2019-05-31, 21:27
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nu delar jag inte den (tillsynes) gängsle åsikten här i tråden att Sverige driver en aktiv politik i syfte att byta ut befolkningen. Däremot kommer den "svenska" delen av befolkningen minska till följd av lägre födelsetal än hos invandrare.

Iom att det inte är syftet med politiken så ser jag inte heller politiken i sig som extrem även om jag anser att invandringen (specifikt 2014-2015) var extrem. Politiken i sig är dock inte extrem.

Jag förstår. Det förklarar ditt perspektiv. Spelar iofs mindre roll om det är medvetet eller inte. Faktum är att vi bli en minoritet redan om 30 år oavsett. Lite trist att du sätter svenskar inom citat-tecken men antar att det är så många lärt sig se på Sverige. Sverige finns som yta, ett landområde men vem som helst är svensk. Lite som om vem som helst fick vara del av din familj om de vill. Inte min likör men vi är alla olika.
Citera
2019-05-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag förstår. Det förklarar ditt perspektiv. Spelar iofs mindre roll om det är medvetet eller inte. Faktum är att vi bli en minoritet redan om 30 år oavsett. Lite trist att du sätter svenskar inom citat-tecken men antar att det är så många lärt sig se på Sverige. Sverige finns som yta, ett landområde men vem som helst är svensk. Lite som om vem som helst fick vara del av din familj om de vill. Inte min likör men vi är alla olika.

Anledningen att jag satte svenskar inom citattecken är att det florerar så många vitt skillda betydelser på detta forum. Vissa avser endast pursvenska där man ska vara kritvit och "etnisk ren" eller vilken annan tramsig term de använder medan andra anser att även vita europeer som bott i sverige hela sitt liv kan innefattas. Adopterade, en förälder invandrare etc. Det är inte ett enhetligt begrepp varpå jag inte ville låsa in mig i någon specifik diskussion utifrån oklara premisser. Därför lät jag begreppet förbli öppet.
Citera
2019-05-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Faktum är att vi bli en minoritet redan om 30 år oavsett. Lite trist att du sätter svenskar inom citat-tecken men antar att det är så många lärt sig se på Sverige. Sverige finns som yta, ett landområde men vem som helst är svensk.

Vad är problemet med det?

Det är ett faktum att nysvenskarna kommer att äga Sverige inom 10-30 år. Det kan inga bombastiska talare från AfS eller Det fria Sverige eller Nordisk alternativhöger göra något åt. Inte heller lär det hjälpa att boomerposta 10 inlägg per dag på Flashback eller Twitter.

Gläds istället åt att varannan AfS:are i den här tråden kommer ha ett mörkhyat barnbarn år 2050.

Citera
2019-05-31, 22:05
Medlem
Citat:
Och vilka lagar bröt detta mot menar du?

Till att börja med: Jag röstar inte på SD.
Fortsättningsvis: Du får fortfarande jättegärna presentera exempel.

Nu talade vi om Sverige och inte sådant som sker "i världen", håll dig till saken.
Något folkmord på svenskar förekommer inte i Sverige, så enkelt är det. Av den enkla anledningen att den svenska staten inte aktivt driver en politik i syfte att utrota eller kraftigt förminska den svenska befolkningen. Att svenska kvinnor föder färre barn än invandrade kvinnor är svårligen politikernas fel.

Sant, jag utgick från att det var ett inlägg i denna tramsdiskussion. Såg i efterhand att du började en ny. Det betyder dock inte att du har rätt. I det "europeiska rättsmedvetandet" du svänger med får jag anta att du innefattar europeiska rättsordningar. Samtliga europeiska rättsordningar är kopplade till EKMR varpå uppsåt eller oaktsamhet är en förutsättning för brott. Du får jättegärna peka på något exempel på motsatsen (du behöver inte plöja massa tysk lagstiftning, jag har redan gjort det och det finns inte).

Vad folk på internet tycker om uppsåt kontra brott är ganska irrelevant, samtliga europeiska stater är demokratiska rättsordningar (här avser jag EU-stater) varpå kravet på uppsåt/oaktsamhet föreligger.

Två avslutande poänger:
1. Ganska magstarkt att du anklagar mig för att svänga med språkliga teknikaliteter medan du själv svänger med begrepp som "whiteness" och "europiskt rättsmedvetande" tillsynes helt utan objektiv, faktisk, innebörd.
2. Jag argumenterar inte, jag förklarar varför du har fel.

