Citat:
Ursprungligen postat av
sistaforsoket..
Patetiskt att du tycker det jag förespråkar är lureri när det är helt tvärt om angående småsparare.
Nu missförstår du mig. Du har nog tyvärr inte läst vad jag skrivit. Jag håller fullständigt med dig om alla småsparare och nybörjare som inte är intresserade av fonder att de ska köpa i både ned- och uppgång eftersom det blir bra till slut hoppas man. Börsen stiger x% varje år i snitt. Vad jag skriver är att man kan ta det lugnt när börsen är svag och ev gå ur marknaden och köpa när trenden visar upp igen. Du tjänar ingenting på att köpa i en nedtrend om du inte är insatt. (Köp tex Xact Bear i en nedtrend istället för fonder.) Precis som med aktier. Ta tex Veoneer som exempel. Den har rasat ca 45% på 3 månader och folk fortsätter och köper den fast det är ingen som vet var botten är. Det är riktigt patetiskt om något. Stackars dom säger jag.
Sen kan man aldrig räkna med Trumpen i alla indikatorer heller. Han kan ställa om marknaden helt med en tweet på Twitter. Man kan nog inte räkna med att det blir någon större uppgång förrän Trump är överens med bland annat Kina och Mexico.
Du gör det säkert bra men det är vanskligt att rekommendera att alltid bara köpa.