Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Vem anser att kvinnor inte är intelligenta? Du? Mig veterligen är det nämligen ingenting som anses i allmänhet. Vi vet dessutom att kvinnor och män ligger väldigt nära varandra i genomsnittligt uppmätt intelligens (hur nu det är uppmätt), och att en liten del män ligger i toppen och botten.
Hur får du detta till att kvinnor inte anses intelligenta?
Var står det att jag inte tycker att kvinnor är intelligenta?
Att du alltid i mina texter kan läsa in "kvinnor är inte intelligenta", säger inte det en del om hur du antingen värderar vad just jag skriver, eller hur du värderar kvinnor?
I inlägget precis innan, som du kanske såg men det gick in genom ena örat och ut genom andra, så skrev jag just att kvinnor och män har samma mätbara IQ, men männen har större spridning. För mig betyder det att man kan säga att "män är intelligentare än kvinnor", topp-männen är det. Medans du som ser till medel-människan, som inte finns annat än i statistiken, kan säga att män och kvinnor har samma IQ.
Analogt med mitt tänkande skulle man nog kunna säga att "män är dummare än kvinnor". Det finns betydligt fler män än kvinnor med låg IQ. Fast de dumma syns inte i samhället som de kloka, så jag tänker aldrig på dem.