Tillägg: Slog mig plötsligt att du helt duckat den fråga vi faktiskt började diskutera...
Om Jeff Ahl inte ville döma Reinfeldt för landsförräderi (trotts att han explicit sa detta) vilket brott menade han då?

Tillägg 2: Nu får det dock vara färdigtramsat för ikväll, nu ska jag på fest
De struntade i kriterierna för flyktingstatus. Det som jag skrev.

Vithetsstuder bedrivs även i Sverige, och det här problematiserandet av "vithet" och homogenitet i vita samhällen är en allmän del av den progressiva jargongen. Därtill upprätthålls folkmordskonventionen genom internationella domstolar, så det är mindre relevant i vilken grad folkmordet mot svenskar bedrivs i Sverige, och i vilken grad det är en del av ett större angrepp mot vita människor, där svenskar är en av många drabbade undergrupper. Jag ser allvarligt inte vad du försöker vinna med det här dribblandet och förflyttandet av målstolpar. Stå för det du tycker och se hur det faktiskt står sig mot det som andra säger.

Du fortsätter att dribbla med ordtolkningar, genom att peka mot lagböcker när jag pekade mot ett mer allmänt rättsmedvetande - eftersom frågan inte rörde lagparagrafer utan begreppet "extremism". Något du egentligen visste, eftersom det exempel jag gav var en antik grekisk dramatiker och inte en tysk lagbok.

Jag antar att det är det här citatet från Ahl du syftar på: https://www.youtube.com/watch?v=vLDvUQAKxRY

Så här lyder det i transkribering: "Fredrik Reinfeldt, nedräkningen har börjat. Du kommer att ställas inför riksrätt, för vi vet att du har gått utländska intressens ärenden, och det är förräderi!"

Reinfeldt har efter sin avslutade politikerkarriär dragit in en massa miljoner på meningslösa föreläsningar och "rådgivning", enligt samma mönster som t ex Bill Clinton. Han är en brottsling och detta skulle utredas om bara viljan till det fanns. Riksrätt är inte nödvändigtvis den rätta juridiska termen, låt gå för det, varför det nu skulle vara det centrala här...
Senast redigerad av Avblattning 2019-05-31 kl. 22:09.
Citera
2019-05-31, 22:08
Medlem
fintnirs avatar
Stefan Jacobsson och SvP:s eftervalsanalys från 2014 står sig fortfarande idag och kan appliceras på AfS. Missnöjet mot Sverigedemokraterna kan uteslutande begränsas till personskandaler, dålig internpolitik (med uteslutningar etc) och dåliga ställningstaganden (ändrad syn på EU) — men det finns inga reella politiska misslyckanden att tala om eftersom partiet aldrig har varit i en maktposition. Och med tanke på detta kommer lejonparten av partiets väljare aldrig byta till ett nytt alternativ så länge det egna partiet inte har misslyckats.

SD som parti gjorde ett relativt dåligt val som det skrivits om och konstaterats i den här tråden. Från 17% i riksdagen till 15% i EU-valet, trots den fasansfulla samhällsutvecklingen som Sverige utstått, tillsammans med massmedial exponering i mainstreammedia. AfS verkar dock, helt i mediaskuggan behålla sitt valresultat ifrån riksdagsvalet, minus några röster. Det ser jag som en framgång. Man når ut till sina kärnväljare, och mobiliserar dem. Andra politiska stunts, som Bard-debatten tror jag skedde för sent för att övertyga väljare att rösta på partiet. Ifrån AfS och Kasselstrand sida gjorde man inte några direkta misstag, tvärtom gjorde man allting rätt; det är helt enkelt den svenska allmänheten som fortfarande inte är mogen för ett radikalare alternativ än SD, tills de har misslyckats.

Som konstruktiv kritik till partiet kan jag säga att man nu måste överge drömmen om ett snabbt genomslag. För det var bevisligen tanken gällande riksdagsvalet 2018, ett snabbt genomslag och etablering av partiet nationellt. Det kommer inte att ske, media kommer aldrig låta ett radikalare alternativ än SD att få utrymme i bevakningen. Och vad jag har hört så har vissa organisationspersoner försvunnit sedan riksdagsvalet, av anledning av den dåliga politiska organiseringen. Detta är självfallet ett jätteminus. Partiet måste nu satsa på att etablera sig lokalt där de är starka. Dra till sig sunda lokala representanter som kan propagera där de bor. Genom lokal organisering kan de växa organiskt, och därigenom etablera olika fästen i landet där man utgår ifrån. I kommunvalen.

