2019-06-01, 18:51
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kivnnor "låtsas inte vara män", så fort de steppar utanför din inskränkta lilla ritade ruta till definition för "kvinna". Det är din inskränkta definition som är problemet.

När kvinnor tar på sig manliga roller så låtsas de vara män. Det kan väl knappast vara kontroversiellt.

Citat:
Fel, kvinnor utan äkta man och barn är lyckligare än de med.
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-without-children-or-a-spouse-happiness-expert

Forskarkåren ställde sig frågande till Paul Dolans märkliga slutsatser i den nämnda metastudien, och mycket riktigt visade det sig att han feltolkat rådatan i ATUS-enkäten, på vilken han baserat sin "forskning". Tvärtom har vetenskapen på området konsekvent i nära 100 år visat att gifta kvinnor med barn är avsevärt lyckligare än barnlösa och ogifta kvinnor. Varje datapunkt indikerar detta.

Citat:
Korrelationen mellan självmord/ singelliv samt dålig utbildning är betydligt starkare hos män än hos kvinnor.

Nej, ensamhet påverkar kvinnor i betydligt högre grad än män. Depression och självmord har en starkt positiv korrelation med högre utbildning, singelliv och barnlöshet hos kvinnor.

Citat:
Varför är utbildningar plötsligt "värdelösa" för att en kvinna läser dem?

För att kvinnor inte hör hemma på universitet och i yrkeslivet, och för att en kvinna som tar upp en utbildningsplats som annars hade kunnat ockuperas av en svensk man tar bort inte bara från den mannens framtida potentiella bidrag till Sverige, utan kvinnans närvaro i klassrummet tar även ifrån Sverige de potentiella barn som hon kunnat bidra med till vårt land.

Citat:
"apmänniskor"????

Ok, där går min gräns.

Tack för ditt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag kan svara för honom.

Det är män som bygger, leder och försvarar en civilisation.
Inte kvinnor.
Om män misslyckas med sitt uppdrag, som vi män gjort, så är det männens fel att vi är där vi är.

Jag håller med, men poängen med min fråga var att man omöjligen kan klandra männen för sitt misslyckande att hålla kvinnor i schack utan att fundamentalt angripa feminismen som ideologi. Om man erkänner att män misslyckats, så har man undergrävt feminismens grundläggande premiss, den utopiska visionen av den självständiga och handlingskraftiga kvinnan. Är det mäns jobb att leda kvinnor? Om ja så har männen misslyckats (vilket stämmer), om nej så har männen inte alls misslyckats, och då får kvinnans bidrag till yrkeslivet och politiken tala för sig självt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så genom att hålla svenska kvinnor på de "lågintelligenta apmänniskornas" nivå, utbildningsmässigt och kunskapsmässigt, så tänker du att dessa kvinnor kommer att föda högintelligenta svenska barn?

Då intelligens är biologiskt betingat kommer självklart intelligenta kvinnor att föda intelligenta barn, oavsett om de tagit en meningslös examina eller inte. Men om den "utbildade" kvinnan bestämmer sig för att skaffa barn kommer de troligen att bli mindre intelligenta då hon slösat bort sina mest fruktsamma år i ett klassrum. Vad Sverige behöver är fler svenska barn, inte fler kvinnor på bankkontor.

Citat:
Jag antar att du också tänker dig att varje kvinna hemskolar sina barn eftersom inga kvinnor jobbar med detta i samhället, alla kvinnor är ju hemma med sina barn sen tidiga 20 års åldern.

Jag ser positivt på hemskolning, men har inga principiella problem med offentlig grundskola. Oavsett situation så ska unga kvinnor helst av allt gifta sig och skaffa barn. Det är det mest positiva en kvinna kan göra för samhället och för sig själv, men självklart har kvinnor en roll i arbetslivet också, dock efter 40 och då i feminina yrkesroller.

