2019-05-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Vanessa är väl äldre än 15 år? Var det hon som sexade framför webcam ?
Hon är ca 16 men detta har börjat långt innan hon fyllde 15 och hon "sexade" inte. Hon blev tvingad. Våldtagen. Sa nej men var tvungen att genomföra det ändå.
Senast redigerad av monsterbarbie 2019-05-22 kl. 19:17.
Citera
2019-05-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag bad om fup:en digitalt. Svar från tingsrätten:

Hej

Du har begärt ut förundersökningar i B 11206-18. Innan vi behandlar er begäran om att lämna ut allmänna handlingar vill vi upplysa er om följande. Enligt 16§ avgiftsförordningen (1992:191) har tingsrätten rätt att ta ut en avgift för utlämnande av kopior av allmänna handlingar. Avgiften för en beställning av tio sidor är 50 kr. För varje sida därutöver är avgiften 2 kronor. Denna avgift tillkommer även för sekretessgranskade handlingar som skickas per e-post.

Då detta kommer kosta några tusentals kronor behöver vi veta om du fortfarande vill beställa handlingarna.

Med vänlig hälsning
Alexandra Kim
Domstolshandläggare, Avdelning 2, Stockholms tingsrätt

Mitt svar blev som ni kanske förstår: nej tack. Får jag inte någon digital kopia av fu:n så avstår jag helt.
Begär ut elektronisk kopia via mail. Det är gratis
Citera
2019-05-22, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solskenihelvetet
Bild på äckelkvinnorna:

Linda Klingström:

https://imgur.com/i84kDqE.

Finns det mer info om Linda att tillgå? Det är väldigt knapphändigt i tråden. Visst är Carola me aktiv på social media men nått borde finnas tycker man
Citera
2019-05-22, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xaboco
Finns det mer info om Linda att tillgå? Det är väldigt knapphändigt i tråden. Visst är Carola me aktiv på social media men nått borde finnas tycker man

Hon har rensat en del, låst Instagram och så.

Smartare än Carola...
Citera
2019-05-22, 23:58
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbarbie
Två av sina barn. Vad jag förstår de äldsta

Vad menar du? Jag frågar naturligtvis inte om eventuella filmer på hennes barn utan en film som mamman själv ska ha medverkat i. Fick svar här att det fanns tidigare i tråden såg jag nu.
Citera
2019-05-23, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Vad menar du? Jag frågar naturligtvis inte om eventuella filmer på hennes barn utan en film som mamman själv ska ha medverkat i. Fick svar här att det fanns tidigare i tråden såg jag nu.
Svarade på frågan om hon utsatt alla barnen. Blev knasigt då jag svarade på ett citerat inlägg.
Senast redigerad av monsterbarbie 2019-05-23 kl. 00:47.
Citera
2019-05-23, 09:51
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeppeline
Hon har rensat en del, låst Instagram och så.

Smartare än Carola...

Svårt att rensa all snuskig porr som Carola varit med i
Citera
2019-05-24, 10:47
Medlem
Koddmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
Begär ut elektronisk kopia via mail. Det är gratis
Dessvärre verkar samma avgift gälla elektroniska kopior. Jag fick samma svar när jag försökte.
Citera
2019-05-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbabubbabubble
När jag hörde nyheten så hörde jag framförallt att 12 barn blivit utsatta av 6 stycken vidriga vuxna, men vi väljer ju väldigt olika såklart vad vi lägger fokus på att höra..... 🙄

Ok, ja det var väl lite klumpigt uttryckt av mig, det kan jag hålla med om. Har kanske blivit emotionellt avtrubbad/avstängd av att det rapporteras så mycket om sexuellt våld. ☹️😣
Citera
2019-05-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag bad om fup:en digitalt. Svar från tingsrätten:

[i]Hej

Du har begärt ut förundersökningar i B 11206-18. Innan vi behandlar er begäran om att lämna ut allmänna handlingar vill vi upplysa er om följande. Enligt 16§ avgiftsförordningen (1992:191) har tingsrätten rätt att ta ut en avgift för utlämnande av kopior av allmänna handlingar. Avgiften för en beställning av tio sidor är 50 kr. För varje sida därutöver är avgiften 2 kronor. Denna avgift tillkommer även för sekretessgranskade handlingar som skickas per e-post.

Mitt svar blev som ni kanske förstår: nej tack. Får jag inte någon digital kopia av fu:n så avstår jag helt.

Hm, enligt paragrafen som de hänvisar till står det inget om avgift vid e-postande. Fax nämns men inte e-post:
"16 § Om en beställning omfattar tio sidor eller mer, skall avgift tas ut för kopior av allmänna handlingar och för utskrifter av upptagningar för automatisk databehandling enligt 15 § 1 och 2.

Avgiften för en beställning av tio sidor är 50 kronor. För varje sida därutöver är avgiften 2 kronor.

Myndigheten får besluta om undantag från första och andra styckena om det finns särskilda skäl.

Första -- tredje stycket gäller även när en handling sänds till beställaren via telefax. Förordning (1995:687)."
Citera
2019-05-25, 16:14
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hm, enligt paragrafen som de hänvisar till står det inget om avgift vid e-postande. Fax nämns men inte e-post:
"16 § Om en beställning omfattar tio sidor eller mer, skall avgift tas ut för kopior av allmänna handlingar och för utskrifter av upptagningar för automatisk databehandling enligt 15 § 1 och 2.

Avgiften för en beställning av tio sidor är 50 kronor. För varje sida därutöver är avgiften 2 kronor.

Myndigheten får besluta om undantag från första och andra styckena om det finns särskilda skäl.

Första -- tredje stycket gäller även när en handling sänds till beställaren via telefax. Förordning (1995:687)."
Det är just för att tingsrätterna inte har krav på att skicka genom e-post som jag har förstått det som. Lagen behöver uppdateras.

Dessutom har GDPR försvårat en del genom.
Citera
2019-05-25, 17:22
Medlem
En bekant fick i veckan besked av Jönköpings tingsrätt att kostnaden blir densamna oavsett om han ville ha domen per mail eller på papper. Att han äger all rätt att gratis läsa den på plats visste han inte och personalen verkar ha nogsamt underlåtit att upplysa honom.

Med tanke på den tekniknivå som finns tillgänglig och den näst intill obefintliga omkostnaden för att skicka en handling med e-post så är det svårt att tolka lagstiftarnas motiv annat än illvilliga och inskränkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in