2019-06-01, 10:28
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hur definierar du män?
Utifrån deras oförmåga bära och föda barn?

mest nyfiken.

Vi kanske måste förklara biologin för de mindre vetande. Ett barn blir till när mannens spermie befruktar kvinnans ägg i livmodern. Därefter växer fostret i kvinnans mage tills förlossning 9 månader senare.
Citera
2019-06-01, 10:38
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Precis! Det är SVÅRT i Sverige att leva kvinnligt som kvinna. Jag gör det, och har även en karriär visserligen, men vi har fått offra mycket. De senaste 10 åren har jag varit hemma till och från med våra fem barn. Lägg därtill jobbiga och svåra graviditeter och förlossningar.

Vi lever traditionellt. Jag är hemma med barnen och min make jobbar. Vi bor på landet, värderar äktenskap och familj och är bekväma i våra roller som man och kvinna.

Men oj så mycket skit jag fått! Skäll för att jag inte låter barnen gå på dagis, skäll för att jag bakar, klär mig i klänning, stannar hemma. Då har jag ändå en professur som ger mig möjlighet att skriva och jobba lite hemifrån samtidigt! Men det är som om vi är alla andra kvinnor och mäns värsta fiender bara genom att leva traditionellt och värdera familjen över karriären.

Samhället vill att jag ska jobba. Att jag ska lämna bort barnen helst direkt efter förlossningen, vara en man och inte må dåligt av vare sig graviditet eller förlossning. Jag får sämre pension, sämre sgi, sämre karriärsmöjligheter än min man.

En stor skillnad på mig och min man och andra familjer är våra värderingar. Vi vet och litar på att vi aldrig kommer skilja oss. Vi måste tro på det för det är grundbulten för att det här livet ska fungera. Vi måste konstant se oss som ett team och behöver varandra och stannar hos familjen i NÖD och lust. Vi är beroende av varandra liksom våra barn är beroende av oss.

Men staten måste bli bättre på att främja svenska familjer. Sambeskattning, pensionsgrundande familjeförsäkring, frihet att bestämma vem som är hemma med barnen, höjda barnbidrag, skattelättnader för barnfamiljer och kanske större krav för att ingå äktenskap? Egentligen tror jag inte på statligt tvång, det som behövs är goda värderingar där familjen hyllas, kvinnor och män ser upp till varandra och våra olikheter premieras och framhålls som viktiga komplement till varandra och en välmående familj.

Hatten av, du är en hjältinna. En vacker dag så kommer du att få samhällets skuld återbetalt igenom kärleksvaluta från dina barn kan jag lova dig (det kommer inte synas i statistiken).

Lita dock inte på staten, den kommer aldrig att vara på vår sida.
Citera
2019-06-01, 10:40
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
problemet är att dom blir manligare till sättet för varje år. Dom borde åka på en kurs till japan.
https://www.youtube.com/watch?v=NKNzpn5kO9I

"In Japan, men comes first, and women second. If at all..."

Kvinnor i Sverige har problemet med bildning, ansvar och klass. Det är en klassfråga, för ju högre upp man kommer, så blir man mer traditionell. Vi har också en utbildningsapparat och ett massmedia som föraktar det traditionella, så de indoktrineras till väldigt smala åsiktskorridorer. Man saknar också en form av eget ansvar med alltför stor tillit till staten.
Citera
2019-06-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Vi kanske måste förklara biologin för de mindre vetande. Ett barn blir till när mannens spermie befruktar kvinnans ägg i livmodern. Därefter växer fostret i kvinnans mage tills förlossning 9 månader senare.
Så? du definierar alltså en man efter hans oförmåga bära barn?
Citera
2019-06-01, 10:43
Medlem
elmerengues avatar
Visst är det som du säger TS. Men även om kvinnorna är en del av symtomen är de inte att skylla på för vad som händer. De är följare och går dit strömmen leder. De saknar egentligen heder och moral. Det spelar ingen roll om det är feminism eller nazism som står på dagordningen, kvinnan anpassar sig oavsett. Problemet idag är alla veka män som tillåtit detta att ske och fortsätter att låta det ske för att i utbyte få lite kvinnlig bekräftelse. Det är dessa män vi ska sparka på och skämma ut.

Förstå att även om många av dagens kvinnor är smått galna har de blivit förledda till det då de saknar egen kompass.

