2019-06-02, 21:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Inte för att spela djävulens advokat, men det är varken olagligt eller omoraliskt att utöva påtryckningar på Flashbacks annonsörer. Ingen har per automatik rätt till intäkter från annonser. Något som länge drabbat vänstertidningar då annonsörer för storföretag inte gärna vill annonsera i tidningar som propagerar för kapitalismens avskaffande! Om det värsta denna "hatgrupp" gjort är att de försökt övertala annonsörer att sluta annonsera på Flashback då tycker inte jag admin har särskilt mycket att komma med...

Om de nöjt sig med att maila annonsörer och påpeka att det finns nazister och pedofiler på Flashback är det knappast olagligt. Om de har hotat annonsörena på något sätt kan det däremot vara olagligt.
Citera
2019-06-02, 21:31
Medlem
@admin
När kommer det mer information om fler medlemmar?
Citera
2019-06-02, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SalaciousCrumb
Jag har varit medlem lääääänge, mycket längre än du har. Mitt förra konto blev dock uthängt, dock som en helt annan person (träffsäkra jannar), men för att inte jävlas i onödan med den stackarn som fick ta skiten för vad jag skrivit så startade jag detta konto. Har mest läst under de senaste åren.
Nöjd? Kan vi lämna min livshistoria nu?

Kan du länka till var Flashback lagt ut bilder på barn?

Varför är det hemskt att Flashback äger rätten till det jag skrivit efter en timme? Facebook/Twitter/Instagram/whatever äger ju redan alla andra texter och bilder som jag lägger ut, och det på direkten.

Känns inte som att du är riktigt objektiv i det här, din lilla rättshaverist. Du lever ju inte heller som du lär i och med att du också i utnyttjar anonymitet för dina syften, precis som alla andra.

Så kan det gå när man inte längre bryr sig om användarans anonymitet.

Att flashback äger inläggen efter en timme är inte så farligt, det jag vill säga att dom tagit ansvaret om du förstår vad jag menar?

På FB kan du radera dina bilder, inlägg, även på Twitter. Vad ärdet för en jämförelse?
Citera
2019-06-02, 21:34
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Inte för att spela djävulens advokat, men det är varken olagligt eller omoraliskt att utöva påtryckningar på Flashbacks annonsörer. Ingen har per automatik rätt till intäkter från annonser. Något som länge drabbat vänstertidningar då annonsörer för storföretag inte gärna vill annonsera i tidningar som propagerar för kapitalismens avskaffande! Om det värsta denna "hatgrupp" gjort är att de försökt övertala annonsörer att sluta annonsera på Flashback då tycker inte jag admin har särskilt mycket att komma med...

Jag gissar på att det var ovanstående påtryckningar som orsakade namnbytet på forumet Pedofili & Hebefili? Hatgruppen lyckades få annonsörerna att inse det osunda i att annonsera på ett pedofilforum?

Och återigen, inte för att spela djävulens advokat, men en del personer har blivit orättvist uthängda på Flashback. Bland annat den där tjejen som syns i en mobilkameravideo där någon står och pissar henne i ansiktet. Hon ville få sin tråd raderad då den orsakade henne otroligt mycket skit. Jag tycker absolut inte att Flashback ska censureras, men jag kan ha förståelse för deras perspektiv!

Så det löser de med att göra exakt samma sak om inte värre.
Citera
2019-06-02, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Men du, fungerar det på något annat sätt i massmedia världen över? Spelreklam, alkoholreklam, köp här köp där och bli en lycklig människa. Hur många andra som säljer reklam tar ansvar över hur det kan drabba människor om dom nu håller sig innanför den fina lagen? Människors privata information säljs hej vilt till högstbjudande av många sociala plattformar.

Visst är det illa om människor hängs ut åt böbeln. Ofta har dom gjort något dumt eller olagligt och jag kan lida med dom, ibland även försvara dom här men har du tänk på att det kan ha en avskräckande effekt i vårt annars så anonyma samhälle? Förr kunde ju farbror pedofil inte unkomma byns avsky, inte heller den lokala bedragaren eller tjuven. Nu kan dom gömma sig i stadens brus och bakom medias respekt för enskilda människor (vilket i sak är bra). Nu behövs inga namn anges här men det är bra att det finns en plats som flashback där folk kan ventilera sin vrede eller åsikter. Folk passar sig för dumheter då dom läser vad andra tycker om det och själv riskerar att bli uthängda.

Nu verkar det här gänget som hotar flashback vara ett gäng bedragare och dårar som gärna vill hålla på med sin verksamhet ostört. Eller ville rättare sagt eftersom dom troligen blivit avslöjade här och folk passar sig för dom (en god sak för samhället). Dom brinner väl av hat och hämdbegär och istället för flashback har dom en egen sida för nöjet.

