2019-06-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Hm jag tycker det ser nära ut till träden ? Är väl nästan eldningsförbud nu när det är så mkt eldsvådor som härjat runt Sthlm. Samt vattningsförbud på vissa håll .

NÄSTAN eldningförbud?
Vad är straffet för det?
Citera
2019-06-03, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipilamu
Det är en en 15 år gammal Pegeout 307 eller 308 som rullat bortåt 14000. Inte så mycket att göra väsen av.
Men som vanligt måste hon blåsa upp förväntningarna så följarna klickar sig in på hennes blogg och insta.

Jag ifrågasätter inte dina uppgifter, men undrar bara hur du fått denna information om vilken bil hon fått så att vi kan lita på att den stämmer. Folk har ju redan börjat kommentera om bilen, men det vore ju tråkigt om vi som så ofta här i tråden skapar en "trådsanning" som sedan inte visar sig stämma. Kan också vara kul om det går att få fram vem som står på bilen och om den är betald. Har Halmpyntet fått pengar av pappsen till detta eller förskott på lönen som skall jobbas av eller har han tagit ett SMS-lån?
Citera
2019-06-03, 07:05
Medlem
polemarchoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Jag ifrågasätter inte dina uppgifter, men undrar bara hur du fått denna information om vilken bil hon fått så att vi kan lita på att den stämmer. Folk har ju redan börjat kommentera om bilen, men det vore ju tråkigt om vi som så ofta här i tråden skapar en "trådsanning" som sedan inte visar sig stämma. Kan också vara kul om det går att få fram vem som står på bilen och om den är betald. Har Halmpyntet fått pengar av pappsen till detta eller förskott på lönen som skall jobbas av eller har han tagit ett SMS-lån?

På sidan 2028 inlägg #24333 nämns det ett instagraminlägg där vi kan se ena dottern åka bil med någon. Man tar i detta fall det logiska tankesteget att det är moderns nya begagnade bil som hon sitter i.

På sidan 2030 inlägg #24349 säger användaren Smedhalva att han/hon/det tror att det rör sig om en Peugeot 307CC MY2005-MY2008.

En snabb bildsökning på det bilmärket samt den bilmodellen och ordet interior ger en massa bilder som då kan jämföras med instagraminlägget. (Se länk nedan) och instagrambilden i inlägg #24333.

Peugeot 307CC + interior
Citera
2019-06-03, 07:07
Medlem
Milde tid, så omdömeslöst att elda på detta vis när hela regionen avråder från eldning. Illa valt ställe dessutom, inte nära sjö, ingen vattenslag och inga hinkar vad jag kan se. Nästa förödande brand i märstatrakten lär uppstå just där. Den mannen har aldrig sett en eld sprida sig och verkar dessutom helt sakna konsekvenstänk.
Citera
2019-06-03, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
När man klickar på Annas bilder på Instagram så står det fortfarande.

annatoledanobook
Sigtuna

Varför Anna?
Från din blogg i ett svar från dig.
"Jag har aldrig påstått att jag bor i Sigtuna Stad där,
DU bor – vart har du fått det ifrån?
Jag har aldrig sagt något annat än att vi har flyttat till det lilla fina området Odensala i Sigtuna Kommun.
Så vad är ditt problem Fru. Sigtuna Stadsbon?
Märsta ligger ju också i Sigtuna Kommun så vad är människors problem på riktigt – det här är ju fan löjligt 🤦🏻‍♀️
Men jag bor ju faktiskt inte i Märsta, vad postadressen än säger.
Märsta är, som jag tror att du som är en Sigtuna Stad-boende person redan vet om. En tätort, och även centralorten i Sigtuna kommun som ligger i Stockholms län. "

Snälla Anna fortsätt blogga m.m., jag ber dig för det här är humor på högsta nivå.
Odensala är väl en by utanför Märsta. Det räknas väl inte som Märsta, väldigt lantligt där ute.
Citera
2019-06-03, 07:49
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polemarchos
På sidan 2028 inlägg #24333 nämns det ett instagraminlägg där vi kan se ena dottern åka bil med någon. Man tar i detta fall det logiska tankesteget att det är moderns nya begagnade bil som hon sitter i.

