2019-06-02, 19:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej det är inte ok att organiserat öka mäns status på bekostnad av kvinnors rättigheter till sin egen kropp och ekonomiska frihet i livet. Att man drar ner statliga verksamheter, bidrag och andra stöttande faktorer för att få människor i samhället att i högre utsträckning anstränga sig för sin egen framgång och lycka, det är motiverat däremot. Rättigheterna inför lagen ska vara lika för alla individer, någonting annat är inte försvarbart. I övrigt bör fri marknad råda i största möjliga mån.

Kvinnors rätt till sin egen kropp? Vad babblar du om? Vi behöver bara konstruera samhället på ett sätt som ger majoriteten män högre status än majoriteten kvinnor. Allt annat är ohållbart.

Men du tycker alltså att vi gärna kan fortsätta mot förfallet? Det här med kvinnors ekonomiska och sexuella frihet, hur tycker du att det funkar? Tror du att det är hållbart i längden?
Citera
2019-06-02, 19:29
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det spelar ingen roll vad du kallar det, så länge du inte definierar mer exakt vad det är du försöker beskriva.
När du är klar med det, behöver du beskriva hur och när begreppet ska användas för i sin nuvarande form är det förvisso välvilligt, men det är bara flum.
Okej?

Direkt från seriösa forskare:

http://psych.utoronto.ca/users/reingold/courses/intelligence/cache/testing_ei.htm

https://www.researchgate.net/publication/270904904_A_Research_about_Emotional_Intelligence_ on_Generations

http://ei.yale.edu/wp-content/uploads/2013/09/pub184_Brackett_Rivers_Salovey_2011_Compass-1.pdf

Det står i dokumenten mycket tydliga definitioner av ”Emotionell Intelligens”, men de vägrar du att acceptera eftersom de strider emot din förvrängda världsbild. Du avfärdar alla vetenskapliga studier från välrenommerade universitet som flum. Inte ens de som är skrivna av forskare inom arkeologi eller antropologi vill du ta in som fakta. Bara för att dessa akademiska discipliner ingår i Social Sciences.
Citera
2019-06-02, 19:43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Direkt från seriösa forskare:

http://psych.utoronto.ca/users/reingold/courses/intelligence/cache/testing_ei.htm

https://www.researchgate.net/publication/270904904_A_Research_about_Emotional_Intelligence_ on_Generations

http://ei.yale.edu/wp-content/uploads/2013/09/pub184_Brackett_Rivers_Salovey_2011_Compass-1.pdf

Det står i dokumenten mycket tydliga definitioner av ”Emotionell Intelligens”, men de vägrar du att acceptera eftersom de strider emot din förvrängda världsbild. Du avfärdar alla vetenskapliga studier från välrenommerade universitet som flum. Inte ens de som är skrivna av forskare inom arkeologi eller antropologi vill du ta in som fakta. Bara för att dessa akademiska discipliner ingår i Social Sciences.
Återigen kom jag bara till första, där det avslutas med:
Goleman provided a fun quiz on emotional intelligence which is available from the Utne Reader web site. The purpose of this quiz is to promote discussion on the topic as it is not a validated test.

Du är sannerligen ett riktigt klappmongo!
Varför postar du bara skit, när du fått chansen att visa att du har rätt?

Jag kommer inte ha tid att avslöja dina inlägg varje gång och jag vet att de flesta redan är ganska trötta på ditt konstanta ljugande, men eftersom du är en av de få som ännu inte förstått att slaget är över, så låter vi dig hållas.

Du är lite som den där japanen på en ö i stilla havet fortfarande efter trettio år inte ville erkänna att kriget är slut.
Citera
2019-06-02, 20:11
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ändå förnekar och förminskar du den japanske soldatens bedrift att inte kapitulera och överleva ensam i 29 år. Han flydde inte, han retirerade.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fria_kriget

Och du överdriver det fantastiska i att äta insekter för att överleva, vilket var min poäng med att det inte är så svårt att hitta mat och vätska i djungeln. Vätska är faktiskt svårare då det mesta av vattnet inte är drickbart. Men det finns växter med otroligt vatteninnehåll om man inte hittar frukt.

Män gillar för övrigt kvinnors fettreserver.

Nej, det gör jag inte. Jag skrev att japanen flydde frivilligt in i djungeln och gömde sig där. Kalla det för att dra sig tillbaka eller retirera om du föredrar det. Dessutom var han inte helt ensam. Det fanns en lokalbefolkning till vilken han smög för att stjäla mat och skjuta boskap.

