2019-05-29, 18:44
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ett typiskt uttalande från 'er'. Intet rot i sanning. Superlativer och skämstaktiker.

Pansarn tillhör de mer intelligenta och skärskådande här. Du vet det också, bara det att ni gått i clinch och då har du inga problem att skruva på verkligheten för att skydda dig.

..sagt det förr och säger det igen; att vara kvinna av er kaliber måste vara ett rent helvete. Bara det faktum att ni MÅSTE ljuga för att hålla någon form av imaginär heder och stolthet.. Brrr...

Ja när han 'samtalar' med andra män ja. När han 'samtalar' med kvinnor är han 1000-bortförklaringarnas man och slingrar sig värre än en orm. Dessutom byter han ämne blixtsnabbt när han märker att det börjar gå åt helvete.

Lite som du. När du samtalar med andra män här kan du faktiskt låta vettig emellanåt. Men när du samtalar med oss kvinnor här kommer du med ogrundade anklagelser, yrar om systerskapet, hycklar osv.
Citera
2019-05-29, 18:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har ju precis talat om för dig att det inte är jag som ljuger. Det är ni som ljuger. Sådant som ni tror läggs fram som sanningar. Bara för att ni själv har haft skikvinnor i ert liv så blir det inte en sanning att alla är som dessa. Ni måste lära er att skilja på den lilla människan i ett specifikt sammanhang och den stora majoriteten. Ni talar i princip alltid om den lilla klicken men lägger fram det som att det handlar om majoriteten. Detta är lögn. Ren och skär lögn helt enkelt.

De slingrar sig som vanligt. Det är enormt svårt att diskutera med människor som inte står för vad de säger.

Först spyr de ut hat om kvinnor. Sen när man ställer dem mot väggen: "Nämen jag menar inte alla kvinnor, du borde kunna läsa mina tankar och inte det jag skriver, det borde du förstå."
Citera
2019-05-29, 18:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De slingrar sig som vanligt. Det är enormt svårt att diskutera med människor som inte står för vad de säger.

Först spyr de ut hat om kvinnor. Sen när man ställer dem mot väggen: "Nämen jag menar inte alla kvinnor, du borde kunna läsa mina tankar och inte det jag skriver, det borde du förstå."

Jag kan faktiskt bara dra slutsatsen att de ÄR kvinnohatare. Om jag tänker på att jag själv skulle göra såna uttalanden som de gör, så skulle de ha sin grund i avsky. Jag skulle aldrig uttala mig så om män eller kvinnor för att jag tycker för mycket om för många av mina medmänniskor. Jag hade helt enkelt fått dåligt samvete och tyckt att det var ett oförtjänt uttalande. Som att vräka ur sig att alla män är våldtäktsmän och jävla svin, bara för att några är det.

Generaliserar man på det sättet och skriver det så som de faktiskt gör, så måste det handla om avsky. Det är ju definitivt inte faktagrundade uttalanden. Däremot hade jag tyckt att det vore intressant att veta vad som framkallat hatet.
Citera
2019-05-29, 19:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jaha intressant, berätta för mig vad i kvinnors hjärnor som gör att de inte kan skriva hitlåtar? Jag är inte intresserad av egna obildade korkade åsikter utan du bör underbygga detta påstående med fakta. Du gör nämligen ett rätt graverande påstående när du säger att kvinnors hjärna är orsaken till att de inte skriver hitmusik.
Belägg detta eller dra nåt gammalt över dig och dina lögner
Det inte mitt uppdrag att lära dig något om detta. Du hånar dessutom bara alla fakta i denna tråd så du är bevisat o-lärbar i detta ämne. Din fråga är alltså bara fake-intresse och därmed trollning.

Jag tror att det är min hjärna som är orsaken till att jag inte skrivit en hit-sång. Vad tror du? Mina fingrar? Min mamma? Skolan?

