2019-06-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dag-otto
På sista sidan i tråden om Skelettkvinnan så har Aliaset ’Kamelfittan’ skrivit detta;

”En tragisk berättelse om en lika tragisk och sjuk spillra till människa som, enligt vad hon själv säger i programmet, stängt in sina skelett i garderoben. Hon skickar "konstprojekt" till åklagare och blir allmänt missförstådd. Hon och en närstående kämpar frenetiskt mot yttrandefrihet och de "poesiprojekt" som Kamelfittan och andra ägnade en tid åt på Flashback”

Det är från 2015

Mycket surr om "kamelfittan".. Hajade inte riktigt grejen.

Men ärligt talat, blir fan mörkrädd när jag läser att skelettkvinnan fått barn.. Är det hennes sjuka farsa som står för generna eller?

Fyfan efter allt hon gjort kan hon väl inte få uppfostra ett barn?!

Var de inte hon som hade en massa hemsidor? Vet inte om allt som står på nätet stämmer med bloggar o hemsidor hon stått bakom. Men skapa inte hon en hemsida viraldeath eller nått sånt? Hade gärna velat hitta en nyare bild på "helena"...
Senast redigerad av Khiarshoor 2019-06-03 kl. 12:33.
Citera
2019-06-03, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Hur menar du? Jag har blivit varnad och fått mitt konto tillfälligt avstängt en gång men FB har aldrig försökt skrämma mig eller hota mig?
Syftar på FB vs antifbligan.

Nä, mycket kan man säga om modereringen här men det är också det enda man kan anmärka på skulle jag vilja påstå. Flashback som helhet och samhällsfunktion är något bra. Hot är mer skeletthorans armé som sysslar med.
Citera
2019-06-03, 12:33
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det roligaste är att Flashbackarna, modsen och admins är precis samma skrot och korn som skelettarmén...

Samma patetiska försök att skrämma varandra med lögner och påhittade hot som aldrig kommer genomföras...

Och båda parter sitter livrädda bakom skärmen, eftersom de svalt varandras bullshit med hull och hår...

Det här har skrivits förr men jag ställer mig fortfarande frågande till vad som menas. Du får gärna rätta mig om jag har fel men jag kan faktiskt aldrig påminna mig om att jag försökt skrämma någon till tystnad med hot om uthängning (eller något annat, om du inte räknar hotet "Om du bryter mot reglerna så får du en varning"). Jag har heller aldrig kontaktat utomstående personer i personens närhet och kommit med förtal gällande vad denne står för. Aldrig sökt upp någon privat. Aldrig lagt ut någons adress. Jag har inte heller läst om att någon annan moderator gjort något dylikt, men jag kan såklart inte ta gift på vad andra ägnar sin fritid åt.

Informationen som släpps kommer från personernas egna uppgifter, tidningsartiklar och domar. Det är inte åsikter, det är fakta.
Citera
2019-06-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Jag är ett fan av den gruppen som jobbar emot flashback, jag är helt ärlig i den saken. Hade flashback inte funnits hade den sidan inte funnits, hade flashback stängt ner hade den sidan också det då dom inte har mer att utföra. Lite som, ondskan följer ondskan.

Tjurbajs, hur förklarar du deras drev mot Googleanställda då?
Citera
2019-06-03, 12:35
Medlem
gabrielle2s avatar
I den här tråden passar Herbert Hoovers ordspråk in.
Det är en paradox att varje diktator klättrar upp till makten på yttrandefrihetens stege. Strax efter att ha uppnått makten har varje diktator undertryckt alla andras yttrandefrihet.

Enligt mig finns det även " snälla"
diktatorer.
Vår uppgift, anser jag, är att se vem som är vad i det hela.
Vi behöver heller inte acceptera förbud.
Maktövergrepp är åt helvetet och jag tänker inte vara en ängel i helvetet.
Citera
2019-06-03, 12:36
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Vet ej om detta framkommit tidigare i tråden, men här är mitt "bidrag" till ämnet; tre personer med kopplingar till mer eller mindre grov kriminalitet som är pådrivare till K. K.:s (Kent) "grupp" och upptåg.

Nr 1: T. N. (Ö)känd bluffmakare. Blev utsatt för ett mordförsök i början av 2000-talet. Finns en lång Flashback-tråd om dennes förehavanden.

Nr 2: Kvinna. Gift med en man som i slutet av 1980-talet dömdes för grovt vållande till annans död efter att under tortyrliknande former tagit livet av sin dåvarande flickvän. Efter "muck" dömdes han återigen, för våldtäkt. Är i dag egenföretagare. Efter att uppgifter om denne vidrige mans bakgrund läckt ut via bl a Flashback forum har mannens företag och persona tagit skada. Hustrun är förargad över detta.

Nr 3: Kvinna. Gift med en man som på 1970-talet dömdes för inblandning i ett rånmord på en äldre farbror. Efter "muck" flyttade han till södra Sverige där han inledde en ny "karriär" som serievåldtäktsman. Dömdes för våldtäkterna till rättspsykiatrisk vård. Efter att uppgifter om denne mans bakgrund kommit ut via bl a Flashback forum har hustrun tagit kontakt med K. K.

