2019-06-02, 00:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hmm, känns lite artificiellt ifall mäns högre status ska uppnås med artificiella medel, däremot kan man ta bort alla falska statusjobb i offentlig sektor som ofta domineras av kvinnor (och då menar jag inte typ sjuksköterskor och annat som ändå kan fyllas på av privat sektor).

Jag anser själv att problemet ligger i kulturen, och då främst u lutheranska Världen där familjeidealen hackats sönder och rötterna rivits upp. Har förordrat en renässans i en annan tråd, men en kulturell renässans kräver ett stort antal drömmare som kan måla upp ett alternativ till dagens modernism; alltså utmana vår tomma och själslösa globala kultur med någonting som återknyter nästa generation till deras rötter, det måste vara något som ungdomar ändå finner underhållande och levande.

Nu är tyvärr större delen av högern helt ointresserad i kultur.

Ja, det är artificiellt men det skiter kvinnans natur i.

Andra stycket kan jag hålla med om.
Citera
2019-06-02, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Haha, så det bästa är att låta kvinnors hypergami löpa fritt?

Du verkar inte förstå särskilt mycket när det gäller detta. Föreslår att du överger denna diskussionen nu om du inte vill bli förnedrad. Men om du gillar att få smisk, för all del, fortsätt.

Hade vi inte redan konstaterat att den här civilisationen var slut?
Och din bästa idé är att bygga nästa på exakt samma strukturer?
Det känns inte som att det här med tänkande och logik är en av dina starkare sidor?
Senast redigerad av nilltre 2019-06-02 kl. 00:25.
Citera
2019-06-02, 00:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Hade vi inte redan konstaterat att den här civilisationen var slut?
Och din bästa idé är att bygga nästa på exakt samma strukturer?
Det känns inte som att det här med tänkande och logik är en av dina starkare sidor?

Haha, då har du missuppfattat mig.

Jag menar precis tvärtom. Vad som en gång lade grunden för och upprätthöll den här civilisationen är idag utraderat, och detta är anledningen till att denna civilisation sjunger på sista versen. Civilisationen är inte statisk.

Herregud.
Citera
2019-06-02, 01:56
Medlem
LittleFishs avatar
Jag skulle säga att du betar av många poänger med ditt inlägg Skogsvatte. En sak att påpeka är dock att kvinnor har nog lika stor strävan som män att göra något roligare om dagarna än att städa hushållet och ta hand om tvätten. Med andra ord vill de också jobba.

Problemet är nog inte att kvinnor arbetar utan istället att de inte skaffar barn innan de börjar arbeta och barnen blivit tillräckligt stora för att komma hem efter skolan utan att modern är hemma. En gissning från min sida tror jag är att kvinnor som skaffar barn i 20-30 årsåldern och låter mannen i hushållet förse familjen med pengar, för att sedan arbeta vid 30+ åldern är nog allra lyckligast. Jobba har de all tid i världen på sig att göra men skaffa barn finns det ett bäst före datum på. Prioriteringar.
Senast redigerad av LittleFish 2019-06-02 kl. 02:00.
Citera
2019-06-02, 01:58
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej, faktiskt inte särskilt många. Men av de jag har legat med under mitt 34-åriga liv så är min personliga erfarenhet att det i princip alltid är jag som föreslagit kondom. Vissa har då till och med försökt att övertala en att inte ha kondom. Men den gubben har aldrig gått sörru!

Nä, seriöst, det är mina egna erfarenheter och det kan givetvis inte gälla som underlag, men i förhållande till att det skrivs att kvinnor inte tar ansvar för kondom så är jag relativt säker på att det inte är så att män är mer ansvarsfulla på den punkten.
En annan erfarenhet jag har är nämligen att män inte tänker klart när de är upphetsade. De kan inte tänka på någonting annat än att få till sin njutning.

Min erfarenhet av de tjejer jag varit med är att många inte gillar kondom. Jag har det som krav vid ons.
Senast redigerad av I don't care 2019-06-02 kl. 02:01.
Citera
2019-06-02, 02:27
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Jag skulle säga att du betar av många poänger med ditt inlägg Skogsvatte. En sak att påpeka är dock att kvinnor har nog lika stor strävan som män att göra något roligare om dagarna än att städa hushållet och ta hand om tvätten. Med andra ord vill de också jobba.

Problemet är nog inte att kvinnor arbetar utan istället att de inte skaffar barn innan de börjar arbeta och barnen blivit tillräckligt stora för att komma hem efter skolan utan att modern är hemma. En gissning från min sida tror jag är att kvinnor som skaffar barn i 20-30 årsåldern och låter mannen i hushållet förse familjen med pengar, för att sedan arbeta vid 30+ åldern är nog allra lyckligast. Jobba har de all tid i världen på sig att göra men skaffa barn finns det ett bäst före datum på. Prioriteringar.