Utnyttja situationen eller bli utnyttjad själv.
Citera
2019-06-01, 10:45
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Vem vill ha bruna barn? Det är det vita västerlandet vi pratar om. Om du har förståelse för naturen och intelligensforskningen, så vet du att det inte går att byta ut vita kvinnor mot bruna kvinnor om man vill ha intelligenta barn. Läs TS igen. Denne säger ju att intelligenta kvinnor inte skaffar barn.

Kolla IQ-kartan här så ser du varför det är en dålig idë att skaffa barn med bruna människor.

https://brainstats.com/average-iq-by-country.html

Rent teoretiskt kan man ha hög-IQ barn med östasiatiska kvinnor (inte från Thailand, utan Kina, Korea, etc.), men frågan blir varför man skulle vilja ha barn som inte bär vidare ens förfäders unika attribut?

Speciellt i en tid då de europeiska folkslagen börjar suddas ut från Världskartan.

Jag undrar lite, förövrigt, ifall inte europeiska folkslagen heltenkelt är kreativare (som är viktigare än IQ i min Värld), även ifall det är något som man har svårare att mäta.

Just kreativiteten (vår behov att drömma stort) tror jag används emot oss de senaste decennierna, gjort oss ideologiskt förblindade, och fått oss att inbilla oss att vi kan få hökungar att växa och bli som oss.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-06-01 kl. 10:50.
Citera
2019-06-01, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Kvinnan definieras utifrån sin förmåga att bära och föda barn. Ändå har västerländska kvinnor i allmänhet och svenska kvinnor i synnerhet själviskt underlåtit att utnyttja denna gåva till fördel för att låtsas vara män, till alla andras förtret. Socialdemokratin och kulturmarxismen måste ju rimligen anses medskyldiga i att avfeminisera kvinnan, men att kvinnor faktiskt tillåter sig själv att utnyttjas i feminismens krig mot kvinnan är anmärkningsvärt.

Kivnnor "låtsas inte vara män", så fort de steppar utanför din inskränkta lilla ritade ruta till definition för "kvinna". Det är din inskränkta definition som är problemet.

Citat:
Mer eller mindre alla studier som någonsin gjorts på ämnet visar att kvinnor i allmänhet är lyckligare än män, och de lyckligaste kvinnorna är de som gifter sig och skaffar barn unga. Korrelationen mellan depression och självmord bland kvinnor, och utbildningsnivå, är tydlig, och det råder en kraftig negativ korrelation mellan utbildningsnivå och fertilitet.

Fel, kvinnor utan äkta man och barn är lyckligare än de med.
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-without-children-or-a-spouse-happiness-expert

Korrelationen mellan självmord/ singelliv samt dålig utbildning är betydligt starkare hos män än hos kvinnor.

Citat:
Konsekvenserna av högintelligenta kvinnors inträde på arbetsmarknaden och i utbildningsväsendet har varit katastrofala. Istället för att föda friska och intelligenta barn så läser unga kvinnor värdelösa utbildningar och tar värdelösa examina på universitet. I kombination med invandring av lågintelligenta apmänniskor har feminismen slagit stenhårt mot vår kollektiva intelligensnivå. Svensk IQ har rasat de senaste decennierna, och kvinnor är till stor del ansvariga. Lågintelligenta kvinnor föder barn, och högintelligenta kvinnor strosar runt på kontor och förstör arbetsmiljön för män. Kvinnors yrkesmässiga oförmåga och politiskt motiverade inkvotering på arbetsmarknaden och i viktiga nyckelroller i samhället har vidare bidragit till den gradvisa samhällskollapsen. Intelligenta kvinnor vars arbetsuppgifter annars hade kunnat uppfyllas bättre av svenska män, har tillåtits styra över myndigheter och kontorslandskap istället för att vara hemma och föda svenska barn och ta hand om hemmet, som både naturen och Bibeln avkräver.

Varför är utbildningar plötsligt "värdelösa" för att en kvinna läser dem?

"apmänniskor"????

Ok, där går min gräns.
Citera
2019-06-01, 10:53
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Nu är detta egentligen fel tråd, men skulle du för sakens skulle kunna utveckla på vilket sätt män är värdelösa på att vara män, men kvinnor inte är värdelösa på att vara kvinnor? Tack!

Jag kan svara för honom.

