Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag har fem barn och är naturligtvis expert på (mina) barn. Hela ditt inlägg är förminskning av min kompetens. Att det är kvinnor som använder förtryck och andra härskartekniker i den här tråden visar åtminstone att ni är bra på detta område. Tyvärr kan inte män förtryckas av kvinnor, vi har ett inre självförtroende som ni inte har.
Förutsätter att du skänker en tacksamhetens tanke till alla män som gjort att din vardag inte längre är som en Robinson-ö. Finns inte en uppfinning i ditt hem som är gjort av en kvinna.
Vilka fem barn då? De är säkert glada över att de bara finns i din fantasivärld, för de står inte ut med blotta tanken på att födas som döttrar eller söner till en snubbe som ringaktar och hånar kvinnor under hela sin vakna tid.
Vilken kompetens har du? Det är väl att tramsa, raljera, ljuga, byta ämne och slingra dig undan i diskussionerna med dina meningsmotståndare.
Jodå, det finns uppfinningar i ditt hem som är gjorda av kvinnor, t ex:
• kaffefilter (
Melitta Bentz)
• diskmaskin (
Josephine Cochrane)
• papperspåsar med plan botten (
Margaret E. Knight)
• reflexfritt glas (
Katherine Blodgett) t ex i dina glasögon, datorskärmen
• elektriskt kylskåp (
Florence Parpart)
• den gröna knappen på mobiltelefonen (
Laila Ohlgren)
• engångsblöjor (
Marion Donovan)
• Tipp-Ex ”flytande papper” (
Bette Nesmith Graham)
• flexikoppel till hundar - Retractable dog leash (
Mary A. Delaney)
• potatisbrännvin och potatismjöl (
Eva Ekeblad)
• Renklämmor (
Greta Nilsson)
• polkagrisar (
Amalia Eriksson)
• Lovikka-vantar (
Erika Aittamaa)
• Chocolate chip cookies (
Ruth G. Wakefield)
• papperskorg med fotpedal och elektrisk matmixer (
Lillian Moller Gilbreth)
• öl (
Kvinnor)
Skänk nu en tacksamhetens tanke även till alla de kvinnor som underlättat din vardag med sina uppfinningar. Om du om sisådär femtio år när du är i 75 årsåldern hasar runt onormalt knarrigt under en av dina fåtaliga kortpromenader i lundaförortens ghettokvarter, då kan det vara dags för dig att skaffa dig en skön rollator att stödja dig på. Också en uppfinning gjord av en kvinna. Hon hette Aina Wifalk och själv drabbad av polio.