Citat:
Jag kan tänka mig att det inte tar så lång tid faktiskt innan vi är nere på de "lågintelligenta apmänniskornas" nivå, skaffar 5-10 ungar per kvinna, barn utan bildning och konsekvenstänk. Jag ser dessa kvinnor dagligen här i Malmö, lågutbildade, ALLTID omgivna av barn, ibland i sällskap med någon kvinnlig släkting, också med en svans av barn efter sig. Då är där barn till ett helt fotbollslag som springer omkring och skriker.

Och vilka går det bra för i Sverige idag? Svenskarna eller blattehorderna med 5-10 ungar? Du bidrar mer till Sverige, mer till dig själv och mer till din make genom att ha 5-10 ungar, än du gör på ett kontor eller i ett klassrum. Om du som högintelligent kvinna skaffar 10 svenska barn har du gjort mer för Sverige än 100 barnlösa kärringar med juristexamen kombinerat.

Citat:
Av någon anledning tänker sig TS att intelligensen magiskt kommer att höjas bland svenskarna i denna framtidsvision.

Saken är den att vi svenskar levt såhär många generationer förr. Vi var då fattiga och slet som svin. Då var vi verkligen styrda av "juden".

Självklart kommer intelligensen att öka om intelligenta kvinnor återgår till att skaffa barn. Detta är inte en hypotes utan ett objektivt faktum. Dessutom skulle ni enligt alla objektiva mått mätt bli lyckligare. Ni vill inte arbeta.
Citera
2019-06-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autokrat
Nej, jag menar islamist och inget annat.

Och vad skiljer "islamistens" syn/behandling av kvinnan från en random muslim?
Är okänt för mig. Kan du förklara?
Citera
2019-06-01, 19:01
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
En till som påstår han har "studier" som bevisar att kvinnor är mer känslostyrda än män.
Ro hit EN av alla dessa "samtliga studier som någonsin gjorts i området" tack.

Det finns bokstavligen hundratals studier som bevisar detta. Vill du ha en biologisk studie eller en socialpsykologisk? Här kommer en biologisk:
In a 2008 study using functional magnetic reasoning imaging (fMRI) to monitor brain activity in participants, researchers found that men and women differ in neural responses when experiencing negative emotions. "Compared with women, men showed lesser increases in prefrontal regions that are associated with reappraisal, greater decreases in the amygdala, which is associated with emotional responding, and lesser engagement of ventral striatal regions, which are associated with reward processing" ("Gender differences in emotion regulation: An fMRI study of cognitive reappraisal", 2008).
Citera
2019-06-01, 19:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det finns ju nazistiska judar!! Där kan vi snacka om komplex sammansättning. Judar som avskyr judar!!

Judiske legendariske schackspelaren Bobby Fischer är väl mest hardocre versionen:

https://www.youtube.com/watch?v=FhnNqQraHis

Så, det tycks som om inte bara svenskar har förmågan till etnomasochism.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-01 kl. 19:12.
Citera
2019-06-01, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Det finns bokstavligen hundratals studier som bevisar detta. Vill du ha en biologisk studie eller en socialpsykologisk? Här kommer en biologisk:
In a 2008 study using functional magnetic reasoning imaging (fMRI) to monitor brain activity in participants, researchers found that men and women differ in neural responses when experiencing negative emotions. "Compared with women, men showed lesser increases in prefrontal regions that are associated with reappraisal, greater decreases in the amygdala, which is associated with emotional responding, and lesser engagement of ventral striatal regions, which are associated with reward processing" ("Gender differences in emotion regulation: An fMRI study of cognitive reappraisal", 2008).

Detta misstänker jag vara exakt samma studie som en annan inläggare gav till mig och som jag redan kontrat. är det för att du "lånat" den av denne som du inte uppger källan?

negative emotions är bara EN typ av känsla. Så att studera enkom denna enda känsla säger inget om helheten i mänskligt känsloregister.
Citera
2019-06-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Och vad skiljer "islamistens" syn/behandling av kvinnan från en random muslim?
Är okänt för mig. Kan du förklara?