Barn i kombination med självutveckling och distansutbildning tycks mig vara en möjlig lösning på moderna samhällets problem att självreplikera sig, troligen skulle kvinnlig psykisk ohälsa också minska (och manlig också).
Citera
2019-06-02, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vem har sagt att alla kvinnor som skaffar barn sent eller inte alls har knullat runt mycket ? Det kanske är precis tvärtom för en del av dem. Därför har de inte heller barn

Men om du känner till 90-tals krisen förstår du kanske också att många unga då var drabbade av de ekonomiska krisen, hade svårt att få jobb och utbildade sig i stället. En del reste runt i världen. Det fanns inte heller kvalificerade yrkesutbildningar eller privata bemanningsföretag på den tiden. Det var ett hårt ekonomiskt läge och många sköt upp familjebildandet för att de inte hade ekonomi eller trodde på framtiden riktigt.

Det är den generationen du antagligen ser på facebook - tanter på 50 som bara har katter.

Alla män kan vara glada för att de inte är kvinnor. Män kan få barn hela livet. Det kan inte kvinnor.

Många män här på FB vill inte heller ha äldre kvinnor. Så sluta klaga och hacka på dessa kvinnor som kanske inte lyckades helt och hållet med allt i sina liv. De har inte gjort er illa ett dugg. Om de får leva sina liv - så får ni leva era liv.

Fint inlägg. Varför ska någon människa leva sitt liv som någon annan tycker eller vad som är bäst för "civilisationen". Även om det är sämre för individen är det den beslut. Att glo i sin smartphone timtals och sittastillande är dåligt men folk gör det iaf. Sedan har väl barnlösa kvinnor legat ganska konstant på 10-15% länge. Det var ex. en högre andel barnlösa på 1800-talet, många män och kvinnor blev kvar på föräldragården eller som piga/dräng ngn annanstans.

"Problemet" är att vi får färre barn och senare, kanske 2 barn mellan 30-40. I det moderna samhället uppfostras alla att ta hand om sig själva och inte vara till last, kvinnor, äldre. Vi ska studera för att kunna få ett arbete, för att kunna få eget boende, hitta ett hållbart förhållande. Är inte lätt med alla val. Så den socialdemokratiska välfärdsmodellen är del av "problemet". Andra aspekter är ungdomskulturen och preventivmedlen som gör att du inte behöver gifta dig med första bästa fling. Varför ska kvinnan inte försörja sig själv? Stå barskrapad när hon blir lämnad om 20 år och bli fattigpensionär?
Citera
2019-06-02, 02:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jo, men du får då tänka dig at kvinnor attraheras av så mycket mer än skönhet hos mannen. Livsgnistan finns ju inte där hos medelmannen.

Jo absolut väger en barnlängtande kvinna in mer när hon väljer man. Hon vill oftast ha någon form av garantier. Det är slitigt och dränerande att tex. vara ensamstående med barn. Här kan jag förstå att män är rädda för att bli valda inte enbart för sin sköna personlighets skull utan också efter rent mätbara materialistiska saker. Å andra sidan har han ju säkert inte valt en "träskpadda" att träffa och skaffa barn med, alltså har han också gått mycket efter yta. Men visst en barnlängtande kvinna kan framstå som kallt beräknande när hon väger in alla parametrar.

Citat:
Genomsnittskvinnan kommer, i de flesta fall, ha legat och haft kortvariga relationer med offantligt mer intressanta män än den hon väljer som make. Medan medelmannen (pga 20/80 regeln) antagligen inte haft så snygga kvinnor innan han blir vald av någon desperat kvinna (och han själv har varit desperat hela livet).

Det är inget som säger att det är så. Vilka skulle dessa "offantligt mer intressanta männen" vara? Invandrarmän? De har ingen större livsgnista än svenskar och är inte så intressanta, bara annorlunda på sin höjd. Och visst det lockar säkert en och annan yngre tjej. En svensk barnlängtande genomsnittskvinna kommer inte att välja en hoodrat.

Däremot tror jag att de flesta kvinnor väljer med omsorg mannen hon vill ha barn med. Det finns kvinnor som inte hittar "honom" och hellre förblir barnlösa.

I övrigt, ja desperata människor är "farliga". Jag brukar hålla mig undan dem.

Citat:
Eftersom snygga män ligger runt, medan snygga kvinnor ofta hittar en stabil relation med en snygg man, så är det just medelsnygga kvinnor som får bara en smak av himmelriket med snygga/intressanta män, sedan faller de pladask till marken och måste, i värsta fall, välja en riktig "tråkmåns".

