Citat:
Ursprungligen postat av
InnesI
Mannen som gav upp tävlingen och försökte få produktionsbolaget att betala hans räkningar sitter nu alltså och påstår att han var överlägset bäst i årets Robinson. Dessutom skryter han om att han köper jättedyra kostymer och har en jättedyr lägenhet. Ytliga saker är tydligen väldigt viktiga men när vi kommer till det som diskuteras här, Robinson, misslyckades han kapitalt eftersom han är socialt inkompetent. Allt annat är ursäkter. Tänk om han hade spelat spelet istället för att vilja bli en annan variant av Robinson-Robban. Då hade han naturligtvis gått längre. Men med en sådan personlighet var det dömt att misslyckas (oavsett om det är en karaktär han spelar eller någon han faktiskt är).
Han var säker på att vinna mot alla "korta, tjocka och lågutbildade." Och när han inte gjorde det försöker han vinna tävlingen i sina fantasier i stället. När han insåg att han kommer att röstas ut valde han att hoppa av i stället. Det hade varit för förnedrande att åka ut före alla andra som han föraktade. Men förlusten svider fortfarande, därför finns han här och skryter, patetiskt. Årets sämsta förlorare.