Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Och jag svarade att vi inte behöver utreda exakt hur siffrorna ser ut eftersom det räcker att konstatera att det skulle blivit egen majoritet, var detta så svårt att förstå flicka lilla?
Du skrev såhär:
"Säkert en betydligt större skillnad än så men det är sekundärt att slå fast exakt hur stor skillnad det skulle blivit eftersom det under alla förutsättningar skulle lett till egen majoritet för M+Kd+SD."
Så jag förtydligade bara för dig.
Citat:
Även efter valet som jag skrev så det som du påstod var spekulation var istället fakta som jag hävdade. Dina tankar om at M och S skulle samarbetat är inte ens en spekulation utan en ren fantasi eftersom både UK och Löfven bestämt sa nej till det.
Du hade alltså bara fel, fel och fel lilla flicka.
Jag skrev ju också att jag spekulerade som är synonymt med att gissa.
Moderaterna gjorde ett katastrofval och svajade än hit än dit, inte ens deras egna väljare visste vilken politik de stod för, UK förnekade samarbete med SD in i det sista, det är först nu de börjar hämta sig. Hade kunnat sluta hur som helst, vilket givetvis också är spekulation eftersom det aldrig blev aktuellt för dem att bilda regering eftersom "vänsterpartierna" fick majoritet.
Citat:
Det är inga spekulationer. Fortfarande gäller mitt påstående att vi skulle haft en regering som förhandlade med SD om endast männens röster hade räknats. Inte perfekt men betydligt mindre skadligt än idag.
Nej så kan man inte uttrycka sig, om endast männens röster hade räknats skulle vi haft en regering som förhandlade med SD och då skulle det blivit klart bättre.
KD har haft minst lika skadlig politik som M men i ett samarbete med SD hade det blivit betydligt bättre än nu, det var kvinnorna som förhindrade det.
Jag har inte bytt fokus. Om endast männens röster hade räknats skulle regeringsunderlaget bestått av M+Kd+SD och då skulle det blivit betydligt stramare flyktingpolitik. Detta är fakta.
Nej inte lika hög skuld eftersom inte lika många av männen är skyldiga. Om bara männen hade röstat skulle det inte blivit så här illa.
Om endast männens röster hade räknats skulle det inte blivit så här illa.
Ovanstående är fortfarande spekulation.
Jag avslutar denna diskussionen nu, vi kommer inte längre och den är fruktansvärt off topic, jag skäms nästan så off topic den är.