2019-05-30, 15:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Jag är inte feminist, jag är statistiker. Kultur och tradition spelar givetvis in för vem som anser sig ha rätt att ge sig in i musikbranchen. Alla har inte lust att knåda musikmännens rövhål för att få möjligheten att få sina hitlåtar utgivna. Se bara hur Molly Sandén blev behandlad av den "store amerikanske" stjärnan när hon var med och skrev en låt hon inte fick någon cred för. Det är så det går till. Finns många exempel på det.

Hon fick ju rätt till slut så konstigt exempel. Du tror väl inte att hon är den förste som fått en låt stulen? Eller den siste?

Det första vi fick lära oss i produktionsklassen var att skicka en kopia till oss själva i ett rek brev med datumstämpel. Ett oöppnar kuvert gällde som bevis i domstol.
Citera
2019-05-30, 15:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vid slaveri...really? 😂

Nej jag har rätt. Fler innovationer av män. Män har fler i toppen med högst iq. Män har fler världsmästare i schack. Män har lyckats bättre i näringslivet. Män skriver fler hitlåtar.

Ja har man bara mängd som enda datapunkt så är män bättre inom nämnda områden.
Citera
2019-05-30, 15:40
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ge ett enda exempel på manlig cherrypicking i denna tråd.

En topplista med världens bästa det-eller-det är motsatsen till cherrypicking. Det är därför vi har svårt att komma överens. Du fattar helt enkelt inte svengelska.

Till exempel det här (FB) Ännnu en feministisk analys av Svenska akademin- en kvinna fick ta smällen där du skrev följande mening:

Av svenska mensas 400 medlemmar är 64 kvinnor”.

Typisk misogyn cherrypickning. Så totalt felaktig var den eftersom det inte finns så få som 64 kvinnliga MENSA-medlemmar i ett land med 5 miljoner medborgare av kvinnligt kön.

Din tes motbevisades i mitt svar här: (FB) Ännnu en feministisk analys av Svenska akademin- en kvinna fick ta smällen.

Som den kvinnohatare du är plockar du aldrig fram listor som innehåller en större andel än 30 % kvinnor. Bara de där andelen är under 15 %, helst under 0,1 %. Eller allra helst 0 %, så att du kan brösta upp dig över att män är bäst i allting och ta cred för vad 0,001 % av samtliga av jordens män presterat på elitnivå.

Kommer du ihåg Wikis lista med 2000-talets toppkemister (länk) (varav över 50 % är kvinnor) som jag länkat till? Då påstod du att kemi är ett kvinnområde. Underförstått ett område med låg status.
Citera
2019-05-30, 15:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du märker inte att du i samma mening skriver "jag har aldrig utgett mig för att bevisa någonting" och "dementerar rena lögner"? Det går inte ihop, bestäm dig.

Dementier utan fakta är meningslöst kärringsnack, likvärdigt med skvaller över en kopp fika. FB kan användas bättre än så.

Jaha, hur då menar du då att fb ska användas bättre? Genom att lägga fram egna åsikter och framhålla det som fakta? Alltså att sprida lögner. Det verkar oerhört konstruktivt.
Fortsätt du med din användning av FB på det sättet, det utvecklar säkert både dig och FB på sikt.
Citera
2019-05-30, 15:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Din skalle snurrar vidare i ditt eget universum. Den här diskussionen är redan klar, och konsensus inklusive min åsikt var att 60-90% av alla hits är skrivna av män. Alltså är män bättre än kvinnor på att skriva hits. Kvinnor kan självklart skriva hits, men diskussionen gällde inte det.

Du drar ju slutsatser som en jag vet inte vad. Vad i din slutsats styrker att män är BÄTTRE på det? Bara för att någon släpper fler hits behöver det nödvändigtvis inte betyda att personen i fråga är bättre eller mer talangfull än någon annan som sysslar med samma sak.
Har man lärt sig en sak så kan man prestera rätt mycket inom den grenen utan att vara extraordinärt duktig. Samma genre, samma sorts texter och så vidare.

Även om Michael Jackson hade släppt färre singlar än Britney Spears, eller hållt färre konserter, så hade jag sagt att han var bättre än henne alla dagar i veckan.
Fattar du poängen eller det är för avanacerat tänkande för dig?
Citera
2019-05-30, 16:00
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag började läsa på den första länken och döm om min förvåning att den kom från när den kom från en genusavdelning.

Du är så kass, lurpack.
Du hade ett enda jobb och så sumpar du det på första länken.
Den andra länken handlar om diet.
Kass.