Kampen om Sverige, parlamentariskt eller icke, har inte ens börjat, så det finns ingen anledning att misströsta. Svensken har det just nu för bra, för att ens tänka på ett alternativ utöver SD. En annan viktig poäng för partiet är också att i nuläget inte bli desperata och sjunka till hä hä, hepp hepp-fasoner, där man söker uppmärksamhet genom aktioner som föreslagits i tråden typ bränna koranen osv, undvik det. Fokusera på svenskarna — företräd svenskarna. Alternativ för Sverige kommer behövas framöver, därför är det viktigt att strukturen underhålls och fortsätter, de ligger helt rätt i tiden. Svenskarna måste ha någon som företräder deras intresse.
Senast redigerad av fintnir 2019-05-31 kl. 22:17.
Citera
2019-05-31, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Kampen om Sverige, parlamentariskt eller icke, har inte ens börjat, så det finns ingen anledning att misströsta. Svensken har det just nu för bra, för att ens tänka på ett alternativ utöver SD. En annan viktig poäng för partiet är också att i nuläget inte bli desperata och sjunka till hä hä, hepp hepp-fasoner, där man söker uppmärksamhet genom aktioner som föreslagits i tråden typ bränna koranen osv, undvik det. Fokusera på svenskarna — företräd svenskarna. Alternativ för Sverige kommer behövas framöver, därför är det viktigt att strukturen underhålls och fortsätter, de ligger helt rätt i tiden. Svenskarna måste ha någon som företräder deras intresse.
Mycket viktiga poänger. Just att företräda svenskarna är kärnan i alltihopa. Ännu mer än att svenskarna skulle vara för bekväma. I desperata tider är det kanske lättare att bli nåns företrädare, men även annars handlar det framförallt om att bygga upp ett förtroende som företrädare. Det sker genom att man ständigt förbättrar sig själv för att vara värdig rollen, och genom att man över tid lyckas visa människor att man klarar av det. Det måste göras ordentligt och då får det ta den tid det tar.
Citera
2019-05-31, 22:23
Medlem
Inte riktigt hunnit iväg än så du får ett sista svar för kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
De struntade i kriterierna för flyktingstatus. Det som jag skrev.

Mycket riktigt. Istället gick man efter kriterierna för särskilt skyddsbehövande vilka finns i UtlL 4:4a om jag inte helt missminner mig. En majoritet av de som kommer till Sverige faller under denna paragraf, anledningen är att flyktingbegreppet är för vidgående för att vara praktiskt. Exempelvis kan aldrig majoritetsbefolkningen täckas av flyktingbegreppet utan enbart enskilda om de utsätts för förföljelse pga sexualitet eller politisk åsikt. Det är alltså helt i enlighet med lagen att "strunta i kriterierna för flyktingstatus" då det inte är ett krav vare sig enligt svensk eller europeisk rätt.

Det här blir pinsamt, läs på. Om det här är ditt bästa exempel visar det på att du inte har koll på vad du pratar om ens på en grundläggande nivå.

Citat:
Vithetsstuder bedrivs även i Sverige, och det här problematiserandet av "vithet" och homogenitet i vita samhällen är en allmän del av den progressiva jargongen. Därtill upprätthålls folkmordskonventionen genom internationella domstolar, så det är mindre relevant i vilken grad folkmordet mot svenskar bedrivs i Sverige, och i vilken grad det är en del av ett större angrepp mot vita människor, där svenskar är en av många drabbade undergrupper. Jag ser allvarligt inte vad du försöker vinna med det här dribblandet och förflyttandet av målstolpar. Stå för det du tycker och se hur det faktiskt står sig mot det som andra säger.

Fast du påstod att det begick ett folkmord på svenskar i Sverige och att Reinfeldt skulle hållas ansvarig för detta. Således måste du nog medge att vi pratar om Sverige även om jag förstår att det inte passar din argumentationslinje. Verklighet vs åsikt osv.

