Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Om det inte är invandrare eller zigenare så återstår i stort sett bara hippies/veganer/miljöpartister som förklaring. Innan jag blir anklagad för att vara rasist och klimatförnekare så måste jag skriva att jag inte trodde ett dugg på invandrar- eller zigenarspåret när jag hörde talas om fallet.
Vilken av subkulturerna som hör till de andra partierna skulle det kunna vara enligt dig? Vänsterpartister som tycker att det är borgerligt att låta sina barn gå på toaletten själva? Sverigedemokrater som menar att skola är sådant som invandrare sysslar med? Låter dessa scenarion rimliga?
Kanske inte så relevant att försöka kategorisera dessa föräldra, eller grupp tillhörigheter..
Antar att de inte passar in i förenklade förklaringsmodeller, eller vilken politisk åskådning eller tillhörighet som styrt deras föräldraskap.
Fri uppfostran kombinerat med kontroll och styrning.
Isolering och understimulering,
motsägelsefull och lynnig uppfostran.
Kanske har man tänkt att barnens pedagogiska intresse ska få komma i barnets egen takt, det kan ju förklara barnens understimulering i vardagliga situationer.
Förädrarna har av någon anledning isolerat barnen,från släktingar och grannar,vänner osv
samtidigt som viss aktivitet har förekommit, föreningsliv och ridning.
Man blir liksom inte klok över hur föräldrarna tänkt,har allt skett för att överbeskydda barnen för dålig påverkan, typ Knutby och deras barn,
man måste nästan känna föräldrarna bättre för att förstå hur de tänkt.