2019-12-17, 00:15
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Någon som inte ens kan sätta ihop meningar och ord rätt ska nog inte ta på sig att diagnostisera andra.

Jaha, du noterar några stavfel och drar slutsatsen att ja hela inlägget inte får att tolka.

Ja men det är ju klart du har rätt i det..
Din analysförmåga imponerar.
Citera
2019-12-17, 00:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Detta är en åsikt från dig då du anser de partierna du tänker på för en skadlig politik. Åsikt och inte fakta.

Dessutom är det en åsikt som inte motstrider följande som jag lyfte ut och som du sa var en spekulation:
Om endast männens röster hade räknats skulle regeringsunderlaget bestått av M+Kd+SD och då skulle det blivit betydligt stramare flyktingpolitik. Detta är fakta.

Ok då SPEKULERAR jag lite.

Om endast männens röster skulle räknats skulle M+Kd+SD fått 50% av rösterna. De andra partierna 47%, alltså en knapp majoritet för högerpartierna.

Eftersom Moderaterna fört en feg invandringspolitik mycket lik den som Socialdemokraterna fört så tror jag att Moderaterna uteslutit SD och valt att samarbeta med Kd och Socialdemokraterna. Allt för att utesluta SD då många män fortfarande röstade på vänsterpolitik. Dessa skulle ju såklart Moderaterna velat vinna över eftersom deras majoritet varit så marginell.
Citera
2019-12-17, 00:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jaha, du noterar några stavfel och drar slutsatsen att ja hela inlägget inte får att tolka.

Ja men det är ju klart du har rätt i det..
Din analysförmåga imponerar.

Ja det och att du hela tiden tilltalar/omnämner mig med "ni", "er" och "dom". Som om du lider av vanföreställningar.

Och då har jag inte ens berört hur substanslösa och känslosamma dina inlägg är, helt utan källor eller underlag.
Citera
2019-12-17, 00:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ok då SPEKULERAR jag lite.

Om endast männens röster skulle räknats skulle M+Kd+SD fått 50% av rösterna. De andra partierna 47%, alltså en knapp majoritet för högerpartierna.

Säkert en betydligt större skillnad än så men det är sekundärt att slå fast exakt hur stor skillnad det skulle blivit eftersom det under alla förutsättningar skulle lett till egen majoritet för M+Kd+SD.

Citat:
Eftersom Moderaterna fört en feg invandringspolitik mycket lik den som Socialdemokraterna fört så tror jag att Moderaterna uteslutit SD och valt att samarbeta med Kd och Socialdemokraterna. Allt för att utesluta SD då många män fortfarande röstade på vänsterpolitik. Dessa skulle ju såklart Moderaterna velat vinna över eftersom deras majoritet varit så marginell.

Det här har vi fakta på. Både UK och Löfven slog konsekvent bort alla tankar på samarbete med varandra, istället nominerades UK som statsminister och deklarerade sin 1-2-3 lösning som innebar att C+L kunde stå utanför ett samarbete om de ville eftersom M var beredda att ta stöd av Kd +SD.
Citera
2019-12-17, 00:48
Medlem
Mjälls avatar
Det här vore så jävla fett IRL
Citera
2019-12-17, 00:55
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Dom hade fått springa med svansen mellan benen..

Jag vet inte vem som hade vunnit men det är en jävla energi.
Citera
2019-12-17, 02:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Säkert en betydligt större skillnad än så men det är sekundärt att slå fast exakt hur stor skillnad det skulle blivit eftersom det under alla förutsättningar skulle lett till egen majoritet för M+Kd+SD.

Haha detta börjar bli komiskt, är du helt faktaresistent? Siffrorna kan du själv leta upp, det är fakta, alltså hämtade från verkligheten, de skildrar hur män faktiskt röstade i valet 2018. Förenklat 47% rött / 50% blått.

Citat:
Det här har vi fakta på. Både UK och Löfven slog konsekvent bort alla tankar på samarbete med varandra, istället nominerades UK som statsminister och deklarerade sin 1-2-3 lösning som innebar att C+L kunde stå utanför ett samarbete om de ville eftersom M var beredda att ta stöd av Kd +SD.