Citat:
Du fortsätter att dribbla med ordtolkningar, genom att peka mot lagböcker när jag pekade mot ett mer allmänt rättsmedvetande - eftersom frågan inte rörde lagparagrafer utan begreppet "extremism". Något du egentligen visste, eftersom det exempel jag gav var en antik grekisk dramatiker och inte en tysk lagbok.

Nu byter du fot igen. I ena sekunden diskuterar du folkmord och i nästa extremism. Oavsett vart du sätter fötterna får uppsåtskriteriet anses återspeglat i det "europeiska rättsmedvetandet" likväl som det "allmänna rättsmedvetandet" då det är en grundbult för vårt rättssystem och vårt demokratiska samhälle. Lika självklar som oskuldspressumtionen.

Citat:
Jag antar att det är det här citatet från Ahl du syftar på: https://www.youtube.com/watch?v=vLDvUQAKxRY

Så här lyder det i transkribering: "Fredrik Reinfeldt, nedräkningen har börjat. Du kommer att ställas inför riksrätt, för vi vet att du har gått utländska intressens ärenden, och det är förräderi!"

Reinfeldt har efter sin avslutade politikerkarriär dragit in en massa miljoner på meningslösa föreläsningar och "rådgivning", enligt samma mönster som t ex Bill Clinton. Han är en brottsling och detta skulle utredas om bara viljan till det fanns. Riksrätt är inte nödvändigtvis den rätta juridiska termen, låt gå för det, varför det nu skulle vara det centrala här...

Jaha... Är det brottsligt att föreläsa efter man avslutat sin politiska karriär menar du?
Vänligen peka på vart det är reglerat i brottsbalken

Nu är det dock sluttramsat för kvällen.
Läs på, det behöver du.
Citera
2019-05-31, 22:29
Medlem
Citat:

Mycket riktigt. Istället gick man efter kriterierna för särskilt skyddsbehövande vilka finns i UtlL 4:4a om jag inte helt missminner mig. En majoritet av de som kommer till Sverige faller under denna paragraf, anledningen är att flyktingbegreppet är för vidgående för att vara praktiskt. Exempelvis kan aldrig majoritetsbefolkningen täckas av flyktingbegreppet utan enbart enskilda om de utsätts för förföljelse pga sexualitet eller politisk åsikt. Det är alltså helt i enlighet med lagen att "strunta i kriterierna för flyktingstatus" då det inte är ett krav vare sig enligt svensk eller europeisk rätt.

Det här blir pinsamt, läs på. Om det här är ditt bästa exempel visar det på att du inte har koll på vad du pratar om ens på en grundläggande nivå.

Fast du påstod att det begick ett folkmord på svenskar i Sverige och att Reinfeldt skulle hållas ansvarig för detta. Således måste du nog medge att vi pratar om Sverige även om jag förstår att det inte passar din argumentationslinje. Verklighet vs åsikt osv.
Nu byter du fot igen. I ena sekunden diskuterar du folkmord och i nästa extremism. Oavsett vart du sätter fötterna får uppsåtskriteriet anses återspeglat i det "europeiska rättsmedvetandet" likväl som det "allmänna rättsmedvetandet" då det är en grundbult för vårt rättssystem och vårt demokratiska samhälle. Lika självklar som oskuldspressumtionen.
Jaha... Är det brottsligt att föreläsa efter man avslutat sin politiska karriär menar du?
Läs på, det behöver du.

Slipper vi dig nu O` så skönt. AfS återkommer när det blir dags igen. Satt i dag och kollade valresultat de finns i stor sett i alla valdistrikt i Stockholm kranskommunerna i Skåne ute på landsbygden t.o.m. bättre än i Storstäderna, jästen finns nu ska vi sätta den på jäsning till nästa val.
Citera
2019-05-31, 22:46
Medlem
Citat:

Läs på, det behöver du.
Ja, de hattar runt bland paragrafer och bänder och plockar russin ur dem som de vill. Helt i strid med både lagens anda och vad det bokstavligen står i lagarna.

Reinfeldt var en diskussion (utredd längre ned i mitt inlägg), huruvida det bedrivs uppsåtligt folkmord mot svenskar en annan. Du gör ingen klokare genom att plötsligt trycka ihop de två och få det till att jag skulle ha påstått något motsägelsefullt.

