2019-06-03, 14:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ska du fortsätta att ifrågasätta hur jag skriver i stället för försöka ta dig vidare till vad jag skriver och vad vi eventuellt skulle kunna göra åt det? Eller om inte håller med, ge oss din syn på saken.
Jag behöver faktiskt ingen "aidspig" till att borra i varje ord och dess definitioner.
Du till exempel har använt din kvot av "vad betyder det? Vad betyder det? Vad betyder det?" för en dag eller tre.
En majoritet av svenska kvinnor kallar sig feminister. En del gör det inte, men är det ändå. I vissa fall till och med radikala. (ser kvinnan som underordnad och tror på patriarkatet)
"Normies" spelar med båda lägren för att inte stöta sig med endera sidan och de byter hållning beroende på vem de pratar om eller med. Som normies brukar göra. Andra är mer konflikträdda och vågar inte säga bu eller bä. De flesta kvinnor brukar kunna hålla med radikalfeministiska uttalanden tills de börjar få konsekvenser. I Sverige finns en stor grupp radikala feminister som är sexnegativa eller politiska lesbianer och de brukar kunna hacka på sexpositiva kvinnor för att dessa sviker "systerskapet". Först då brukar normies säga ifrån, men sällan offentligt eller så att män hör.

Så ja, jag vet vad radikalfeminister har för definition.
Du får själv beskriva vart du passar in där.

Vad jag tycker? Jag tycker det är relevant att veta vad du och andra lägger i begreppet feminist om vi ska kunna diskutera det. Därför frågar jag.
Sedan jag att vi ska hålla oss till verkligheten istället för att hitta på en egen sådan.
Feminism har en betydelse från start, och har numera olika undergrupper. Jag delar inte uppfattningen att majoriteten av svenska kvinnor är feminister sålänge inte feminism betyder lika rättigheter inför lagen. Då är nog nästan alla svenska kvinnor feminister ja, och de flesta män också.
Citera
2019-06-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad jag tycker? Jag tycker det är relevant att veta vad du och andra lägger i begreppet feminist om vi ska kunna diskutera det. Därför frågar jag.
Sedan jag att vi ska hålla oss till verkligheten istället för att hitta på en egen sådan.
Feminism har en betydelse från start, och har numera olika undergrupper. Jag delar inte uppfattningen att majoriteten av svenska kvinnor är feminister sålänge inte feminism betyder lika rättigheter inför lagen. Då är nog nästan alla svenska kvinnor feminister ja, och de flesta män också.

Alla som inte tycker och tänker likadant som de gör är feminister och marxister.

Antifeminismen är lustig, den vill inte att kvinnors ska jobba, samtidigt som den inte vill betala för kvinnor och vill att dessa sen ska föda en massa oönskade barn. :S
Senast redigerad av Statistenidittliv 2019-06-03 kl. 14:59.
Citera
2019-06-03, 15:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du är fri att göra vilken tolkning du vill om feminismen, för den rätten förbehåller även jag för mig själv.
Jag kan motivera min ståndpunkt och ge dig argument och exempel på varför min hållning är relevant och tills jag ser dig komma med förklaringsmodeller som bättre representerar verkligheten står jag för det jag säger.
När det gäller att hålla sig till verkligheten har jag gång på gång sett dig säga emot sånt som faktiskt går att undersöka.
T.ex: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=7079998
och
https://www.metro.se/artikel/yougov-1-av-4-svenskar-kallar-sig-alltid-f%C3%B6r-feminist-xr

Den sista länken ger en fingervisning om att polariseringen ökar.

Med det sagt så finns det andra källor och ingen av dessa undersökningar ger hela bilden, men att vi är radikala här i Sverige kunde man se på Google trends och sökordet metoo.
Att våra medier, kulturen, akademin, skolverket och regeringen kallar sig feministiska ÄR bevis för att läget är allvarligt.
Det finns inget parti som vågar komma ut som ickefeministiskt.

Fundera på varför inte ett tag.
Vi styrs av ryggradslösa och paktande populister, som satt i system att regera landet utefter vad som sägs i media och på twitter i stället för att respektera valresultat och låta folkets röst råda.

Detsamma gäller feminismen.
Den symboliserar en oinskränkbar och okritiserbar makt. Det är därför man håller fast vid den så hårt och skiter samtidigt i jämställdhet.
Citera
2019-06-03, 17:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Alla som inte tycker och tänker likadant som de gör är feminister och marxister.

Antifeminismen är lustig, den vill inte att kvinnors ska jobba, samtidigt som den inte vill betala för kvinnor och vill att dessa sen ska föda en massa oönskade barn. :S

Ja där finns mycket som inte går ihop överhuvudtaget. Om de började med att se över i vilka frågor de tycker olika så kunde de kanske hålla enad front.
Fast det är klart, i grunden handlar det om att varje person vill tillskansa sig så mycket fördelar som möjligt. Är väl därför det blir såna rundgångsresonemang hela tiden.
Kul att se dig här igen förressten! Jag har saknat dina humoristiska inlägg.
Citera
2019-06-03, 22:32
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är geners syfte att leva vidare via vilka organismer de nu än sitter i, knappast individers.
Deras syfte/ poäng är mer få till det så bra som möjligt i livet. Där kan självklart tillfredsställelse sexuellt samt att få barn ingå, men är som bekant inte alla individers önskemål.