På sidan 2030 inlägg #24349 säger användaren Smedhalva att han/hon/det tror att det rör sig om en Peugeot 307CC MY2005-MY2008.

En snabb bildsökning på det bilmärket samt den bilmodellen och ordet interior ger en massa bilder som då kan jämföras med instagraminlägget. (Se länk nedan) och instagrambilden i inlägg #24333.

Peugeot 307CC + interior

Vänta lite nu, är bilen högerstyrd? Har de köpt en gammal postbil eller Englandsimport?
Jag testade för övrigt MrKoll vilket är en ny tjänst för mig så jag vet inte hur tillförlitlig den är men där står det att hon har ett eget bolag: Lets Entertain Sweden
https://mrkoll.se/person/Anna-Maria-...QmuerAuerArahA

Något måste ju vara fel på den där tjänsten, den säger ju att Roberto bor ensam i Märsta
https://mrkoll.se/person/Roberto-Tol...aQsqqkdYQauerA
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-06-03 kl. 08:03.
Citera
2019-06-03, 08:07
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vänta lite nu, är bilen högerstyrd? Har de köpt en gammal postbil eller Englandsimport?
Jag testade för övrigt MrKoll vilket är en ny tjänst för mig så jag vet inte hur tillförlitlig den är men där står det att hon har ett eget bolag: Lets Entertain Sweden

Det är inget bolag, det är en enskild firma/enskild näringsidkare, registrerad 2007, saknar F-skatt och moms, dvs det går inte att använda.

Book har förmodligen glömt att avregistrera firman, rättare sagt hon har inte haft tid att göra det.

https://www.solidinfo.se/foretag/let...eden/grunddata

Om Book inte har skatteskulder idag, då kan hon kanske få tillbaka F-skatten och återuppta verksamheten i firman, namnet är ganska bra.
Senast redigerad av trottwell 2019-06-03 kl. 08:14.
Citera
2019-06-03, 08:10
Medlem
polemarchoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight

Något måste ju vara fel på den där tjänsten, den säger ju att Roberto bor ensam i Märsta
https://mrkoll.se/person/Roberto-Tol...aQsqqkdYQauerA

Nja, en närmare koll på bilden gör mig mer misstänksam att bilden är spegelvänd.
Notera hennes position på vägen. Det ser ut som att hon kör på vänster sida. Det är därför jag tror att bilden är spegelvänd.
Citera
2019-06-03, 08:21
Medlem
Tunnans ex Mehmet Yurdagul har en 307 2.0, är detta samma bil eller en annan som Tunnan har?
Citera
2019-06-03, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Det är bara att ringa till bilregistret och fråga. Bilen står på Roberto.
Citera
2019-06-03, 10:05
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Milde tid, så omdömeslöst att elda på detta vis när hela regionen avråder från eldning. Illa valt ställe dessutom, inte nära sjö, ingen vattenslag och inga hinkar vad jag kan se. Nästa förödande brand i märstatrakten lär uppstå just där. Den mannen har aldrig sett en eld sprida sig och verkar dessutom helt sakna konsekvenstänk.

Det är helt sanslöst korkat.
Förutom närheten till träd och buskar så eldar han sådant som ska komposteras eller lämnas till Brista Återvinningscentral!!
Varsågod Märsta-Morsan. Här har du bestämmelserna i DIN kommun Sigtuna
https://postimg.cc/gallery/liyvcatc/
Citera
2019-06-03, 10:16
Medlem
cece123s avatar
Nytt inlägg på insta där Anna radar upp diverse bär och frukt, hon lägger till kommentaren att det kanske inte ser så aptitligt ut.Har hon möjligtvis fått en skärmdump från helgens paelladiskussion?För Anna har väl aldrig varit inne och kollat på sin egna tråd, hon känner ju inte ens till den ..ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in