Det stämmer att vi har diskuterat både folkmord och extremism. Dock separat och parallellt, jag har inte bytt fot inom någondera diskussion. Extremism var det du som tog upp, utifrån artikeln i Expressen, som du försvarade och använde för att kalla AfS extremistiskt. Det föregick folkmordsdiskussionen, och har alltså rullat på parallellt med den. Det blir mycket man får reda ut när ditt grundläge är att framställa dig som maximalt oförmögen att förstå ord och diskussionsämnen.

Om du vill förkovra dig i europeiskt rättsstänkande, i ett vidare perspektiv, tycker jag absolut att du bör komplettera paragraftragglandet med att läsa Orestien. Det är vår största skönlitterära klassiker som handlar om just juridik. Helt oavsett våra diskussioner tror jag att du kan uppskatta den.

Kruxet med Reinfeldt är att han bedrev en vanvettig politik som missgynnade svenska folket något oerhört och gynnade diverse storföretag. Sedan efter karriären drar han mystiskt in jättesummor på i stort sett värdelöst arbete. I ett någorlunda sunt samhälle skulle det leda till utredningar om mutbrott. I en riktigt sunt samhälle till riksrätt, om man får drömma lite.
Senast redigerad av Avblattning 2019-05-31 kl. 23:10.
Citera
2019-05-31, 23:04
Medlem
Fris avatar
Citat:
Vilket makalöst trams.
Fortsätt se sammansvärjningar överallt du, personligen föredrar jag verkligheten.

Nu får det vara sluttramsat.
Du är obildad och lever i en fantasivärld. Det är partipolitiker som sitter i våra domstolar, de är direkt utnämnda av politiker. Att du uttalar dig om något du inte har den minsta kännedom om är pinsamt för dig. Du vet inte ens om att Sverige har politiska domstolar vars nämndemän har noll och ingen juridisk utbildning. Det är farligt för dig personligen att gå om kring i ett samhälle som du inte alls fattar hur det fungerar. Och det är ingen "konspiration", det är rakt upp och ned offentligt öppet så det är och alla som bryr sig det minsta vet det. Bara verklighetsförnekare hittar på fantasier om nånting annat.
Citera
2019-05-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Stefan Jacobsson och SvP:s eftervalsanalys från 2014 står sig fortfarande idag och kan appliceras på AfS. Missnöjet mot Sverigedemokraterna kan uteslutande begränsas till personskandaler, dålig internpolitik (med uteslutningar etc) och dåliga ställningstaganden (ändrad syn på EU) — men det finns inga reella politiska misslyckanden att tala om eftersom partiet aldrig har varit i en maktposition. Och med tanke på detta kommer lejonparten av partiets väljare aldrig byta till ett nytt alternativ så länge det egna partiet inte har misslyckats.

SD som parti gjorde ett relativt dåligt val som det skrivits om och konstaterats i den här tråden. Från 17% i riksdagen till 15% i EU-valet, trots den fasansfulla samhällsutvecklingen som Sverige utstått, tillsammans med massmedial exponering i mainstreammedia. AfS verkar dock, helt i mediaskuggan behålla sitt valresultat ifrån riksdagsvalet, minus några röster. Det ser jag som en framgång. Man når ut till sina kärnväljare, och mobiliserar dem. Andra politiska stunts, som Bard-debatten tror jag skedde för sent för att övertyga väljare att rösta på partiet. Ifrån AfS och Kasselstrand sida gjorde man inte några direkta misstag, tvärtom gjorde man allting rätt; det är helt enkelt den svenska allmänheten som fortfarande inte är mogen för ett radikalare alternativ än SD, tills de har misslyckats.

Som konstruktiv kritik till partiet kan jag säga att man nu måste överge drömmen om ett snabbt genomslag. För det var bevisligen tanken gällande riksdagsvalet 2018, ett snabbt genomslag och etablering av partiet nationellt. Det kommer inte att ske, media kommer aldrig låta ett radikalare alternativ än SD att få utrymme i bevakningen. Och vad jag har hört så har vissa organisationspersoner försvunnit sedan riksdagsvalet, av anledning av den dåliga politiska organiseringen. Detta är självfallet ett jätteminus. Partiet måste nu satsa på att etablera sig lokalt där de är starka. Dra till sig sunda lokala representanter som kan propagera där de bor. Genom lokal organisering kan de växa organiskt, och därigenom etablera olika fästen i landet där man utgår ifrån. I kommunvalen.

Bra och viktiga synpunkter rakt igenom.