Själv ställde jag frågan om någon kan ge ett enda exempel på en struktur som stoppar kvinnor från att skriva låtar. Men det verkar inte finnas någon som kan nämna en.
Citera
2019-05-29, 19:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jaha säger du det. Vem bedömer vad som är svårast? Den som har talang för elgitarr tycker nog inte att det är så svårt lilla du. Lätthet ta hand om barn, den var bra du. Är det därför så många män inte är hemma med barnen? Är det därför män missar hälften när de är ansvariga en lördag för att hålla ordning på ungarna? Det är en viss skillnad på att dra ut och lattja med ungarna på lekplatsen en lördag och att sköta all vardaglig rulijans med barn. Men det begriper du inte eftersom du dels inte har några barn och dels är av manligt kön. Tänk dig nu för innan du fortsätter förminska barnuppfostran och arbetet som krävs för att en familj ska fungera är du snäll.

Vad elgitarr har att göra med överlevnads situationen på en ö 2019 vet jag inte. Jag talade om barnsligheten att gå all in i tävlingar likt denna vi talar om. Där har män sitt barnasinne kvar.
Varför skulle man vara road av att låtsas att man är i nån form av nödsituation som överhuvudtaget inte existerar?
Nä tack då föredrar vi vettiga kvinnor att leva med de bekvämligheter som finns. Varför tramsa runt och låtsas att man svälter ute i den hårda naturen när man kan göra så mycket annat meningsfullt
Jag har fem barn och är naturligtvis expert på (mina) barn. Hela ditt inlägg är förminskning av min kompetens. Att det är kvinnor som använder förtryck och andra härskartekniker i den här tråden visar åtminstone att ni är bra på detta område. Tyvärr kan inte män förtryckas av kvinnor, vi har ett inre självförtroende som ni inte har.

Förutsätter att du skänker en tacksamhetens tanke till alla män som gjort att din vardag inte längre är som en Robinson-ö. Finns inte en uppfinning i ditt hem som är gjort av en kvinna.
Citera
2019-05-29, 19:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Läs valfri intervju med en kvinnlig musiker där hon får frågor om hur hon blivit bemött i branschen så ser du att det finns starka strukturer som diskriminerar tjejer. Det finns en oerhört grabbig jargong i branschen som förminskar kvinnliga musiker. Det finns hur många historier som helst om kvinnliga musiker som kommer till ett gig som får frågan "är du flickvännen eller?" Det är exakt din attityd till kvinnliga musiker som är problemet.
Det är så jäkla många som lägger av efter att ha blivit hånade, taffsade på och förminskade att den kärlek som dom en gång hade till musiken helt enkelt dör.
Det är så gulligt. Om Ritchie Blackmore eller Michael Jackson fått frågan "är du pojkvännen eller?" så hade de slutat med musik? Tror inte det. Hur klen kan man bli. Men det är indirekt huvudet på spiken varför kvinnor aldrig blir något inom något fält. De lyssnar för mycket på andra, anpassar sig, istället för att tro på sig själva, älska sin musik, sitta med sin gitarr 12 timmar om dagen. Som moment22, kvinna, skriver, det är ju bara barnsligt att spela elgitarr det vet ju alla.

Det är 99% biologi som gör att kvinnor inte är ledare inom något fält inklusive elgitarr. I elgitarrens och hit-låtens fall är det 100% hjärnan som förklarar skillnaderna. I andra fall kan det vara muskelmassa, testosteron, i några få fall uppfostran.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-29 kl. 19:44.
Citera
2019-05-29, 19:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det inte mitt uppdrag att lära dig något om detta. Du hånar dessutom bara alla fakta i denna tråd så du är bevisat o-lärbar i detta ämne. Din fråga är alltså bara fake-intresse och därmed trollning.

Jag tror att det är min hjärna som är orsaken till att jag inte skrivit en hit-sång. Vad tror du? Mina fingrar? Min mamma? Skolan?

Själv ställde jag frågan om någon kan ge ett enda exempel på en struktur som stoppar kvinnor från att skriva låtar. Men det verkar inte finnas någon som kan nämna en.

Men du har ju inte en kvinnohjärna och du talade om att det berodde på kvinnors hjärnor. Menar du att det kan bero även på mannens hjärna? Individens hjärna?