Med tanke på vad det är för människor som står bakom denna grupp, kommer de givetvis aldrig få något erkännande eller genomslag i etablerade kanaler. Till K. K:s stora förtret. Något annat som torde störa K. K. är att i hans krets finns läckor så att uppgifter om dess medlemmar till slut når utomstående, bl a undertecknad.

K. K. och hans gelikar försöker ge en bild av att de står på de svaga och förtalades sida. Han nämner förstås inte att en betydande del av dessa "svaga" och "förtalade" utgörs av grova brottslingar som begått mord och våldtäkt.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2019-06-03 kl. 12:43.
Citera
2019-06-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Alltså, allt flashback gör är ett enda skämt, fel, bryter mot svenska lagarna, och jag som trodde att vi svenskar följde lagarna.
Eller hur....
Mer än hälften av alla svenskar bryter mot lagen varje år i form av svartjobb, fortkörningar, rattfylla, snatterier osv. Du är inte lite blåögd du.
Citera
2019-06-03, 12:48
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Vet ej om detta framkommit tidigare i tråden, men här är mitt "bidrag" till ämnet; tre personer med kopplingar till mer eller mindre grov kriminalitet som är pådrivare till K. K.:s (Kent) "grupp" och upptåg.

Nr 1: T. N. (Ö)känd bluffmakare. Blev utsatt för ett mordförsök i början av 2000-talet. Finns en lång Flashback-tråd om dennes förehavanden.

Nr 2: Kvinna. Gift med en man som i slutet av 1980-talet dömdes för grovt vållande till annans död efter att under tortyrliknande former tagit livet av sin dåvarande flickvän. Efter "muck" dömdes han återigen, för våldtäkt. Är i dag egenföretagare. Efter att uppgifter om denne vidrige mans bakgrund läckt ut via bl a Flashback forum har mannens företag och persona tagit skada. Hustrun är förargad över detta.

Nr 3: Kvinna. Gift med en man som på 1970-talet dömdes för inblandning i ett rånmord på en äldre farbror. Efter "muck" flyttade han till södra Sverige där han inledde en ny "karriär" som serievåldtäktsman. Dömdes för våldtäkterna till rättspsykiatrisk vård. Efter att uppgifter om denne mans bakgrund kommit ut via bl a Flashback forum har hustrun tagit kontakt med K. K.

Med tanke på vad det är för människor som står bakom denna grupp, kommer de givetvis aldrig få något erkännande eller genomslag i etablerade kanaler. Till K. K:s stora förtret. Något annat som torde störa K. K. är att i hans krets finns läckor så att uppgifter om dess medlemmar till slut når utomstående, bl a undertecknad.

K. K. och hans gelikar försöker ge en bild av att de står på de svaga och förtalades sida. Han nämner förstås inte att en betydande del av dessa "svaga" och "förtalade" utgörs av grova brottslingar som begått mord och våldtäkt.

Din tvåa på din lista, är det samma man (kvinnans make) som tog sin flickvän av daga
medelst elektrifierat SM-sex?
Citera
2019-06-03, 12:48
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Din tvåa på din lista, är det samma man (kvinnans make) som tog sin flickvän av daga
medelst elektrifierat SM-sex?
Det stämmer.
Citera
2019-06-03, 12:50
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton

Helt klart sjuka individer vi har att göra med här.
Citera
2019-06-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Det här har skrivits förr men jag ställer mig fortfarande frågande till vad som menas. Du får gärna rätta mig om jag har fel men jag kan faktiskt aldrig påminna mig om att jag försökt skrämma någon till tystnad med hot om uthängning (eller något annat, om du inte räknar hotet "Om du bryter mot reglerna så får du en varning"). Jag har heller aldrig kontaktat utomstående personer i personens närhet och kommit med förtal gällande vad denne står för. Aldrig sökt upp någon privat. Aldrig lagt ut någons adress. Jag har inte heller läst om att någon annan moderator gjort något dylikt, men jag kan såklart inte ta gift på vad andra ägnar sin fritid åt.

Informationen som släpps kommer från personernas egna uppgifter, tidningsartiklar och domar. Det är inte åsikter, det är fakta.
Jag menar såklart detta kriget mellan Flashback och Si grävarna eller vad fan de kallar sig...

Inte Flashback mot användarna.
Citera
2019-06-03, 13:00
Medlem
Problemet är ju att så många flashbackare säger emot sig själva.

De har hängt ut både kändisar och icke-kändisar med namn (och ibland adress) utan säkra bevis i flera år, trådarna i Aktuella Brott är fulla med vilda gissningar om vilka alla gärningsmän är, och mången oskyldig människa har blivit utmålad som våldtäktsman/mördare/pedofil.

Men när #metoo kom så blev plötsligt samma rättshaverister VÄLDIGT oroade över att folk hängs ut så här på nätet utan säkra bevis.

Vi kan inte försvara flashbackarnas uthängningar så länge det finns oklara och känslobaserade oskrivna regler om vem som får hänga ut vem i vilket syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in