Läs Darwkins: den själviska genen.

Du menar nog Dawkins. Ditt inlägg är delvis obegripligt för mig eftersom jag inte pratar om det evolutionära systemet i stort, utan om specifikt människan som art, vår fortplantning, överlevnadsförmåga samt hur detta manifesteras i våra hjärnor och beteenden.
Att gener kan leva vidare både med och utan människor som 'bärare' är ingenting som jag ens berör i mitt inlägg, givet det är ju människan förstås rätt betydelselös i sammanhanget.

Är du nihilist? I en annan tråd uttryckte du att det var skitsamma om vissa hawaiianska kvinnor rymde till de erövrande engelsmännen som just plundrat, våldtagit, mördat deras klanmedlemmar och skrattande såg på medan deras by brann ned. Byn där de vuxit upp med vänner och familj. Byn där de lekt, skrattat, arbetat, älskat och hatat. Byn som var deras hem.

Så givet vad du skriver här ovan och den tråden, du verkar inte bry dig om vad som händer med individen. Och förstås inte vad som händer med männen. Men inte heller kvinnorna eller barnen. Inte heller bryr du dig om familjen, hemmet, klanen, stammen eller samhället. Och inte heller nationen. Du skiter även i lojalitet. Solidaritet med sin nästa betyder heller ingenting. Ja faktiskt verkar det inte finnas något som är värt att bevara eller upprätthålla för dig.
Senast redigerad av NietzschesHorse 2019-06-03 kl. 22:44.
Citera
2019-06-04, 01:04
Medlem
Jag vill bara ha en hemmafru som lagar mat, städar och får hemmet att se fint ut medans jag är ute och tjänar in stålarna för oss båda och pensionera mig senast vid 35.

Tyvärr, tycker jag iallafall, att det är rätt svårt att hitta genuina feministiska kvinnor i Sverige. Men dem som finns är att dö för. Som man vill jag bestämma och hjälpa oss båda att knulla världen.
Citera
2019-06-04, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men då är det som leka med rysk roulett!

Hon/Han kan ha sjukdomar! Stor risk vid ofta ONS.
Hon kan bli olycklig gravid, vägrar abort! Då står han där ....

Eller hon är så ful, säger att hon ej kan bli gravid! Mannen skjuter av, hon blir gravid i hopp med han ska ta sitt ansvar. De flyttar ihop för barnets skull! Där står han...

Det är kvinnan som bestämmer, har alltid varit rysk roulette för män och kommer alltid att vara.

Det värsta är att kvinnor är väldigt lättkränkta och kan inte hantera ett nej heller. Så det spelar egentligen ingen roll vad du gör.
Citera
2019-06-04, 11:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Nej.

Svenska män är värdelösa på att vara MÄN.
Inte lätt att vara man i Sverige när mansrollen är kastrerad från det de fyllt två år.
Citera
2019-06-04, 11:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Hah, nä det är tvärtom om något!
En snygg tjej har oftast haft många sexpartners och ligger runt mer, alltså större risk för sjukdomar.
Underlig studie.

Menar du såhär?
Citera
2019-06-04, 14:50
Medlem
Citat:
Hah, nä det är tvärtom om något!
En snygg man har oftast haft många sexpartners och ligger runt mer, alltså större risk för sjukdomar.
Underlig studie.
Men, nu är jag alltid försiktig eftersom jag är hyfsat nojig för sjukdomar.
En medelsnygg kvinna har oftast haft mer sexpartners än en jättesnygg man.
Citera
2019-06-04, 14:54
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur låtsas en kvinna vara man? Så fort hon går utanför dörren?
Hon föder inga barn eftersom män inte föder barn, så det är kvinnoförtryck enligt feminismen att föda barn eftersom män inte behöver göra det, hon klipper håret kort eller till och med rakar skallen (att män gör detta beror inte på något fashion statement, utan snarare att män tappar hår), hennes största prioritering i livet är att vara en career-girl istället för mamma (eller en attention whore på Instagram, lol), hon går och knullar med negrer och dricker en massa öl, knarkar och piercar/tatuerar hela kroppen och ansiktet eftersom män gör sånt, osv.