Men, jag får ta på mig mitt eget misstag att trp på ett enda ord av vad du säger. Du är fast och jag ger upp. Jag kan inte hjälpa dig ur ditt hål.

Jag har lusläst hela artikeln på studylib.net fram och tillbaka och ingenstans kan jag se att den kommer från en genusavdelning. Så fort vetenskapliga studier vederlägger dina argument avfärdar du dem som ”feministisk forskning”. Du är verkligen pinsam med dina lögner och bortförklaringar.

https://www.bartleby.com/essay/Role-Of-Women-During-The-Paleolithic-Period-PKVGCCSECPL9X

During the Paleolithic time period, people traveled in small tribes consisting of 20 to 30 people. In these tribes, men and women had equal social status and had equal jobs. The men were in charge of hunting game and the women gathered plants and other sources of nutrition. In reality, the women were bringing in a much more significant percentage of the total nutrition. In the Paleolithic era both parents were also there to raise their children because these small groups of people could only travel so far from the others in the tribe.
Citera
2019-05-30, 16:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Nej det stämmer ju inte. Man måste också väga in hur könsfördelningen ser ut inom låtskrivaryrket.

Ja och talangen. Det behöver heller inte vara så att en person är bättre eller besitter större begåvning bara för att den pressar fram radiohit efter radiohit.
Citera
2019-05-30, 16:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Förklaringen är att de är kvinnor. Och kvinnor och män är olika bra på olika saker. Testosteron kan komma in, eftersom det gör att män vill ha sex, och skriver man låtar kan man få sex. Testosteron gör att man blir tävlingsinriktad. Därför kanske man vill skriva de bästa låtarna. Osv rena spekulationer.

Prova att googla på testosteron och östrogen. En del oförklarliga mysterier, som att din fru tar mer hand om dig och hemmet än du, att hon har längre och snyggare hår, att hon har bröst, att du är starkare, skulle då klaras upp för dig.

Aha så det är spekulationer? Innan handlade det tvärsäkert om kvinnors hjärnor. Tvärsäkert var det!
Citera
2019-05-30, 16:07
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Menar du som genusforskning?

Och jo, du påstår faktiskt det, eller så syftar du som en kratta. Minns att vi diskuterar feminism och inte raser här.
Du får köra ditt rasist, fascist, nazistsnack på din lokala ICA i stället.
Här funkar inte det längre.

I brist på vettiga svar projicerar du dina åsikter på mig. Det är verkligen ett ohederligt sätt att debattera.

Om du inte kan länka till seriösa studier som bekräftar dina tes att flickor är mindre intelligenta än pojkar och att kvinnor röstar som krattor, då betraktar jag diskussionen avslutad. Vi kommer ingenstans eftersom ditt sätt att debattera ligger på sandlådenivå.

Det går inte att föra en vettig debatt med en ignorant och faktaresistent pajas som du är.
Citera
2019-05-30, 16:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Och varför är 95% av alla låtskrivare män? Kan det vara för att de kan leva på sin musik? Till skillnad från kvinnor. En liten koppling till kvalitet där, kanske?

0% av alla låtskrivare än Grönlänningar. Annars hade Grönlänningar varit lika bra på att skriva hits som svenskar. Underligt argumentation.

Det finns väl för fasen ingenting som säger att inte grönländare skulle kunna skriva låtar bättre än eller lika bra än svenskar.
Snälla, tyst nu. Detta blir dummare och dummare.
Citera
2019-05-30, 16:23
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Länge nog att hinna våldtas, ja.
Fråga de överlevande yazidierna. Eller svensk msm och regeringen som lämnade tusentals yazidiska barn i Al Hol, medan Skråmos barn hämtades hem.
Hem till den radikaliserande is-rekryteraren mormor Umm Hamza, som det finns flera vittnesmål mot, men som inte hämtats in av Säpo, fängslats eller ställts till svars.
Ny identitet fick hon däremot.

Man behöver inte vara forskare för att slå fast att du är så radikaliserad om detta att du borde ha en diagnos.

Vad är det för jävla argument du har emot den vetenskapliga studien om att kvinnor i snitt är bättre på överlevnad än män? Varför denna sjukliga besatthet av våldtäkter och Skråmo?

Om det är någon som är radikaliserad så är det du. Du lider tydligen av tvångsföreställningar, paranoia och besatthet av konspirationsteorier. Allt som du upplever som fakta och sanningar är ingenting annat än en illusion av sanningen.
Citera
2019-05-30, 16:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag är ganska smart faktiskt..

Uppenbarligen förstår jag dig bättre än du själv.
Ro hit listan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in