2019-06-02, 15:53
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graleh
Det står ju i artikeln att de är en svenskfödd familj utan utländsk bakgrund.
Men frågan är vad som verkligen menas. De kanske är andra gen invandrare?
Det står iaf inte vilket språk de pratat hemma.

Jag tror knappast de är hippies. Hippies har det inte osanitärt hemma på det sättet. Stökigt möjligtvis men inte osanitärt.

Jag tror det bara handlar om riktiga ’trash’.
Det är en fanatism du uttrycker, precis som de svenska föräldrarna i detta fall, som har en sjuklig besatthet vid sina barn och överbeskyddar. Du behöver släppa din sjukliga fixering vid invandrare. Många invandrare bryter mot svensk lag gentemot sina barn. Detta gör många svenskar med.
Citera
2019-06-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag förstår hur du tänker och det är mycket möjligt att Sydsvenskan försöker dölja något. Vi får väl se, någon som läser denna tråd måste sitta på mer info, och som sagt kommer den en fortsättning i Sydsvenskan i kväll.
Ingen tanke når din skalle om att man kanske lägger locket på för att skydda barnens identitet ifrån offentligt ålöje så de skall ha en chans till att få ett normalt liv?

Tragisk historia. Då och då dyker det upp såna här fall. Incestfamiljer, misärer och dyl. Låt utredare osv ta hand om det utan stigmatisering av pöbelmentaliteten från samhället.
Citera
2019-06-02, 16:12
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Inte om dom har fallit. Skulle det däremot inte gå till åtal och dom sekretessbelägger man alltid FUP ifall det behöver tas upp igen.

Du läser slarvigt eller så har du inte förstått vad vi pratar om. Det. är. inte. ett. brottsmål, det är ett LVU-mål. Det finns ingen FUP i den typen av mål utan endast sociala utredningar som i allra högsta grad är sekretessbelagda.
Citera
2019-06-02, 16:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Märkligt att det tagit nästan ett år innan det gick "viral" här i Sverige med Flashback-tråd, artikel i Aftonslasket osv, överskuggade paret i Kalifonien som hade typ 18ungar som hette Thing 1, Thing 2 ect detta? (var väl för ungefär ett år sen det med?) och ungefär "samma grej"...(?).

Pappan skall ju vara en fotograf..

Har han ett förflutet i fulpressen ?
Citera
2019-06-02, 16:18
Medlem
Kan någon lägga ut domen?
Citera
2019-06-02, 16:18
Medlem
Låter mer som en eller bägge föräldrar har Asperger, med extremt kontrollbehov som de ofta har,hela omgivningen ska vara under sträng uppsikt och styras totalt.
Citera
2019-06-02, 16:29
Medlem
Kardnialvokals avatar
Laddar upp den men bete er nu, lova? Vill inte ni ska trakassera familjen eller hänga ut barnen.

https://ufile.io/a2a4sx8j
Citera
2019-06-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Låter mer som en eller bägge föräldrar har Asperger, med extremt kontrollbehov som de ofta har,hela omgivningen ska vara under sträng uppsikt och styras totalt.

Du är inne på samma tankar som jag? (FB) Fem skånska syskon hölls isolerade från omvärlden
Citera
2019-06-02, 16:35
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa

Jag har själv Asperger och kontrollbehov är då fan det minsta jag lider av. Autism-spektrat är rätt så brett och vittomfattande. Och inte fan skulle jag isolera och vanvårda mina egna barn i flera års tid helt pga min diagnos. Att dessa föräldrar är någon form utav sociopater eller psykopater med ett extremt kontrollbehov och narcissism har du nog rätt i, men rätt larvigt av dig att släpa in Asperger i det hela.

Har hela svenska staten Asperger också enligt din logik? Med tanke på svenska statens extrema kontrollbehov över allt och alla menar jag.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-02 kl. 16:45.
Citera
2019-06-02, 16:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Var det inte något liknande svenskt fall för några år sedan? Eller har jag drömt?

Ja, en familj med en mor och tre-fyra döttrar. Flyttade runt i Sverige och var ofta skrivna på orter där de inte bodde. Döttrarna hade bristfällig eller ingen skolgång.

Finns en lång tråd, men kan inte hitta den.

Edit: (FB) Kvinna i Skåne tros ha spärrat in sina barn i flera år
Senast redigerad av Troian 2019-06-02 kl. 16:39.
Citera
2019-06-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag har själv Asperger och kontrollbehov är då fan det minsta jag lider av. Autism-spektrat är rätt så brett och vittomfattande. Och inte fan skulle jag isolera och vanvårda mina egna barn i flera års tid helt pga min diagnos. Att dessa föräldrar är någon form utav sociopater eller psykopater med ett extremt kontrollbehov och narcissism har du nog rätt i, men rätt larvigt av dig att släpa in Asperger i det hela.

Det finns olika uttryck och svårighetsgrad av Aspergers -glädjande nog har du sluppit just kontrollbiten.En del (som också kan ha flera diagnoser!) har utpräglat kontrollbehov, för att klara att handskas med omvärlden. Det är en strategi.
Citera
2019-06-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Laddar upp den men bete er nu, lova? Vill inte ni ska trakassera familjen eller hänga ut barnen.

https://ufile.io/a2a4sx8j

Br*ndest*m... Ok. Det låter ju väldigt svenskt så, no doubt...

Stackars barn, säger jag bara. Kommer dom kunna komma igen efter en sådan här uppväxt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in