Islamisten bryr sig inte om ifall det blir fysiska men av agan. Muslimen slår så att det inte syns vid tillrättavisningar av kvinnan.

Mannen är ansvarig inför Allah för kvinnans handlingar, hon måste därför tillrättavisas när hon gör fel.

Därmed inte sagt att alla muslimska män agar sina kvinnor, men det är inte bara tillåtet, det är anbefallt om nödvändigt.

Missar du helt den information som SVT ger om muslimsk äktenskapsrådgivning där imamerna säger det är okej att slå sin fru... det är mainstream-muslimer i Malmö som fastnar på film, inga islamister.

Tillägg:

Förlåt, fel adressat.
Citera
2019-06-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospeech
Men din hysteriska ragata, det är inte upp till mig att bilda dig, du får fan klara av något själv också. Jag tänker inte ge dig studier på att gräs är grönt på sommaren och jag kommer heller inte ge dig några andra studier. Din inkompetens får du lösa själv, om du de facto är intresserad av sanningen, något ni kvinnor sällan är då objektivitet har noll värde för er, också av biologiska skäl.

Seså

men din lilla misogyna fjant.
Påstår man något så får man allt visa att detta stämmer, det gör man via att uppvisa något.
Klarar man inte detta, för att man helt enkelt har fel, så well.....då är man tredubbelt bevisad – fjomp.
Citera
2019-06-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nej, men intuitionen klarar sig inte så bra ensamt lika lite som känslor.

Nej, det är inte logiskt att råna någon, i ett rättssamhälle. Det finns en mängd logiska anledningar att låta bli. Det är logiskt att tänka på sitt rykte till exempel.

Däremot finns det samhällen och situationer där det är logiskt, men det är då fråga om överlevnad och samhällen utan rätt.

Känslan kommer alltid först, den kommer före tanke som kommer före handling. Vi kan inte styra känslan primärt men vi kan styra handling och därigenom tankar och i förlängningen vilka känslor vår hjärna genererar.

Det är bättre att försöka förändra sitt liv och sitt handlingsmönster än att grotta ner sig i sina känslor.

Jag snackar inte om att förneka känslor, bara att inte bli slav under dem.

Precis vad jag skrev, där finns situationer där logiken säger att man ska mörda eller råna eller skada...men man låter bli. För det "känns" inte rätt.

I övrigt så är vi helt överens. även om jag misstänker att där finns åtskilliga handlingar som inte har nån tanke som går före överhuvudtaget. Vissa bra andra dåliga.
Citera
2019-06-01, 19:31
Medlem
japanskbruds avatar
Någon som vet hur man kan bli ointresserad av snygga brudar? Det lyckas jag fan aldrig med,.. Trodde det skulle sluta när man blev gammal , men tvärt om istllet.. ;D
Citera
2019-06-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
När kvinnor tar på sig manliga roller så låtsas de vara män. Det kan väl knappast vara kontroversiellt.

nej kivnnor låtsas bara vara män när de låtsas vara män.
Roller i samhället är hittepå. Där finns ytterst få handlingar / roller som alltså är enkom "manligt" eller "kvinnligt"

Citat:
Forskarkåren ställde sig frågande till Paul Dolans märkliga slutsatser i den nämnda metastudien, och mycket riktigt visade det sig att han feltolkat rådatan i ATUS-enkäten, på vilken han baserat sin "forskning". Tvärtom har vetenskapen på området konsekvent i nära 100 år visat att gifta kvinnor med barn är avsevärt lyckligare än barnlösa och ogifta kvinnor. Varje datapunkt indikerar detta.

Jasså du, och??? var har du dessa studier?

Hur många ggr måste jag fråga?

