Citat:
När kvinnor tar på sig manliga roller så låtsas de vara män. Det kan väl knappast vara kontroversiellt.

Citat:
Fel, kvinnor utan äkta man och barn är lyckligare än de med.
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-without-children-or-a-spouse-happiness-expert
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-without-children-or-a-spouse-happiness-expert
Forskarkåren ställde sig frågande till Paul Dolans märkliga slutsatser i den nämnda metastudien, och mycket riktigt visade det sig att han feltolkat rådatan i ATUS-enkäten, på vilken han baserat sin "forskning". Tvärtom har vetenskapen på området konsekvent i nära 100 år visat att gifta kvinnor med barn är avsevärt lyckligare än barnlösa och ogifta kvinnor. Varje datapunkt indikerar detta.

Citat:
Korrelationen mellan självmord/ singelliv samt dålig utbildning är betydligt starkare hos män än hos kvinnor.
Nej, ensamhet påverkar kvinnor i betydligt högre grad än män. Depression och självmord har en starkt positiv korrelation med högre utbildning, singelliv och barnlöshet hos kvinnor.
Citat:
Varför är utbildningar plötsligt "värdelösa" för att en kvinna läser dem?
För att kvinnor inte hör hemma på universitet och i yrkeslivet, och för att en kvinna som tar upp en utbildningsplats som annars hade kunnat ockuperas av en svensk man tar bort inte bara från den mannens framtida potentiella bidrag till Sverige, utan kvinnans närvaro i klassrummet tar även ifrån Sverige de potentiella barn som hon kunnat bidra med till vårt land.

Citat:
"apmänniskor"????
Ok, där går min gräns.
Ok, där går min gräns.
Tack för ditt inlägg.
Citat:
Jag håller med, men poängen med min fråga var att man omöjligen kan klandra männen för sitt misslyckande att hålla kvinnor i schack utan att fundamentalt angripa feminismen som ideologi. Om man erkänner att män misslyckats, så har man undergrävt feminismens grundläggande premiss, den utopiska visionen av den självständiga och handlingskraftiga kvinnan. Är det mäns jobb att leda kvinnor? Om ja så har männen misslyckats (vilket stämmer), om nej så har männen inte alls misslyckats, och då får kvinnans bidrag till yrkeslivet och politiken tala för sig självt.
Citat:
Då intelligens är biologiskt betingat kommer självklart intelligenta kvinnor att föda intelligenta barn, oavsett om de tagit en meningslös examina eller inte. Men om den "utbildade" kvinnan bestämmer sig för att skaffa barn kommer de troligen att bli mindre intelligenta då hon slösat bort sina mest fruktsamma år i ett klassrum. Vad Sverige behöver är fler svenska barn, inte fler kvinnor på bankkontor.
Citat:
Jag antar att du också tänker dig att varje kvinna hemskolar sina barn eftersom inga kvinnor jobbar med detta i samhället, alla kvinnor är ju hemma med sina barn sen tidiga 20 års åldern.
Jag ser positivt på hemskolning, men har inga principiella problem med offentlig grundskola. Oavsett situation så ska unga kvinnor helst av allt gifta sig och skaffa barn. Det är det mest positiva en kvinna kan göra för samhället och för sig själv, men självklart har kvinnor en roll i arbetslivet också, dock efter 40 och då i feminina yrkesroller.
Citat:
Jag kan tänka mig att det inte tar så lång tid faktiskt innan vi är nere på de "lågintelligenta apmänniskornas" nivå, skaffar 5-10 ungar per kvinna, barn utan bildning och konsekvenstänk. Jag ser dessa kvinnor dagligen här i Malmö, lågutbildade, ALLTID omgivna av barn, ibland i sällskap med någon kvinnlig släkting, också med en svans av barn efter sig. Då är där barn till ett helt fotbollslag som springer omkring och skriker.
Och vilka går det bra för i Sverige idag? Svenskarna eller blattehorderna med 5-10 ungar? Du bidrar mer till Sverige, mer till dig själv och mer till din make genom att ha 5-10 ungar, än du gör på ett kontor eller i ett klassrum. Om du som högintelligent kvinna skaffar 10 svenska barn har du gjort mer för Sverige än 100 barnlösa kärringar med juristexamen kombinerat.
Citat:
Av någon anledning tänker sig TS att intelligensen magiskt kommer att höjas bland svenskarna i denna framtidsvision.
Saken är den att vi svenskar levt såhär många generationer förr. Vi var då fattiga och slet som svin. Då var vi verkligen styrda av "juden".
Saken är den att vi svenskar levt såhär många generationer förr. Vi var då fattiga och slet som svin. Då var vi verkligen styrda av "juden".
Självklart kommer intelligensen att öka om intelligenta kvinnor återgår till att skaffa barn. Detta är inte en hypotes utan ett objektivt faktum. Dessutom skulle ni enligt alla objektiva mått mätt bli lyckligare. Ni vill inte arbeta.