Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Men som sagt så tror jag att det inte är så lönt för mig debattera frågan hur mycket som helst. AFS-fansen i tråden är övertygade om att de har rätt. Isf förutspår jag att AFS i EU valet får ännu lägre än 0,3% och i valet 2022 får de mindre än 1%.
Vad AfS'arna inte förstår är att deras parti blev dödförklarat även 2022 när SD gjorde ett dåligt val i år. Denna enda anledningen till att 90% av de SD'are som ens övervägde att rösta på AfS (eller sa något i stil med "SD 2018, AfS 2022") var för att man följde de mest optimistiska opinionsundersökningarna och förutsatte att SD skulle explodera.
Nu är partiets framtida tillväxt faktiskt osäkert, det finns ingen förnuftig människa som skulle sätta den på spel för en andra gång, det finns en reell risk att partiet faktiskt backar i resultat om man tar för givet att det växer. Vem vill se SD kvar på 17% och ett 4% AfS, vars enda ambition är att försöka ta fler röster från SD?
Hade SD fått +25% så hade jag förstått, men ni kommer att få kalla handen från nästan alla 2022, och inte minst göra folk trötta och förbannade på erat eviga tjat om att ni kan komma nära riksdagen och bara behöver några enstaka röster till för att nå spärren, ni ropade varg och många trodde på er, det kommer inte att hända igen så lätt.
Så nu sitter AfS där utan några lokalpolitiker, utan några mandat bland kommunerna, alla insamlade pengar är brända på sprit och bensin, och nu ska de alltså sikta mot riksdagen 2022? Lycka till.
Försök värva några röster från Vänsterpartiet, det lär nog finnas fler där än de SD'are som ni annars visar ert förakt genom att kalla för fittor i trådar här på FB när det inte passar.