2018-09-25, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdx
På vilket sätt tycker du att han är ocharmig? I svensk politik är han ju en väldigt frisk fläkt och i det närmaste oemotståndlig. Han är intelligent, välutbildad och har en vinnande personlighet. Vänligen utveckla vad du menar.

Ja han är det du säger, men det är ingen sympatisk framtoning!
Jag säger detta för AFS skull.

Alltså, det finns en definition av charm. T ex att man har lite glimt i ögat. Kasselstrand matchar inte den.

AFS skulle behöva fler vinnande personligheter. Uppenbart lyckades inte Kasselstrand med sin turné locka mer än 0,3% av rösterna.

De hoppades göra en Bert & Ian. Men Bert och Ian var charmiga. Kolla gärna på deras gamla torgmöten och jämför med AFS. AFS vinner bara missnöjda SD-väljare.
Citera
2018-09-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Alltså, det finns en definition av charm. T ex att man har lite glimt i ögat. Kasselstrand matchar inte den.

AFS skulle behöva fler vinnande personligheter. Uppenbart lyckades inte Kasselstrand med sin turné locka mer än 0,3% av rösterna.

De hoppades göra en Bert & Ian. Men Bert och Ian var charmiga. Kolla gärna på deras gamla torgmöten och jämför med AFS. AFS vinner bara missnöjda SD-väljare.

Jämförelsen med Ny Demokrati och Ian och Bert haltar fruktansvärt! 1991 fanns inget invandringskritiskt parti i riksdagen. Det innebar att de hade monopol på invandringskritiken, i princip. Sedan var de ju sedan länge välkända i hela landet, och hade massor av pengar de lade på bioreklam m.m. Situationen i landet 1991 var ju en bagatell avseende invandringsproblemen jämfört med idag. Ian och Bert uppfattade jag inte heller som vidare charmiga. Ian lär för övrigt ha varit psykopat eller något i den vägen.
Citera
2018-09-25, 12:01
Medlem
Dorniers avatar
Varnagel tyckte att Kasselstrand påminde lite om Mr Burns i Simpsons och det ligger kanske något i det.

Kasselstrand kan nog vara lite hård och elak om det behövs, han har inga problem med att skicka ut några miljoner invandrare till en osäker framtid i deras egna länder.

Excellent
Citera
2018-09-25, 16:05
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:

Han är klart charmig i Kokta Grodan. Synd att den inte når ut till fler, det hade nog gynnat partiet i valet.
Citera
2018-09-25, 16:23
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Han är klart charmig i Kokta Grodan. Synd att den inte når ut till fler, det hade nog gynnat partiet i valet.
På Spreaker finns en pod som heter "Den kokta grodan" men det finns inga sändningar eller avsnitt. Har fienden registrerat denna pod? Oavsett så måste detta ändras. Om det är ett fejkkonto så ska det ner. Spreaker kommer förmodligen att ta ner det om det är fejk. Annars är det bara att lägga ut sändningar.
Citera
2018-09-25, 16:44
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
På Spreaker finns en pod som heter "Den kokta grodan" men det finns inga sändningar eller avsnitt. Har fienden registrerat denna pod? Oavsett så måste detta ändras. Om det är ett fejkkonto så ska det ner. Spreaker kommer förmodligen att ta ner det om det är fejk. Annars är det bara att lägga ut sändningar.
Ursprungligen laddade de upp grodan-avsnitten på Spreaker. Efter Charlottesville blev Spreaker pressade att stänga flera nationalistiska poddar. Jag tror de, Gustav och Erik, valde att förekomma en nedstängning och flyttade till podbean.
Citera
2018-09-25, 17:13
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Ursprungligen laddade de upp grodan-avsnitten på Spreaker. Efter Charlottesville blev Spreaker pressade att stänga flera nationalistiska poddar. Jag tror de, Gustav och Erik, valde att förekomma en nedstängning och flyttade till podbean.
De flyttade alltså för att de inte ville betala avgiften längre?
Citera
2018-09-25, 18:12
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:

Men som sagt så tror jag att det inte är så lönt för mig debattera frågan hur mycket som helst. AFS-fansen i tråden är övertygade om att de har rätt. Isf förutspår jag att AFS i EU valet får ännu lägre än 0,3% och i valet 2022 får de mindre än 1%.

Vad AfS'arna inte förstår är att deras parti blev dödförklarat även 2022 när SD gjorde ett dåligt val i år. Denna enda anledningen till att 90% av de SD'are som ens övervägde att rösta på AfS (eller sa något i stil med "SD 2018, AfS 2022") var för att man följde de mest optimistiska opinionsundersökningarna och förutsatte att SD skulle explodera.
Nu är partiets framtida tillväxt faktiskt osäkert, det finns ingen förnuftig människa som skulle sätta den på spel för en andra gång, det finns en reell risk att partiet faktiskt backar i resultat om man tar för givet att det växer. Vem vill se SD kvar på 17% och ett 4% AfS, vars enda ambition är att försöka ta fler röster från SD?
Hade SD fått +25% så hade jag förstått, men ni kommer att få kalla handen från nästan alla 2022, och inte minst göra folk trötta och förbannade på erat eviga tjat om att ni kan komma nära riksdagen och bara behöver några enstaka röster till för att nå spärren, ni ropade varg och många trodde på er, det kommer inte att hända igen så lätt.