Varför förminskar och förnekar du Amanda Ellers sjutton dygns långa kamp för att överleva i Hawaiis djungel? Prova själv att släpa dig fram i den sumpiga marken, dyngsur och frusen efter ihållande regn, med ett brutet ben. Upplev hur det känns att bli stucken av mygg och biten av aggressiva myror. För att inte tala om infekterade sår som det kryper maskar i. Sen kan du återkomma och berätta om det var lika lätt och bekvämt att hitta mat och friskt vatten i djungeln som i en svensk ICA-butik.

Du tyckte förstås inte heller att indiantjejen Juana Marias 18 år långa vistelse som strandsatt på en öde ö var en bragd att tala om. Till skillnad från den retirerade japanen hade hon ingen lokalbefolkning att norpa käk från.

Ingen kommentar om de två torparflickorna som var vilse i skogen i tre iskalla veckor och mirakulöst överlevde?
Citera
2019-06-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Nej, det gör jag inte. Jag skrev att japanen flydde frivilligt in i djungeln och gömde sig där. Kalla det för att dra sig tillbaka eller retirera om du föredrar det. Dessutom var han inte helt ensam. Det fanns en lokalbefolkning till vilken han smög för att stjäla mat och skjuta boskap.

Varför förminskar och förnekar du Amanda Ellers sjutton dygns långa kamp för att överleva i Hawaiis djungel? Prova själv att släpa dig fram i den sumpiga marken, dyngsur och frusen efter ihållande regn, med ett brutet ben. Upplev hur det känns att bli stucken av mygg och biten av aggressiva myror. För att inte tala om infekterade sår som det kryper maskar i. Sen kan du återkomma och berätta om det var lika lätt och bekvämt att hitta mat och friskt vatten i djungeln som i en svensk ICA-butik.

Du tyckte förstås inte heller att indiantjejen Juana Marias 18 år långa vistelse som strandsatt på en öde ö var en bragd att tala om. Till skillnad från den retirerade japanen hade hon ingen lokalbefolkning att norpa käk från.

Ingen kommentar om de två torparflickorna som var vilse i skogen i tre iskalla veckor och mirakulöst överlevde?

Han var soldat. På vilket sätt var det frivilligt?

Alla nyheter om kapitulation är falska. Motståndet fortsätter. Detta gällde även i svenska försvaret, och gäller ännu vad jag kan tro.

Jag länkade ju förklaring till vad "Fria kriget" är.

Jag vet inte vad du försöker bevisa egentligen. Att män inte klarar av att överleva eller vad är din grej??

Dig vill man ju inte ha i militären i alla fall...
Citera
2019-06-02, 22:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej, diskussionen handlar om varför ni kvinnor klär så bra i offerkoftan ni själva stickat.

Diskuterar du med dig själv? Vi diskuterar uppenbarligen inte samma sak iallafall.
Citera
2019-06-02, 23:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om man läser din text, det är inte något särskilt fel i den, så får man tanken att hela samhället, alla institutioner, är gjorda av och för män. Kvinnor hade som sin lott att göra mindre intellektuellt arbete. Ja, det håller jag med om. Nu har kvinnor rätten att göra allt som män får. Ge ett exempel på något i vårt samhälle som kvinnor med sin av män nyligen tilldelade makt konstruerat, uppfunnit, skapat, som inte fanns redan på 1800-talet när allt var gjort av män.

När du funderar ut det svaret så tror jag du kommer att inse varför den här tråden kommit fram till ganska klent resultat. Jag påstår att man inte någonstans i samhället kan se att kvinnor får studera fritt, att ingenting blivit bättre, utom naturligtvis att kvinnor får bli läkare osv. Men de blev inte bättre läkare.

Varför skulle det ena könet vara bättre läkare än det andra? Jag förstår inte att du hänger upp dig så på det.

Det mesta är ju konstruerat av män, det är ingenting konstigt med det. Så har arbetsfördelningen varit genom århundradena, men är inte nödvändigtvis det längre. Vi kan räkna med att kvinnor på allvar trädde in i arbetslivet och på universitet runt 1930. Fortfarande var många hemmafruar på den tiden dock.
Jag är förbluffad över hur fort du tror att det går att ändra på saker och ting. Det vi pratar om är alltså 100 år. Det räcker att gå tillbaka till min farmor så har vi ett patriarkalt Sverige där kvinnor var hemmafruar. Och nu sitter du och drar slutsatser, efter 100 år? Strukturer tar tid att ändra på.

