2019-06-03, 21:31
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Ja, nu svarade jag ju på en post som sa att de ddosat Google, som av en händelse låg nere en stund häromdan.

Angående det så måste man ju fråga sig hur seriöst det där med att ddosa Flashback verkligen är? Nu är jag verkligen ingen expert men Flashback är ju en av Sveriges största sajter, det måste ju kosta en rejäl slant att hålla den offline ett längre tag och vad skulle man vinna på det, i längden? Samma med snacket om "ryska virus", låter mest som massa bullshit och brösttoner man drar för att lura sina egna följare.

Okej... Och hur skulle dessa likknullande socfall fått tag på massa mörka hemligheter som random Google-anställda döljer för omvärlden? Har man anställt mästerdetektiven Blomkvist eller Ture Sventon? Kom med i matchen. Det är inte Illuminati vi snackar om här utan ett gäng arbetslösa rättshaverister.
Hahah är komiskt att läsa hur dessa idioter tror de ska lyckas påverka Google genom att hota deras anställda.

En av de bästa trådstarterna detta år, vilka stjärnor. Hoppas fler namn läcker ut, nuvarande listade medlemmar kan ju på allvar inte vara något hot mot Flashback.
Jag antar att de inte hade väntat sig att bli uthängda med tanke på hur många lik de själva i garderoben.
Citera
2019-06-03, 21:33
Medlem
SalaciousCrumbs avatar
Men vad fan... Jag trodde att du började med de konstigaste filurerna och så kommer det fram internetkrigsgeneraler, en pedofilpräst och en mördare nu?

Jag vet inte om det är personerna i sig ni är oroliga för, men jag skulle inte sova lugnt om min adress fanns i händerna på det här packet om de upplevde att jag bidragit till någon oförrätt. Jag trodde de var nötter, inte farliga. Fyfan.

Citat:
Ursprungligen postat av MaxVobiscum
Alltså, när man bara tänker efter lite...vad är grejen? De kommer aldrig lyckas stoppa någonting på nätet. De kommer inte hindra vare sig google eller flashback. Det är en samling tragiska individer som har blivit uthängda pga sina egna handlingar.

Jag får mer och mer känslan av att det inte finns något att se.
Cirkulera och gå vidare.

Ut med hela listan på medlemmarna i gruppen så är det ett avslutat fall.

Utan intäkter lär ju inte Flashback klara sig. Google har ett lite bättre skyddsnät skulle jag tro.
Citera
2019-06-03, 21:35
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Som jag förstår handlar det här mycket mindre om att ledningen för Flashback varit för mycket tolerant, allt för länge och accepterat dessa personer som de uppgivet i del 1.

Det handlar snarare på det stora hela om att vinsten för Flashback Media Group AB har minskat successivt de senaste åren om man tittar på bokföringen.

https://www.merinfo.se/foretag/Flash...4/2k1md2e-fmxu

Det var antagligen inte kännbart tidigare med Kentastrofs påverkansoperationer gentemot forumet, då denna gruppering existerat sedan minst 2013 som en reaktion på Helenas rättegång (skelettkvinnan*) och var antagligen alldeles för svag för att ha någon reell effekt på forumets ekonomi, då gruppen bestod av alldeles för få personer och var inte lika organiserad som den är idag (A12 etc*)

Parallellt med att strukturella förändringar har skett, där många går över till andra medier under alla dessa år som gått, då användarbasen och i sin tur intäkterna började minska, samtidigt som denna gruppering blivit alltmer organiserad med Kentastrof i spetsen, börjar man kunna utdela alltmer kunna utdela mer kännbara slag mot forumets ekonomi.

Poängen är att man hade kunnat ignorera dessa ad infinitum, om inte ekonomin hade påverkats, men nu verkar det som att de börjar kunna utdela kännbara slag mot forumets ekonomi. Dock tror jag inte på att denna lilla gruppering är den enda anledningen till nedgången i intäkterna.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2019-06-03 kl. 21:44.
Citera
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Alltså, när man bara tänker efter lite...vad är grejen? De kommer aldrig lyckas stoppa någonting på nätet. De kommer inte hindra vare sig google eller flashback. Det är en samling tragiska individer som har blivit uthängda pga sina egna handlingar.

Det ironiska är att de genom sitt agerande enbart påminner folk om deras tidigare klandervärda beteende. Ett tips om någon av er skulle läsa här, låt erat förflutna falla i glömska istället för att bete er som rättshaverister. Ni framstår enbart som idioter samtidigt som ni påminner folk om det förflutna.
Citera
Medlem
Moramannens avatar
Vet gruppmedlemmarna om varandras bakgrund, eller är de enbart intresserade av sitt gemensamma hat mot Flashback och Google? Jag kanske tror för gott om människan, men vem fan vill ha nåt att göra med en pedofilpräst?
Citera
2019-06-03, 21:36
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Hur vet du det?
inget skryt från kentastrof
Citera
2019-06-03, 21:38
Medlem
Jag förstår nog inte riktigt. Eller, jag förstår att dessa personer sitter och konspirerar ihop, men får känslan att den ena bara är mer tragisk än den andra. Som stammisgänget på sin lokala pizzeria som oavsett veckodag kan finnas på samma ställe med en halvtom öl i handen.

Varför inte bara låta dem vara, låt de falla i glömska där de hör hemma. De har inte åstadkommit något av värde med sina liv, tvärtom, de har redan skapat mer skada än glädje. Och troligen kommer inte någonting ändras till den dagen de går bort i sin ensamhet, bittra och arga in i det sista.
Citera
Medlem
krisus avatar
Citat:

Jag får mer och mer känslan av att det inte finns något att se.
Cirkulera och gå vidare.

