Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Ja på kort sikt är det högre risk som man får betalt för att ta, men på längre sikt spelar upp- och nedgångar på marknaden väldigt liten roll så på lång sikt är risken betydligt lägre. Bor gör vi hela livet och då bör man tänka långsiktigt.
Tänker man långsiktigt ska man nog inte bo i Sverige. Hade jag barn skulle jag varna dem och få dem att lämna Sverige redan efter gymnasiet.
Ja de finansiella riskerna minskar med tiden men det är inga små risker dessförinnan. Som sagt tror man det lider man av att ha dålig respekt för pengar. Det har verkligen trummats in i det svenska folkets själ att de minsann ska belåna sig stort allesamman för att köpa sina bostäder. Allt det här för att miljonprogrammet förvandlats till invandrarsunkiga ghetton.
Som sagt som singel kan jag verkligen tänka mig att hyra och att hyra smått. Går ju för fan inte att få tag på, inte ens om jag kan tänka mig att bo i något av Sveriges 250 ghetton (där folket pratar konstiga språk, klär sig i huckle eller Adidas-byxor, lever på bidrag och släntrar omkring med spretiga skägg).