2019-06-02, 21:43
Medlem
Skattebrotts avatar
I en konstruktiv nätdebatt vinner i längden alltid förnuftet. Så varför kan inte vänsterfolk såsom knarkar-Kleerup STÅ för att han exempelvis köper sex och helst även förespråka att det görs lagligt? Istället spelar han efter vänsterns narrativ och målar ut prostituerade som offer. Har en video på Kleerup när han sätter på en prostituerad (dock ser man inte att det är han tyvärr).

Hur kan man vara så falsk!!
Citera
2019-06-02, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Och det tycker du är av betydelse för att...?

Att ni bryter mot förtal. Men som moderator är det helt ok för dig.
Citera
2019-06-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Jag är ett fan av den gruppen som jobbar emot flashback, jag är helt ärlig i den saken. Hade flashback inte funnits hade den sidan inte funnits, hade flashback stängt ner hade den sidan också det då dom inte har mer att utföra. Lite som, ondskan följer ondskan.

Coolt, då är du mao ett fan av flashback oxo. (vilket iför är uppenbart eftersom du sitter och skriver "på" den)

Flashbacks användare gör mycket gott , och även en del elakt. Men som institution så speglar flashback forum bara vårt samhälle och det behöver nu mer än någonsin yttrandefrihet på riktigt i samhället.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nja, det fanns väl en del och jag kan erkänna att jag är ganska "ambivalent" till Lexbase själv. Visst finns det fördelar men även nackdelar i min mening. Hur som helst så kan man knappast utifrån en enskild tråd påstå att "Flashback tycker" si eller så om något.
Exakt.

Det finns alltid olika åsikter på forumet, varför vill man då sabotera det, kan man fråga sig?

Folk med makt. Riktig makt, jag snackar Bilderberg och judar osv, lider inte ett dugg av vad som skrivs på Flashback. Det skadar dem inte överhuvudtaget.

Att admin gör en sådan här tråd, som denne placerar på startsidan, visar på att några få personer hotar Flashbacks annonsintäkter. Vilket i sin tur hotar forumets fortlevnad.

Även om jag totalt och högaktningsfullt skiter i Axelssons ekonomi, så går det ju faktiskt att slå tillbaka mot dessa individer. Det krävs inte mycket för att hota en person helt anonymt.
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Finns det en koppling mellan A12 och anarkisterna Martin Fredriksson eller Mathias Wåg?

Expo menar du? Ja, det skulle inte förvåna. Expo hatar Flashback.
Citera
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkwingdDuck
eller så söker man på flashback en av flera trådar
(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Tack för länken, men kan du vänligen bara istället bifoga allting här med alla filer etc?
Är en sådan exceptionellt ostrukturerad soppa just nu.
Citera
2019-06-02, 21:46
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om de nöjt sig med att maila annonsörer och påpeka att det finns nazister och pedofiler på Flashback är det knappast olagligt. Om de har hotat annonsörena på något sätt kan det däremot vara olagligt.

De försöker påverka banker och andra företag att bojkotta obekväma organisationer. Det är inte olagligt, men bevisar vilka hycklare de är.
Citera
2019-06-02, 21:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
För den som är riktigt gammal och har bra minne kanske också minns att det hängde två psyksjuka individer som var besatta av att försöka stänga ner flashback runt 2010 (tror jag, i alla fall +5 år sedan).

De startade ett internetforum (tyvärr kommer jag inte ihåg namnet) jag bara hoppade över till och läste konversationerna på. Det var främst en kvinna och en man som var aktiva och gjorde ny trådar dagligen på det här forumet där man förfasade sig över Flashbacks nazister och allt. Jag vill minnas att de faktiskt visade mail på det här forumet som de hade skickat till annonsörer här och bett dem inte vara på Flashback. Jag kommer ihåg att jag läste några som gjorde ett försök att resonera lugnt och sakligt med dessa men det var tydligt att det rörde sig om psyksjuka individer som såg det som sitt livs mål att få ner Flashback. Dessutom fanns en tråd med outade flashback-medlemmar.

Jag misstänker att det kan röra sig om samma individer. Om nån orkar gräva riktigt långt tillbaka i arkivet så var det en man och en kvinna som var besatta av att stänga ner flashback, det är möjligt att de lyckats gruppera sig med lite fler andra på nästan tio år.

Korrekt. Det handlade om den så kallade Skelettkvinnan - som ansåg sig orättvist uthängd på Flashback - och hennes far som drev (och fortfarande driver) en anti-Flashbacksajt. Men nu är det alltså betydligt fler som är inblandade i en sluten Facebookgrupp enligt TS.
Citera
2019-06-02, 21:48
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Att ni bryter mot förtal.
Varje användare ansvarar för eventuellt förtal, inte forumet. Eventuell förekomst av förtal har i sig ingenting med frågan om utgivningsbevis att göra.
Citera
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Vilken tråd, helt bisarr. Blir dock inte klok på om det finns något brott begånget någonstans, alltså lagöverträdelser som föranleder åtgärder. Kan någon sammanfatta den strikt juridiska innebörden?
Senast redigerad av ShitsOnFireYo 2019-06-02 kl. 21:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Korrekt. Det handlade om den så kallade Skelettkvinnan - som ansåg sig orättvist uthängd på Flashback - och hennes far som drev (och fortfarande driver) en anti-Flashbacksajt. Men nu är det alltså betydligt fler som är inblandade i en sluten Facebookgrupp enligt TS.
Kent är skeletkvinnans farsa?
Citera
2019-06-02, 21:49
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Jag är ett fan av den gruppen som jobbar emot flashback, jag är helt ärlig i den saken. Hade flashback inte funnits hade den sidan inte funnits, hade flashback stängt ner hade den sidan också det då dom inte har mer att utföra. Lite som, ondskan följer ondskan.

Flashback är bara en spegelbild av världen! Allt du gillar (tex hallonpaj) eller ogillar (pedofiler) finns i verkligheten och därför även på Flashback.

Det är verkligheten du inte gillar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in