Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Jo, men du får då tänka dig at kvinnor attraheras av så mycket mer än skönhet hos mannen. Livsgnistan finns ju inte där hos medelmannen.
Jo absolut väger en barnlängtande kvinna in mer när hon väljer man. Hon vill oftast ha någon form av garantier. Det är slitigt och dränerande att tex. vara ensamstående med barn. Här kan jag förstå att män är rädda för att bli valda
inte enbart för sin sköna personlighets skull utan också efter rent mätbara materialistiska saker. Å andra sidan har han ju säkert inte valt en "träskpadda" att träffa och skaffa barn med, alltså har han också gått mycket efter yta. Men visst en barnlängtande kvinna kan framstå som kallt beräknande när hon väger in alla parametrar.
Citat:
Genomsnittskvinnan kommer, i de flesta fall, ha legat och haft kortvariga relationer med offantligt mer intressanta män än den hon väljer som make. Medan medelmannen (pga 20/80 regeln) antagligen inte haft så snygga kvinnor innan han blir vald av någon desperat kvinna (och han själv har varit desperat hela livet).
Det är inget som säger att det är så. Vilka skulle dessa "
offantligt mer intressanta männen" vara? Invandrarmän? De har ingen större livsgnista än svenskar och är inte så intressanta, bara annorlunda på sin höjd. Och visst det lockar säkert en och annan yngre tjej. En svensk barnlängtande genomsnittskvinna kommer inte att välja en hoodrat.
Däremot tror jag att de flesta kvinnor väljer med omsorg mannen hon vill ha barn med. Det finns kvinnor som inte hittar "honom" och hellre förblir barnlösa.
I övrigt, ja desperata människor är "farliga". Jag brukar hålla mig undan dem.
Citat:
Eftersom snygga män ligger runt, medan snygga kvinnor ofta hittar en stabil relation med en snygg man, så är det just medelsnygga kvinnor som får bara en smak av himmelriket med snygga/intressanta män, sedan faller de pladask till marken och måste, i värsta fall, välja en riktig "tråkmåns".
Här tänker du i absoluta termer, lite svårt att bemöta.
Svenska män är överlag snygga, vilka är de andra så mycket snyggare männen? En supersnygg svensk man? Han kommer antagligen att knulla runt tills han hatar kvinnor och inte kommer att kunna binda sig, ensamt, eller så förblir han en tragiskt player livet ut. Inte ens andra män kommer att avundas honom längre.
Citat:
Något förenklad (och cyniskt) är det så. Jag tror att allt har sin rot i att de intressanta männen har omåttlig hunger att knulla allt som rör sig, så visst är roten till kaoset i sexmarknaden främst från mäns sexuella hunger, och den vet ju inga gränser.
Ja men du är depressivt lagd, du kommer att tolka din omvärld cyniskt, men vår syn behövs också, för premisserna för människornas liv är fan ynkliga.
Citat:
Men jag tycker att det mest tragiska som finns är en man som blir lurad att han är älskad av en desperat kvinna (mycket värre än en kvinna som har en bedragande man, som ändå älskar henne), har sett detta hända med min morbror (hans fru hade redan två dötrar) och han har blivit en ruin av äktenskapet.
Tro mig, det är lika illa. Människor som bedrar sina älskade är fan bara ynkliga. Antingen knullar man runt eller så är man trogen. Visst vissa klarar att leva i öppna förhållanden och ha flera förhållanden samtidigt, men för de flesta är det bara skit, de klarar det inte eftersom känslor är inblandade och vi är ju inga maskiner. Kan man inte stå för att man knullar runt bakom ryggen på sin man eller fru är man fan bara skit. Visat ETT snedsteg går kanske att förlåta, men fan inte ett kroniskt sjukligt bedrägligt runtknullande.
Citat:
Medelmannen blir ju dessutom idag mer och mer "medel", förrut kunde faktiskt medelmannen spela gitarr, idag är det en tv-spelande nörd.
Du är väldigt hård i din tolkning, jag är mer förlåtande. Jag har sett på när min pojkvän spelar olika dataspel, det är fascinerande, det är som att vara med i en film. Visst är det kanske sjukligt att sitta där 24/7, mycket man går miste om utanför......kanske.
Citat:
Jag tror personligen att allt som distansierar våra livsval från den paleolitiska livsstilen ger upphov till vår tids olycka (depression återfinns inte i primitiva samhällen). Dessa samhällen gifte ju unga män och kvinnor från mycket tidig ålder, nåja...jag har inte lyckats leva efter de principerna själv. Lusten vill annat.
Ja jag älskar att vandra. Ibland tänker jag: Jag kan resa mig upp och bara börja vandra, vandra över landsgränser, fri och obunden, en nästan svindlande tanke. Jag hade lätt kunnat vandra runt resten av livet i vacker natur, vilket privilegium för de första människorna, ytterst lite var etablerat eller fastslaget. Det här jävla pisset med invecklade skattesystem osv så jääääävla trist bara.
Lusten ja, bara ge efter, varför inte, allt du gör kommer ändå glömmas bort.