Det är män som bygger, leder och försvarar en civilisation.
Inte kvinnor.
Om män misslyckas med sitt uppdrag, som vi män gjort, så är det männens fel att vi är där vi är.

Att skylla på kvinnor är en modernistisk utgångspunkt som förutser att kvinnor och män är lika och ser på sin omvärld på samma sätt.
Vilket inte är fallet.
Kvinnor och män är extremt olika.

Kvinnor kan aldrig ta ansvar för den situation vi befinner oss i.
Då kvinnor styrs av känslor.
Det är som att beskylla ett barn för deras oansvarighet.

Det är först när vi får kontroll på våra kvinnor som samhället blir normalt igen.
Tills dess kommer vi ständigt befinna oss i kaos.
Citera
2019-06-01, 11:06
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Så? du definierar alltså en man efter hans oförmåga bära barn?

Nej, det var du som gjorde det.
Citera
2019-06-01, 11:09
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Nej.

Svenska män är värdelösa på att vara MÄN.

Pricken över I:et

Män som gnäller över att kvinnor inte intar sin roll som Kvinna medan de själva inte klarar att agera som Män

Vill man ha sig en Kvinna måste man som man kunna sätta ner foten och säger Hit men inte längre.

Man skyller väl inte på hunden när den beter sig som en vilde? Det är ägaren som misslyckats.
Citera
2019-06-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag kan svara för honom.

Det är män som bygger, leder och försvarar en civilisation.
Inte kvinnor.
Om män misslyckas med sitt uppdrag, som vi män gjort, så är det männens fel att vi är där vi är.

Att skylla på kvinnor är en modernistisk utgångspunkt som förutser att kvinnor och män är lika och ser på sin omvärld på samma sätt.
Vilket inte är fallet.
Kvinnor och män är extremt olika.

Kvinnor kan aldrig ta ansvar för den situation vi befinner oss i.
Då kvinnor styrs av känslor.
Det är som att beskylla ett barn för deras oansvarighet.

Det är först när vi får kontroll på våra kvinnor som samhället blir normalt igen.
Tills dess kommer vi ständigt befinna oss i kaos.

Det är människor! som bygger/ bevarar/ står för civilisationer.
Ingen mänsklig civilisation har någonsin!! kunnat existera utan kvinnor, eller det arbete som just kvinnor utfört.

Kvinnor är också det kön som i regel legat först, och tagit ansvar, i en rad viktiga frågor/ problem som människan stått inför, så även idag i fråga om klimathotet ex.

Människans hjärna tänker med logik samt känslor. Detta gäller BÅDA könen. hade män varit utan känslor, så hade vi varit utdöda vid det här laget.

Där finns inte det minsta bevis, forskning som påvisar att kvinnor skulle styras mer av känslor än män, där finns snarare tecken på det motsatta i sånt fall, eftersom män dominerar totalt i en uppsjö beteende som just ÄR bevisat känslostyrt. ex

Att du sitter här och fläker ur dig misogynt skit av denna sort, bevisar just att du tänker med – känslor, och inte med logik.
Citera
2019-06-01, 11:24
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Det är människor! som bygger/ bevarar/ står för civilisationer.
Ingen mänsklig civilisation har någonsin!! kunnat existera utan kvinnor, eller det arbete som just kvinnor utfört.

Kvinnor är också det kön som i regel legat först, och tagit ansvar, i en rad viktiga frågor/ problem som människan stått inför, så även idag i fråga om klimathotet ex.

Människans hjärna tänker med logik samt känslor. Detta gäller BÅDA könen. hade män varit utan känslor, så hade vi varit utdöda vid det här laget.

Där finns inte det minsta bevis, forskning som påvisar att kvinnor skulle styras mer av känslor än män, där finns snarare tecken på det motsatta i sånt fall, eftersom män dominerar totalt i en uppsjö beteende som just ÄR bevisat känslostyrt. ex

Att du sitter här och fläker ur dig misogynt skit av denna sort, bevisar just att du tänker med – känslor, och inte med logik.
Hey buttermuffin. Intressant uttal om ansvarstagande kvinnor. Vad mer exakt är det för viktiga samhällsfrågor ni tagit ansvar för? Var gärna konkret med exempel. Det gäller även gällande klimatet. Vad för lösningar har ni erbjudit?

Mvh Nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in