Så nu vet du vad fakta är helt plötsligt, äntligen.

Ja NU vill alla samarbeta med/ta efter SD:s invandringspolitik pga väljarflykten, var 4:e LO medlem är SD:are. Stefan Löfven pratar om en mycket stramare flyktingpolitik, så oavsett så blir det ju "bättre", som du uttryckte det.
Citera
2019-12-17, 02:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Haha detta börjar bli komiskt, är du helt faktaresistent? Siffrorna kan du själv leta upp, det är fakta, alltså hämtade från verkligheten, de skildrar hur män faktiskt röstade i valet 2018. Förenklat 47% rött / 50% blått.

Och jag svarade att vi inte behöver utreda exakt hur siffrorna ser ut eftersom det räcker att konstatera att det skulle blivit egen majoritet, var detta så svårt att förstå flicka lilla?

Citat:
Ja NU vill alla samarbeta med/ta efter SD:s invandringspolitik pga väljarflykten, var 4:e LO medlem är SD:are. Stefan Löfven pratar om en mycket stramare flyktingpolitik, så oavsett så blir det ju "bättre", som du uttryckte det.

Även efter valet som jag skrev så det som du påstod var spekulation var istället fakta som jag hävdade. Dina tankar om at M och S skulle samarbetat är inte ens en spekulation utan en ren fantasi eftersom både UK och Löfven bestämt sa nej till det.

Du hade alltså bara fel, fel och fel lilla flicka.
Citera
2019-12-17, 05:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Och jag svarade att vi inte behöver utreda exakt hur siffrorna ser ut eftersom det räcker att konstatera att det skulle blivit egen majoritet, var detta så svårt att förstå flicka lilla?

Du skrev såhär:

"Säkert en betydligt större skillnad än så men det är sekundärt att slå fast exakt hur stor skillnad det skulle blivit eftersom det under alla förutsättningar skulle lett till egen majoritet för M+Kd+SD."

Så jag förtydligade bara för dig.

Citat:
Även efter valet som jag skrev så det som du påstod var spekulation var istället fakta som jag hävdade. Dina tankar om at M och S skulle samarbetat är inte ens en spekulation utan en ren fantasi eftersom både UK och Löfven bestämt sa nej till det.

Du hade alltså bara fel, fel och fel lilla flicka.

Jag skrev ju också att jag spekulerade som är synonymt med att gissa.

Moderaterna gjorde ett katastrofval och svajade än hit än dit, inte ens deras egna väljare visste vilken politik de stod för, UK förnekade samarbete med SD in i det sista, det är först nu de börjar hämta sig. Hade kunnat sluta hur som helst, vilket givetvis också är spekulation eftersom det aldrig blev aktuellt för dem att bilda regering eftersom "vänsterpartierna" fick majoritet.

Citat:
Det är inga spekulationer. Fortfarande gäller mitt påstående att vi skulle haft en regering som förhandlade med SD om endast männens röster hade räknats. Inte perfekt men betydligt mindre skadligt än idag.

Nej så kan man inte uttrycka sig, om endast männens röster hade räknats skulle vi haft en regering som förhandlade med SD och då skulle det blivit klart bättre.

KD har haft minst lika skadlig politik som M men i ett samarbete med SD hade det blivit betydligt bättre än nu, det var kvinnorna som förhindrade det.

Jag har inte bytt fokus. Om endast männens röster hade räknats skulle regeringsunderlaget bestått av M+Kd+SD och då skulle det blivit betydligt stramare flyktingpolitik. Detta är fakta.

Nej inte lika hög skuld eftersom inte lika många av männen är skyldiga. Om bara männen hade röstat skulle det inte blivit så här illa.

Om endast männens röster hade räknats skulle det inte blivit så här illa.

Ovanstående är fortfarande spekulation.

Jag avslutar denna diskussionen nu, vi kommer inte längre och den är fruktansvärt off topic, jag skäms nästan så off topic den är.
Senast redigerad av Jenny9 2019-12-17 kl. 05:38.
Citera
2019-12-17, 07:22
Medlem
Tråd från 2014 med över 500 sidor med poster. Hur har det gått med att överge svenska kvinnor?
Citera
2019-12-17, 07:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja svarar du men du minns inte om du någonsin har gjort det eller när? Känns inte övertygande men jag förväntar mig att det blir ändring framöver då.