Citat:
Nej, ensamhet påverkar kvinnor i betydligt högre grad än män. Depression och självmord har en starkt positiv korrelation med högre utbildning, singelliv och barnlöshet hos kvinnor.
är det därför som så många fler ensamstående kivnnor uppvisar självmord och "olycklighet" kontra dito män? hmm?

Så nej. Män verkar lida illa av att ex bli singlar, medan kivnnor verkar må rätt bra av detta.
I många fall alltså betydligt bättre än hur de mådde innan som gifta.

https://madamenoire.com/1041617/we-get-it-new-study-shows-divorced-women-are-much-happier-than-divorced-men/

Män tjänar betydligt mer..ekonomiskt, emotionellt, hälsomässigt på att vara gifta.
medan kvinnor faktiskt förlorar på att vara gifta.

Citat:
För att kvinnor inte hör hemma på universitet och i yrkeslivet, och för att en kvinna som tar upp en utbildningsplats som annars hade kunnat ockuperas av en svensk man tar bort inte bara från den mannens framtida potentiella bidrag till Sverige, utan kvinnans närvaro i klassrummet tar även ifrån Sverige de potentiella barn som hon kunnat bidra med till vårt land.

Aha du...så konstigt då hörredu att 70% av alla somt ar examen på högskola just är kvinnor.
OM de nu absolut inte skulle passa på universitet.
Finns inget som hindrar att män stannar hemma med sina barn. OM det nu krävs att en förälder prompt ska vara hemma för att vi ska bidra med barn till nationen.
Citera
2019-06-01, 19:36
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Detta misstänker jag vara exakt samma studie som en annan inläggare gav till mig och som jag redan kontrat. är det för att du "lånat" den av denne som du inte uppger källan?

negative emotions är bara EN typ av känsla. Så att studera enkom denna enda känsla säger inget om helheten i mänskligt känsloregister.

Kontrat med vad? Bestrider du resultatet? Om det nu är demonstrerat att kvinnor påverkas av negativa känslor i högre utsträckning än män är ju en stor del av hypotesen belagd.

Dessutom kan du enkelt hitta massvis med studier och metastudier som belägger detta faktum över hela känslospektrumet bortom allt rimligt tvivel. Min fråga till dig blir väl egentligen varför du så frenetiskt motsätter dig detta?

Här kommer några andra studier som visor kvinnors högre benägenhet att påverkas av sina känslor i överlag: "Gender and emotion", Brody & Hall, 1993; "Sex differences in emotion: expression, experience, and physiology", Kring & Gordon, 1998; och positiva känslor: "The contingent smile: a meta-analysis of sex differences in smiling", LaFrance, Hecht, & Levy Paluck, 2003. Dessutom uppvisar kvinnor en betydligt högre grad av depression och ångststörningar. Män låter sig i lägre grad påverkas av sina känslor medan kvinnor oftare faller offer för och uttrycker sina känslor öppet: "Nonverbal communication of affect in preschool in children: relationships with personality and skin conductance", Buck, 1977; "The communication of emotion", Buck, 1984; "The influence of age and gender on affect, physiology, and their interrelations: a study of long-term marriages", Levensen, Carstensen, & Gottman, 1994; osv.

Citera
2019-06-01, 19:36
Medlem
Citat:
Precis vad jag skrev, där finns situationer där logiken säger att man ska mörda eller råna eller skada...men man låter bli. För det "känns" inte rätt.

I övrigt så är vi helt överens. även om jag misstänker att där finns åtskilliga handlingar som inte har nån tanke som går före överhuvudtaget. Vissa bra andra dåliga.

Vad som känns rätt har nog mycket med vilken kultur du blivit fostrad i.

Visst finns det empati men... tror du vikingarna tyckte det kändes fel att plundra munkarnas kloster?

Jo känsla kan nog gå direkt till handling, panik t ex.

Man skall inte drabbas av panik, men om man drabbas så skall man se till att drabbas först. Vem som nu sa det... det blir trångt i dörrhålet när huset håller på att rasa samman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in