Jag förstod tidigare inte varför man inte hade dragit igång lokalföreningar, men jag tror jag börjar fatta det nu. Var på ett möte under sverigeturnén och insåg då att detta är svåra saker.

Det var tolv man som slutit upp i min kommun varav hälften tycktes vara anmälda aktivister. Förutom den obligatoriska token som finns representerad på varje politiskt möte så var det 11 normala människor. Av dessa var ett par, en man och en kvinna, åt nazisthållet vad det verkade. En handfull var boomers som hatade muslimer, och i övrigt inga som vid en hastig anblick ingav ett intelligent intryck, mer än då kanske nazistparet.

Det är inte lätt att dra igång en lokalförening med denna samling. Ändå är det det man måste göra så klart, men jag förstår varför Kasselstrand drar sig i det längsta.
Senast redigerad av Friherr 2019-05-31 kl. 23:08.
Citera
2019-05-31, 23:13
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Varnagel tyckte att Kasselstrand påminde lite om Mr Burns i Simpsons och det ligger kanske något i det.

Kasselstrand kan nog vara lite hård och elak om det behövs, han har inga problem med att skicka ut några miljoner invandrare till en osäker framtid i deras egna länder.

Excellent

Vi fick i uppdrag av Ian Wachtmeister foundation att klona fram en partiledare.
Kravspecifikation: Slug som Charles Montgomery "Monty" Burns och ett hjärta och engagemang som Karl-Bertil Jonsson. Även visuellt fick han drag av de båda karaktärerna. Om du kisar lite med ögonen nästa gång du ser Gustav så kommer du inse att jag inte snackar skit.

//MVH, Vi på AfS-labbet

Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Nu har 4 dagar gått sedan valet och ingen i AfS ledning har kommenterat ...
Gustav är inne på service, inga konstigheter, ett helt vanligt uranstavsbyte.
Vi kontaktade Putin på Snapchat. Förklarade att vi behövde lite uran. "Нет проблем" (Inga problem) svarade han. Det hade nyligen tillkommit några vrak i Murmansk. Vi kunde behålla det vi hittade. Vi skickade dit Berglund, försåg honom med en blykeps och geigermätare. Han är på ingång vilken dag som helst, så Gustav kommer snart vara på benen igen.

//MVH, Vi på AfS-labbet
------------------------
Skämt åsido.

Jag vill tacka Gustav och alla andra AfSare som har genomfört den här valrörelsen!

------------------------
Jag skulle gärna se lite konkreta förslag i tråden på hur man kan marknadsföra sig för nå ut till genomsnittssvensson. Att köpa reklamplats i regimlojal MSM samt i det offentliga rummet verkar ju inte vara helt lätt.

Fria Tider:
Citat:
Amanda Lind lägger locket på om TV4:s påverkansoperation – 2,5 miljoner tittare förvägras AFS-reklam
Publicerad 24 maj 2019 kl 00.08

Inrikes. Demokratiminister Amanda Lind (MP) lägger locket på när det gäller TV4:s allvarliga valpåverkan i EU-valet, där den statligt köpta tv-kanalen plötsligt stoppat Alternativ för Sverige från att annonsera till 2,5 miljoner tittare.
...
http://www.friatider.se/amanda-lind-l-gger-locket-p-om-tv4s-p-verkansoperation-25-miljoner-tittare-f-rv-gras-afs-reklam

Nya Tider:
Citat:
Lokalt mediedrev fick bort AfS bussreklam

Alternativ för Sverige (AfS) lyckades köpa reklam på bussarna i Västerås. Detta ansåg de lokala tidningarna Västerås Länstidning och Nerikes Allehanda var fel. Båda tidningarna ägs numera av Bonnierfamiljen, och i intervjuer låter man enbart kritiska röster få komma till tals. Tidningarna använder det klassiska epitetet ”högerextrem” utan att partiet fått möjlighet att bemöta anklagelserna. AfS får nu inte behålla bussreklamen.
...
https://www.nyatider.nu/lokalt-mediedrev-fick-bort-afs-bussreklam/

Funderar på om inte old-school flygbanderoller kunde vara någonting, t.ex ovanför en derbymatch i Mamö, Stockholm eller Göteborg. Ovanför en musikfestival typ Sweden Rock, eller Stockholms maraton.
Senast redigerad av Grodfrityr 2019-05-31 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in