När ni nu har svarat med ett rakt svar förtjänar ni förstås ett svar från mig också (jag hade knappt trott det skulle gå att få svar från er så det ska ni ha kred för). Jag tänker dock inte ge ett enkelt ja eller nej-svar utan istället utveckla det lite mer.

För det första är statistiken när det gäller mäns och kvinnors våld snedvriden och måste justeras för det om det ska vara relevant att göra jämförelser. Jag läste nu i veckan eller om det var förra veckan en studie som visade att män döms mycket hårdare än kvinnor på motsvarande bevismaterial. Det är också så att mörkertalet är mycket större för kvinnor, få män anmäler en kvinna och den tas inte på samma allvar som om en kvinna gör det. Av dessa skäl är det en omöjlig uppgift att göra en vettig jämförelse.

Sedan är det också så att invandrarmännen är så mycket mer överrepresenterade än riktiga svenska män. Dessa våldsbenägna män är hitröstade främst av kvinnor som sagt så skulden för deras våld har kvinnorna större ansvar för än de svenska männen.

Ytterligare en sak att beröra är att skilja på att skuldbelägga en individ pga vad gruppen gör och att helt enkelt bara redogöra hur det ser ut inom en viss grupp. Jag skuldbelägger t.ex. inte alla invandrarkillar för att den gruppen är kraftigt överrepresenterad i brottsstatistiken men det är ändå högst relevant att hålla koll på hur brottsbenägna olika grupper är för att kunna fatta vettiga beslut. T.ex. anser jag att invandringen av t.ex. afghaner helt borde stoppas eftersom den gruppen begår så mycket skit. Det innebär inte att jag skuldbelägger alla afghaner men jag ser vad de som grupp orsakar och det vill inte jag ha nära mig.

För att sammanfatta anser jag alltså inte heller att det är rätt att skuldbelägga en individ för det gruppen gör men det är ofta ändå relevant att veta hur olika grupper fungerar så att man kan ta tag i olika former av problem.
Jag måste dock säga att du har uttryckt skuld mot svenska kvinnor angående röstningen. Om du hade uttryckt dig som att du är för kollektiv bestraffning i vissa sammanhang även fast att det finns en del som är "oskyldiga" , och att rösträtten är ett sådant sammanhang, så hade det varit mer rakryggat.
Så som du skriver om afghanerna här ovan har du inte uttryckt dig gällande kvinnor och deras röster, vad jag kan minnas.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-12-17 kl. 07:58.
Citera
2019-12-17, 08:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du skrev såhär:

"Säkert en betydligt större skillnad än så men det är sekundärt att slå fast exakt hur stor skillnad det skulle blivit eftersom det under alla förutsättningar skulle lett till egen majoritet för M+Kd+SD."

Så jag förtydligade bara för dig.

Och ändå hängde du upp dig på det trots att jag skrev att det är sekundärt, du kanske inte vet vad det ordet betyder, för svårt för dig?

Citat:
Jag skrev ju också att jag spekulerade som är synonymt med att gissa.

Moderaterna gjorde ett katastrofval och svajade än hit än dit, inte ens deras egna väljare visste vilken politik de stod för, UK förnekade samarbete med SD in i det sista, det är först nu de börjar hämta sig. Hade kunnat sluta hur som helst, vilket givetvis också är spekulation eftersom det aldrig blev aktuellt för dem att bilda regering eftersom "vänsterpartierna" fick majoritet.

Ovanstående är fortfarande spekulation.

Jag avslutar denna diskussionen nu, vi kommer inte längre och den är fruktansvärt off topic, jag skäms nästan så off topic den är.

Nej du spekulerade inte när du skrev att M och S skulle samarbeta, du fantiserade om något som båda bestämt avslog.

Jag har alltså återigen bevisat för dig att det som du påstod var en spekulation från min sida var fakta. Om endast männens röster hade räknats skulle M bildat regering med stöd av SD och då skulle vi inte fått denna vansinniga politik som totalt sänker landet. Men kvinnorna ville annat så de röstade fram en galen vänsterregering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in