Så nu sitter AfS där utan några lokalpolitiker, utan några mandat bland kommunerna, alla insamlade pengar är brända på sprit och bensin, och nu ska de alltså sikta mot riksdagen 2022? Lycka till.

Försök värva några röster från Vänsterpartiet, det lär nog finnas fler där än de SD'are som ni annars visar ert förakt genom att kalla för fittor i trådar här på FB när det inte passar.
Citera
2018-09-25, 18:21
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vad AfS'arna inte förstår är att deras parti blev dödförklarat även 2022 när SD gjorde ett dåligt val i år. Denna enda anledningen till att 90% av de SD'are som ens övervägde att rösta på AfS (eller sa något i stil med "SD 2018, AfS 2022") var för att man följde de mest optimistiska opinionsundersökningarna och förutsatte att SD skulle explodera.
Nu är partiets framtida tillväxt faktiskt osäkert, det finns ingen förnuftig människa som skulle sätta den på spel för en andra gång, det finns en reell risk att partiet faktiskt backar i resultat om man tar för givet att det växer. Vem vill se ett 15% SD och ett 4% AfS vars enda ambition är att ta fler röster från SD?
Hade SD fått +25% så hade jag förstått, men ni kommer att få kalla handen från nästan alla 2022, och inte minst göra folk trötta och förbannade på erat eviga tjat om att ni kan komma nära riksdagen och bara behöver några enstaka röster till för att nå spärren, ni ropade varg och många trodde på er, det kommer inte att hända igen så lätt.

Så nu sitter AfS där utan några lokalpolitiker, utan några mandat bland kommunerna, alla insamlade pengar är brända på sprit och bensin, och nu ska de alltså sikta mot riksdagen 2022? Lycka till.

Försök värva några röster från Vänsterpartiet, det lär nog finnas fler där än de SD'are som ni annars visar ert förakt genom att kalla för fittor i trådar här på FB när det inte passar.
Det återstår att se om en röst på SD är värd de minutrar det tar att rösta. Om SD inte röstar ner Kristerson så har de spolat ner ytterligare en mandatperiod i toan. En budget blir en lätt match för sjuklöverns alla fifflare att fixa genom otaliga turer hit och dit medan väljarna somnar i soffan. Så om de väljer Kristerson så har de effektivt bajsat ner allt förtroende som de fått av svenska nationalister. Det finns ingen som helst anledning att begå samma misstag igen om inte SD gör något för Sverige i riksdagen istället för att bara sitta och glo för nionde året i rad. I nästa val spår jag att SD kommer att minska(!) om de inte röstar ner Kristerson.
Citera
2018-09-25, 20:12
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det återstår att se om en röst på SD är värd de minutrar det tar att rösta. Om SD inte röstar ner Kristerson så har de spolat ner ytterligare en mandatperiod i toan. En budget blir en lätt match för sjuklöverns alla fifflare att fixa genom otaliga turer hit och dit medan väljarna somnar i soffan. Så om de väljer Kristerson så har de effektivt bajsat ner allt förtroende som de fått av svenska nationalister. Det finns ingen som helst anledning att begå samma misstag igen om inte SD gör något för Sverige i riksdagen istället för att bara sitta och glo för nionde året i rad. I nästa val spår jag att SD kommer att minska(!) om de inte röstar ner Kristerson.

Åkesson har inte antytt något annat än att SD kommer rösta ner Kristersson om SD hålls utanför regeringsförhandlingarna. Det tror jag också SD kommer göra. De visade att de menade allvar 2015 när de sänkte Löfvens budget. SDs väljare skulle aldrig acceptera att partiet lägger sig platt för Alliansen, och det vet Åkesson.
Citera
2018-09-25, 20:20
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Åkesson har inte antytt något annat än att SD kommer rösta ner Kristersson om SD hålls utanför regeringsförhandlingarna. Det tror jag också SD kommer göra. De visade att de menade allvar 2015 när de sänkte Löfvens budget. SDs väljare skulle aldrig acceptera att partiet lägger sig platt för Alliansen, och det vet Åkesson.
Jag tror också det men jag har ingen känsla av att jag kan lita på att SD fattar vettiga beslut. Tvärtom.
Citera
2018-09-25, 20:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj

Sverigedemokraterna kan nöja sig med att Moderaternas migrationspolitik blir regeringspolitik. Om så blir fallet så är det ett monumentalt väljarsvek men jag tvivlar på att du begriper det. Du verkar vara ganska naiv och har därför troligtvis köpt att M faktiskt har vänt på allvar när det gäller invandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in