Jag är dock inte säker på att det kommer att bli "jämvikt" inom olika områden eftersom jag tror att män och kvinnor intresserar sig för olika saker och att detta hänger ihop med biologiska aspekter. Helt enkelt. Det har inte att göra med att någon är bättre än någon annan som grupp eller kön.
Det handlar om olika intressen eftersom hjärnorna är lite olika "utformade", vilket ger olika utfall i form av hobbys och arbete.
Däremot tror jag att andelen kvinnliga forskare och ingenjörer kommer att fortsätta öka, samt att kvinnor kommer starta fler och fler bolag.
50/50 tror jag inte att det kommer bli inom de närmsta århundradena (om utvecklingen ens fortsätter åt ett jämställt håll, man vet aldrig när vinden vänder).
Citera
2019-06-02, 23:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Forskning och fakta säger du?
Det enda jag sett är en teori och hur den "kan tänkas fungera".
Är den prövad nånstans? Då har man inte forskat på den. Är den testad för falsifierbarhet? Nej. Är den reproducerad och har man kommit fram till samma resultat? Nej.

Jag är inte fullt lika slarvig som du med begrepp som forskning och fakta.
Det här är en flumteori på lika goda grunder som ett påstående om en antiåldringskräm och jag köper den inte.

Skärp dig lite.
Flummet är bara ett påstående och är aldrig testat nånstans.
Nänä okej. Tänk om du kunde vara lika källkritisk till allting annat du köpt med hull och hår som du läst på MGTOW-sidor?
Och så är det ju detta mystiska systerskapet också... jag undrar om det bedrivits någon forskning på det?

Äh fuck it ärligt talat, detta är en ständig återvändsgränd.
Citera
2019-06-03, 01:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nänä okej. Tänk om du kunde vara lika källkritisk till allting annat du köpt med hull och hår som du läst på MGTOW-sidor?
Och så är det ju detta mystiska systerskapet också... jag undrar om det bedrivits någon forskning på det?

Äh fuck it ärligt talat, detta är en ständig återvändsgränd.
Ännu en post där du borrar i ord?

Och nu är "systerskapet" ett mystiskt ord, säger du?
På riktigt?

Om jag söker på google efter systerskap får jag 281 000 träffar. Wikipedia har en sida om systerskap där de sammanfattar det såhär:
Systerskap, personligt eller politiskt förhållande (mellan kvinnor) som bygger på känslor av gemenskap vanligen mellan personer som inte är biologiska systra

Jag vet inte vilken planet du kommer ifrån om du anser detta vara mystiskt och tveksam till om det forskats på det.

Sen finns det feminister som är avundsjuka på att det finns ett broderskap. Så då hittar de på ett för kvinnor:

Bland annat Veronica Palm har tagit det vidare på beställning utifrån utlandet, då den svenska feminismen saknade ett begrepp för: "Systerskap som används med feministisk anknytning, stödet kvinnor emellan mot patriarkala maktstrukturer.
https://volante.se/bocker/systerskap/

Eller som hon själv säger:
Systerskap är inget gulligt eller mysigt. Det är ren och skär makt. Om vi lär oss använda verktyget rätt så kan fler kvinnor ta plats...
Citera
2019-06-03, 01:07
Medlem
Mobbning.
Hånskratt.
Att trängas utan att ordningsvakten märker.
Starta bråk och ändå få sympatier av ordningsvakten och slippa bli utslängd.
Hyckleri.
Misshandla och slippa straff.
Citera
2019-06-03, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du blandar inte ihop liberaler med anarkister nu?

Problemet med att itne ha tänkt igenom vad man sitter och skriver är nog mer ditt.

Då hade jag skrivit anarkist.
Du lyckades alltså inte ljuga dig ur din egen okunskap den här gången heller.
Citera
2019-06-03, 02:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det syftar ju till att göra kvinnor, män och barn lyckligare. Ser inte på vilket sätt detta skulle vara orättvist. Man måste förstås vara medveten om kvinnors hypergama natur för att kunna förstå det.

Men visst skulle det vara en omfattande förändring som i alla fall just nu inte är särskilt realistisk. Feminismen genomsyrar precis hela samhället och att återställa den skada som den skapat kommer ta lång tid, eller mer troligt, kräva någon form av revolution eller samhällskollaps, och det kommer ju ske förr eller senare.

Ta gärna ett steg tillbaka och lyssna på vad du själv säger. Jag tror inte att du vill tillhöra ligan som skadar och trycker ner andra "för ditt eget bästa", "jag vill bara att du/ni ska bli lyckliga". Sjuka människor talar/tänker så, alltifrån kommunistiska/nazistiska ledare till religiösa fanatiker/idealister till tyranniska föräldrar.
Senast redigerad av Jenny9 2019-06-03 kl. 02:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in