Hela internet är i stort sett en soptipp som facebook, yt, instagram och flahback. Det speglar människan och vi är inte så fina bakom putsen.

Jag är ett fan av den gruppen som jobbar emot flashback, jag är helt ärlig i den saken. Hade flashback inte funnits hade den sidan inte funnits, hade flashback stängt ner hade den sidan också det då dom inte har mer att utföra. Lite som, ondskan följer ondskan.
Citera
2019-06-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Jag är ett fan av den gruppen som jobbar emot flashback, jag är helt ärlig i den saken. Hade flashback inte funnits hade den sidan inte funnits, hade flashback stängt ner hade den sidan också det då dom inte har mer att utföra. Lite som, ondskan följer ondskan.
Vad snackar du om? Det är klart att den gruppen fortsatt existera även om Flashback stängde ner. Den gruppen propagerar ju mot mycket mer än bara FB.
Citera
Medlem
För den som är riktigt gammal och har bra minne kanske också minns att det hängde två psyksjuka individer som var besatta av att försöka stänga ner flashback runt 2010 (tror jag, i alla fall +5 år sedan).

De startade ett internetforum (tyvärr kommer jag inte ihåg namnet) jag bara hoppade över till och läste konversationerna på. Det var främst en kvinna och en man som var aktiva och gjorde ny trådar dagligen på det här forumet där man förfasade sig över Flashbacks nazister och allt. Jag vill minnas att de faktiskt visade mail på det här forumet som de hade skickat till annonsörer här och bett dem inte vara på Flashback. Jag kommer ihåg att jag läste några som gjorde ett försök att resonera lugnt och sakligt med dessa men det var tydligt att det rörde sig om psyksjuka individer som såg det som sitt livs mål att få ner Flashback. Dessutom fanns en tråd med outade flashback-medlemmar.

Jag misstänker att det kan röra sig om samma individer. Om nån orkar gräva riktigt långt tillbaka i arkivet så var det en man och en kvinna som var besatta av att stänga ner flashback, det är möjligt att de lyckats gruppera sig med lite fler andra på nästan tio år.
Senast redigerad av Genpolen 2019-06-02 kl. 21:40.
Citera
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
flashback har inte ens utgivninsbevis för det första.
Och det tycker du är av betydelse för att...?
Citera
2019-06-02, 21:39
Medlem
Glajjans avatar
Finns det en koppling mellan A12 och anarkisterna Martin Fredriksson eller Mathias Wåg?
Citera
2019-06-02, 21:40
Medlem
Artikel19s avatar
Citat:

Enligt din egen retorik gör det dig därmed försvarare av både pedofiler, nekrofiler och mördare.
Citera
2019-06-02, 21:41
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om de nöjt sig med att maila annonsörer och påpeka att det finns nazister och pedofiler på Flashback är det knappast olagligt. Om de har hotat annonsörena på något sätt kan det däremot vara olagligt.

Man kan ju utöva påtryckningar som i sig inte är olagliga.
Det verkar röra sig om en grupp företagare så de kan få ett genomslag som enbart sociala medier inte annars skulle ha.

Exempelvis, "vi kommer att köpa ett mittuppslag i DI och där hänga ut alla företag som gjort affärer med folk som vi inte tycker om. Inte vill ni vara med på den listan?"

De utmålar sig själva som i första hand företagare i såväl aktiebladet som, på Facebook där de går under flera olika namn. Lite spattigt.

https://aktiebladet.se/expertgruppen...jar-nathatare/
Citera
2019-06-02, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Detta står inte i lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor?

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...a_sfs-1998-112

Flashback är inte en nätpublikation som en blogg eller dagstidning. Det är ett användardrivet forum och går under lagen om elektroniska anslagstavlor eller "BBS lagstiftningen".

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lagen_..._anslagstavlor

Är du säker på att det inte är du som är det dagsfärska trollet?

Jag är helt säker på att du inte har kunskap om ämnet. Men läs lite här, när du fått in lite info i hjärnan kan du återkomma till mig.

[quote][Flashback saknar utgivningsbevis och ansvarig utgivare, och åtnjuter således inte fullt skydd enligt tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen. Användare utför grävande journalistik utan att följa pressens yrkesregler från Svenska Journalistförbundet. Forumet är modererat enligt dess Netikett-regler,[2] vilka skärptes något 2013. Efter att ha stängts till följd av en dom uppgavs servrarna ha flyttats till USA och det har aldrig prövats om forumet behöver följa den svenska BBS-lagen för moderering av Internetforum.[6] Idag har servrarna en Bahnhof-adress, och är placerade i Sverige och i Nederländerna./QUOTE]

Alltså, allt flashback gör är ett enda skämt, fel, bryter mot svenska lagarna, och jag som trodde att vi svenskar följde lagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in