Ut med hela listan på medlemmarna i gruppen så är det ett avslutat fall.

Grejen är väl lite från förra tråden:
"De har varit verksamma i olika konstellationer i över tio år, och drar sig inte för att använda olagliga metoder för att tysta. De trakasserar annonsörer, hotar journalister och hänger urskillningslöst ut alla som ens kan associeras med sådana som står i de#De har varit verksamma i olika konstellationer i över tio år, och drar sig inte för att använda olagliga metoder för att tysta. De trakasserar annonsörer, hotar journalister och hänger urskillningslöst ut alla som ens kan associeras med sådana som står i deras väg."

"Jag kommer att redovisa hur journalister tystas, och efter hot tvingas radera sina artiklar från flera av landets största dagstidningar. Om hur journalister får hembesök och utsätts för mordhot."

Jag tycker att väldigt många verkar fokusera enbart på FB och FBs annonsörer när det är betydligt värre än så..

Tänk på att dessa personer som hotar bla journalister är personer som i flera fall begått mord och väldtäkter. Dömda våldsförbrytare har alltså lyckats hota journalister att inte skriva /publicerar artiklar. Jag finner detta oroväckande. Samtidigt så jagas gamla tanter på nätet och döms för att ha uttryckt fel uppfattningar.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blablbblc

Svensken ska alltså sluta sig samman och inte knyta näven i fickan fortsättningsvis, har jag förstått det rätt?
Det blir nog mycket svårt men någon gång kanske " vikingen" vaknar och slänger av sig offerkoftan. Spottar i nävarna och ger sig ut på rövarstråk.
Eller också fortsätter vi att krympa ihop som degklumpar och gode gud hjälp mig näthatarjaktens soldater står utanför och ylar. Jag ger mig. Händerna i vädret.
Lite tröstlöst är det dock men det får inte inträffa att alla blir styrda robotar som säger ja och amen. Slå mig, piska mig, häng mig jag är en näthatare som du min "gode" har rätt att hata, hänga, slakta, rulla i tjära, visa upp på bästa sändningstid.
Så här ser en näthatare ut , jag skelettkn....n fångade den. Medan politikerna sätter upp reklamskyltar " inga terrorister på våra gator" när det är just de politiska hycklarna som tagit emot terroristerna. Skriver du något negativt om det blir du klassad som näthatare, politikerföraktare mm.
Usch! Äckligt.
Nej stå upp för yttrandefriheten eller sätt på munkavle. Finns inget annat alternativ.
Kostar att slåss för något så viktigt som yttrandefriheten.
Citera
2019-06-03, 21:40
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Vet gruppmedlemmarna om varandras bakgrund, eller är de enbart intresserade av sitt gemensamma hat mot Flashback och Google? Jag kanske tror för gott om människan, men vem fan vill ha nåt att göra med en pedofilpräst?

Plus, vilken vettig person vill ha något att göra med pedofiler, nekrofiler eller lavemangsbögar?

Jag har haft fel förr, de kanske har varit helt öppna med sitt förflutna
Citera
2019-06-03, 21:41
Medlem
Artikel19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Förstår att det bör uppmärksammas, men vad kan man/vi rent praktiskt göra åt denna grupp. Ska vi åka hem till dem och konfrontera hatarna? Ringa Aschberg?

genom att avslöja dubbelmoralen i deras agerande samtidigt som de ställs till svars tror jag att hälften är vunnet. De flesta av gruppens medlemmar hade förmodligen inte en susning om vilka de allierat sig med och när detta faktum nu kommit i ljuset har de tappat både trovärdighet och anhängare.

vi kan börja med att ge hatarna det lite hett om rumpan. Kentastrof kommer inte att ge sig, men hans vingar är kraftigt klippta
Senast redigerad av Artikel19 2019-06-03 kl. 21:45.
Citera
2019-06-03, 21:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Bakgrund:
(FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - kändisar och bedragare bland medlemmarna

Robert

Robert blev medlem i den slutna Facebook-gruppen den 23 december 2017, och har periodvis varit en av gruppens mest aktiva medlemmar. Enligt Robert så finns det två problem: Flashback och Google. Här nedan är några citat, hämtade från den slutna Facebook-gruppen, där Robert berättar om hur de med hot ska skrämma Google och Flashback till tystnad.

Robert har varit verksam inom byggbranchen under 20 år, och med tiden blivit flitigt omskriven för sina konkurser, miljonskulder och rättstvister. Han försattes 2012 i personlig konkurs, och har idag 3,4 miljoner i skulder hos Kronofogden.

Byggnadsarbetaren: Skojaren utslängd från tre byggen
Byggnadsarbetaren: Konkurser, miljonskulder och rättstvister
Fastighetsvärlden: Vasakronan i konflikt med byggentreprenör

Men Robert tycker inte om att bli granskad, och 2015 krävde han att Google skulle plocka bort sökresultat där han i tidningsartiklar beskrivits som "skojare". Google nekade och Robert valde att driva fallet vidare i domstol. Han förlorade mot Google i såväl Stockholms tingsrätt (mål T 4355-15 ) som Svea Hovrätt (mål T 4721-16). Robert blev skyldig att betala Googles rättegångskostnader på totalt 566 000 kronor plus ränta.

Byggvärlden: Bygg-vd vill bli glömd av Google

När Robert blev medlem i den slutna Facebook-gruppen var han redan från början tydlig med sitt mål. I ett inlägg föreslår han:

I ett senare inlägg skriver han att han förstår om vissa har svårt att förstå metoder som påminner om krig, men att dessa enligt Robert den enda lösningen.

Skärmdumpar

1,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16

Solklart uppviglande, även om det är svårt att få någon fälld för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in