit ut med domen än nu?

Det ver du att dem inte har
Citera
2019-06-09, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xaboco
Det ver du att dem inte har

Hur vet man det?
Citera
2019-06-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittarministern

Undrar om barnporren hon regisserade var lika lam?

Inte för att barn porr någonsin är lam...... men för att svara på din fråga. Nej
Citera
2019-06-11, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xaboco
Inte för att barn porr någonsin är lam...... men för att svara på din fråga. Nej

Du har alltså sett den? Det gör ju dig till brottsling och barnporrskonsument försåvitt du inte är utredande polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in