Här tänker du i absoluta termer, lite svårt att bemöta.

Svenska män är överlag snygga, vilka är de andra så mycket snyggare männen? En supersnygg svensk man? Han kommer antagligen att knulla runt tills han hatar kvinnor och inte kommer att kunna binda sig, ensamt, eller så förblir han en tragiskt player livet ut. Inte ens andra män kommer att avundas honom längre.

Citat:
Något förenklad (och cyniskt) är det så. Jag tror att allt har sin rot i att de intressanta männen har omåttlig hunger att knulla allt som rör sig, så visst är roten till kaoset i sexmarknaden främst från mäns sexuella hunger, och den vet ju inga gränser.

Ja men du är depressivt lagd, du kommer att tolka din omvärld cyniskt, men vår syn behövs också, för premisserna för människornas liv är fan ynkliga.

Citat:
Men jag tycker att det mest tragiska som finns är en man som blir lurad att han är älskad av en desperat kvinna (mycket värre än en kvinna som har en bedragande man, som ändå älskar henne), har sett detta hända med min morbror (hans fru hade redan två dötrar) och han har blivit en ruin av äktenskapet.

Tro mig, det är lika illa. Människor som bedrar sina älskade är fan bara ynkliga. Antingen knullar man runt eller så är man trogen. Visst vissa klarar att leva i öppna förhållanden och ha flera förhållanden samtidigt, men för de flesta är det bara skit, de klarar det inte eftersom känslor är inblandade och vi är ju inga maskiner. Kan man inte stå för att man knullar runt bakom ryggen på sin man eller fru är man fan bara skit. Visat ETT snedsteg går kanske att förlåta, men fan inte ett kroniskt sjukligt bedrägligt runtknullande.

Citat:
Medelmannen blir ju dessutom idag mer och mer "medel", förrut kunde faktiskt medelmannen spela gitarr, idag är det en tv-spelande nörd.

Du är väldigt hård i din tolkning, jag är mer förlåtande. Jag har sett på när min pojkvän spelar olika dataspel, det är fascinerande, det är som att vara med i en film. Visst är det kanske sjukligt att sitta där 24/7, mycket man går miste om utanför......kanske.

Citat:
Jag tror personligen att allt som distansierar våra livsval från den paleolitiska livsstilen ger upphov till vår tids olycka (depression återfinns inte i primitiva samhällen). Dessa samhällen gifte ju unga män och kvinnor från mycket tidig ålder, nåja...jag har inte lyckats leva efter de principerna själv. Lusten vill annat.

Ja jag älskar att vandra. Ibland tänker jag: Jag kan resa mig upp och bara börja vandra, vandra över landsgränser, fri och obunden, en nästan svindlande tanke. Jag hade lätt kunnat vandra runt resten av livet i vacker natur, vilket privilegium för de första människorna, ytterst lite var etablerat eller fastslaget. Det här jävla pisset med invecklade skattesystem osv så jääääävla trist bara.

Lusten ja, bara ge efter, varför inte, allt du gör kommer ändå glömmas bort.
Senast redigerad av Jenny9 2019-06-02 kl. 03:09.
Citera
2019-06-02, 03:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
...Varför ska kvinnan inte försörja sig själv? Stå barskrapad när hon blir lämnad om 20 år och bli fattigpensionär?
Fun fact:
70% av skilsmässorna initieras av kvinnorna.

Har det betydelse för ditt påstående?
Bedöm själv.
Citera
2019-06-02, 03:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Utmärkt trådstart. Det är sant att svenska kvinnor är värdelösa på att vara kvinnor, men det beror inte på att deras etnicitet är svensk, utan snarare pga att feminismen har förgiftat svenska kvinnor mer än någon annan västerländsk kvinnofolkgrupp.

Inför du feminism i Saudiarabien, så kommer deras kvinnor också gå runt och låtsas vara män osv.

Ja men det beror också på feminismen. Feminismen förgiftar inte bara kvinnor, utan töntifierar även männen osv.

Hur låtsas en kvinna vara man? Så fort hon går utanför dörren?
Citera
2019-06-02, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Min erfarenhet av de tjejer jag varit med är att många inte gillar kondom. Jag har det som krav vid ons.

Ja, jag har också den uppfattningen. Visst finns det kvinnor som kräver kondom, men generellt så är det fler som inte vill ha det.
Citera
2019-06-02, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Fun fact:
70% av skilsmässorna initieras av kvinnorna.

Har det betydelse för ditt påstående?
Bedöm själv.

Jaha? Tänk om man tillhör de andra 30% då? Tänk om mannen är notoriskt otrogen, blir dömd för mord eller gud vet vad, kan inte vara kul att känna sig tvungen att stanna på grund av ekonomin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in