Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Känsloavkall och komposition hänger väl inte ihop??? Hursomhelst... livsvalet tror jag ligger i att man försöker maximera sina chanser... medan musikaliska killar satsar allt, sköter musikaliska tjejer sina studier samtidigt med en halvtidssatsning.
Jag såg ett fantastiskt program på TV ganska nyligen, någon som sett det och kan titeln? Det handlade om ca 10st unga tjejer ca 20 år som startade en slags kvällskurs, i att skriva hits. Tanken vara att kvinnor skulle stöttas att ta mer plats, att skriva hits. Kvinnor Kan.
I det entimmesprogrammet hinner kvinnorna i fråga beta av samtliga fördomar om 20-åriga brudar som finns.
Alla låtar var kopior av redan kända låtar.
Ingen visste hur tekniken i en studio fungerade. De var tvungna att kalla in manliga tekniker hela tiden.
Ingen hade satsat någon större tid på att skriva låtar.
När de spelade sina låtar för varann var de oerhört nervösa och oinspirerande.
När övriga kvinnor kommenterade varje låt så var det alltid "ooh så bra, du är så duktig, vad fin du är". även om låtarna sög. Dvs ingen som helst hjälp att bli bättre.
Det var fruktansvärt viktigt att se snygg ut, viktigare än musiken.
En del vågade inte säga någonting alls. Mest feminist-vänster-typer som talade politik-tjafs.
Allt var så gulle-gulligt. Och jag är bombsäker på att det inte kom ut en enda ny hit från det gänget.
Det jag bevittnade i kvinnornas TV-program om sig själva var sannolikt det som kallas "strukturer". Den enda struktur som finns är att de flesta tjejer inte kan skriva låtar och bör satsa på något annat. De saknar tågan intelligensen viljan och träningen.