Allt detta feministiska beteende bidrar hur som helst till att kvinnor blir oattraktiva både personlighetsmässigt och utseendemässigt, bara så du förstår. Trots allt, vem är sexigast och mest feminin:

Ryska och mycket feminina Erkos:

http://www.boobpedia.com/boobs/File:Erkos_02.jpg

Eller svensk feminist:

Swedish Feminist Cringe Compilation:
http://www.downvids.net/video/bestimages/img-swedish-feminist-cringe-compilation-163.jpg

^^ Det där feministutseendet är inte en slump. Nu är hon ju inte en naturligt snygg tjej så sett, men hon valde att fula till sig med det senaste feministiska modet. Hade hon inte varit en feminist så hade hon inte fulat till sig så grovt och på det sättet. Hon gör så eftersom hon hatar män och vill inte ge män ögongodis. Andra exempel på detta är feminister som går och förstör deras kroppar med anorexia och bantar ner sig själva till benrangel, eller går och blir tjocka kossor. Erkos är den ultimata sexiga kvinnokroppen, och hon är vacker i ansiktet också och förfular inte sig själv med en massa tatueringar/piercingar, klippa luggen kort eller håret kort osv.

Citat:
Ursprungligen postat av ShiitsNastyYoo
Jag vill bara ha en hemmafru som lagar mat, städar och får hemmet att se fint ut medans jag är ute och tjänar in stålarna för oss båda och pensionera mig senast vid 35.

Tyvärr, tycker jag iallafall, att det är rätt svårt att hitta genuina feministiska kvinnor i Sverige. Men dem som finns är att dö för. Som man vill jag bestämma och hjälpa oss båda att knulla världen.
Feministiska kvinnor finns det hur mycket som helst av i Sverige, däremot feminina kvinnor är en bristvara i det här landet. På 90-talet var det inte alls så här. Då kunde man se hur mycket genuint vackra svenska tjejer som helst ute på stan. Nuförtiden hjärntvättar feminismen unga kvinnor med budskapet att det är female empowerment att se ut som ett freak eller en clown.

I USA t.ex. betraktas feminismen helt korrekt som en manshatande ideologi. Vad mainstreamtänkare inte förstår, är att feminismen också i allra högsta grad är en kvinnohatande ideologi, förmodligen mer misogyn än misandrisk. Hela poängen med feminismen är att förstöra kvinnor och jävlas med män.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-06-04 kl. 15:00.
Citera
2019-06-04, 15:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Hon föder inga barn eftersom män inte föder barn, så det är kvinnoförtryck enligt feminismen att föda barn eftersom män inte behöver göra det, hon klipper håret kort eller till och med rakar skallen (att män gör detta beror inte på något fashion statement, utan snarare att män tappar hår), hennes största prioritering i livet är att vara en career-girl istället för mamma (eller en attention whore på Instagram, lol), hon går och knullar med negrer och dricker en massa öl, knarkar och piercar/tatuerar hela kroppen och ansiktet eftersom män gör sånt, osv.

Allt detta feministiska beteende bidrar hur som helst till att kvinnor blir oattraktiva både personlighetsmässigt och utseendemässigt, bara så du förstår. Trots allt, vem är sexigast och mest feminin:

Ryska och mycket feminina Erkos:

http://www.boobpedia.com/boobs/File:Erkos_02.jpg

Eller svensk feminist:

Swedish Feminist Cringe Compilation:
http://www.downvids.net/video/bestimages/img-swedish-feminist-cringe-compilation-163.jpg

^^ Det där feministutseendet är inte en slump. Nu är hon ju inte en naturligt snygg tjej så sett, men hon valde att fula till sig med det senaste feministiska modet. Hade hon inte varit en feminist så hade hon inte fulat till sig så grovt och på det sättet. Hon gör så eftersom hon hatar män och vill inte ge män ögongodis. Andra exempel på detta är feminister som går och förstör deras kroppar med anorexia och bantar ner sig själva till benrangel, eller går och blir tjocka kossor. Erkos är den ultimata sexiga kvinnokroppen, och hon är vacker i ansiktet också och förfular inte sig själv med en massa tatueringar/piercingar, klippa luggen kort eller håret kort osv.

Tycker det är märkligt att du här väljer en kvinna med extrem porrutseende som ideal, medan du tar en sexlös avart bland feminister som exempel på motsatsen.

Det är ju större chans att den där Erkos knarkat, knullat med negrer och skit än den där avsexualiserade feministkvinnan med lilla pojkfrisyr (antagligen icke-binär eller något sånt skit) som antagligen högst haft lite torr lebbsex (som hon inte njöt av, då hon mest av ideologiska skäl är lesbisk).

Din porrkvinna är dock ett mycket större problem, då de är närmare vad alla "Paradise Hotel-"skadade kvinnor anpassar sig efter, och ifall traditionalister idag blivit så porrskadade att de inte längre kan särskilja horan och madonnan, då ser situationen mycket illa ut. Du är då exempel på den där paradoxen som Jenny9 ofta påpekar; att du vill både framhäva kvinnlig dygd och den översexualiserade kvinnan som ideal, det är omöjligt att få ihop det där.

Vad man än tror på så ska man försöka vara konsistent. Den mörka sanningen är här att sexliberalismen är så himla lockande godis att nästan alla män, också, är fördärvade utav den.

Här har du annars naturlig, utomjordlig kvinnlig skönhet:

https://www.youtube.com/watch?v=_DbAdFhPtFk&t=1s
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-04 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in