Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Återigen kom jag bara till första, där det avslutas med:
Goleman provided a fun quiz on emotional intelligence which is available from the Utne Reader web site. The purpose of this quiz is to promote discussion on the topic as it is not a validated test.
Du är sannerligen ett riktigt klappmongo!
Varför postar du bara skit, när du fått chansen att visa att du har rätt?
Jag kommer inte ha tid att avslöja dina inlägg varje gång och jag vet att de flesta redan är ganska trötta på ditt konstanta ljugande, men eftersom du är en av de få som ännu inte förstått att slaget är över, så låter vi dig hållas.
Du är lite som den där japanen på en ö i stilla havet fortfarande efter trettio år inte ville erkänna att kriget är slut.
Är det så svårt för dig att bemöta de tre länkade studierna med sakliga argument istället för att komma med grova personangrepp och rena lögner om innehållet i mina inlägg?
Varför är du inte lika källkritisk till alla fake news, fabricerade fakta och konspirationsteorier på Infowars, Sargon of Akkad, Black Pigeon Speaks, MRA- och MGTOW-sidor och andra ljusskygga sajter som du sväljer utan urskillning. Du blev ju tillintetgjord av alla oslagbara bevis som krossade ditt påstående att Justin Trudeau var son till Fidel Castro. Minns du?
Den första länken kommer från Toronto Univeristy, Avdelningen för psykologi och alltså ingen skitstudie. Även om jag skulle posta länkar till flera hundra studier till, så hade du ändå viftat bort dem som flum. För du har redan bestämt dig på förhand att emotionell intelligens inte existerar. Om män däremot generellt hade högre emotionell intelligens än kvinnor, då skulle du naturligtvis hävda att den finns.
Egentligen rör det sig om en färdighet (eng ”skill”), dvs förmågan att uppfatta, förstå och hantera sina egna känslor, lyckas med mellanmänskliga relationer, hantera stressiga och jobbiga situationer, lyssna på andra, vara empatisk och ha en hög grad av självkontroll.
Flera studier har visat att en hög emotionell intelligens är förknippat med goda ledaregenskaper, god hälsa och stora möjligheter att lyckas i karriären. Människor av din sort har däremot låg emotionell intelligens, de är buttra, sura och osäkra samt har lätt för att brusa upp. Men var lugn, forskning visar att denna färdighet går att träna upp.
Logga ut nu och anmäl dig till en minst två terminer lång heltidskurs i hur man förbättrar sina emotionella färdigheter.