Jag har inte bett dig att lära mig någonting, jag ber dig att underbygga dina lögnaktiga påståenden som du kallar för fakta- utan att kunna visa att det är fakta givetvis. Är det du som bestämmer vad som är fakta eller inte?
Citera
2019-05-29, 19:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag har inte bett dig att lära mig någonting, jag ber dig att underbygga dina lögnaktiga påståenden som du kallar för fakta- utan att kunna visa att det är fakta givetvis. Är det du som bestämmer vad som är fakta eller inte?
Nu argumenterar du mot dig själv. Du är den person i denna tråd som aldrig någonsin behöver bevisa något. Om jag själv listar en topp 30-lista via länk så är jag en lögnare, och redan nästa dag får jag påståendet "du bevisar aldrig någonting". Nej, DU bevisar aldrig någonting.

Noterar att du alltid väljer att ignorera mina kommentarer att du använder härskartekniker för att dominera andra. Det är också en härskarteknik. Fast just i ditt fall kan det vara ren dumhet.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-29 kl. 19:44.
Citera
2019-05-29, 19:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag har fem barn och är naturligtvis expert på (mina) barn. Hela ditt inlägg är förminskning av min kompetens. Att det är kvinnor som använder förtryck och andra härskartekniker i den här tråden visar åtminstone att ni är bra på detta område. Tyvärr kan inte män förtryckas av kvinnor, vi har ett inre självförtroende som ni inte har.

Förutsätter att du skänker en tacksamhetens tanke till alla män som gjort att din vardag inte längre är som en Robinson-ö. Finns inte en uppfinning i ditt hem som är gjort av en kvinna.

Ja jag skänker absolut tacksamhetens tanke till de män som bidragit till detta ja. Och även de kvinnor som bidragit till det genom att sköta hushåll och barn så att männen har kunnat jobba med diverse ting och uppfinna saker.
Det är bara du som inte förstår samspelet mellan man och kvinna, men sen är du ju inte heller den skarpaste kniven i lådan.
Citera
2019-05-29, 19:54
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ja jag skänker absolut tacksamhetens tanke till de män som bidragit till detta ja. Och även de kvinnor som bidragit till det genom att sköta hushåll och barn så att männen har kunnat jobba med diverse ting och uppfinna saker.
Det är bara du som inte förstår samspelet mellan man och kvinna, men sen är du ju inte heller den skarpaste kniven i lådan.
Finns säkert 20 inlägg av mig i den här tråden där jag skriver att män och kvinnor är olika, lika mycket värda, och tillför familjen och samhället lika mycket. Ja, nu finns det 21 inlägg. Undrar när du ska fatta.
Citera
2019-05-29, 19:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu argumenterar du mot dig själv. Du är den person i denna tråd som aldrig någonsin behöver bevisa något. Om jag själv listar en topp 30-lista via länk så är jag en lögnare, och redan nästa dag får jag påståendet "du bevisar aldrig någonting". Nej, DU bevisar aldrig någonting.

Noterar att du alltid väljer att ignorera mina kommentarer att du använder härskartekniker för att dominera andra. Det är också en härskarteknik. Fast just i ditt fall kan det vara ren dumhet.

Jag har aldrig utgett mig för att bevisa någonting heller. Jag sysslar mest med försvar och att poängtera ut hålen i resonemangen här, samt dementera rena lögner. Å andra sidan kommer jag inte med flera påståenden här per dag heller, så jag behöver inte underbygga en massa. Vilket du gör däremot.
Du har kastat ur dig så sanslöst mycket ogenomtänkt "fakta" här utan att kunna belägga ens hälften av det. Detta beror givetvis på att du hittar på saker och ting så att det ska passa din illusion av sanningen om hur kvinnor är och inte är.
Sluta med det för allas vår skull. Argumentera gärna men håll dig saklig och underbygg vad du påstår.
Citera
2019-05-29, 19:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Finns säkert 20 inlägg av mig i den här tråden där jag skriver att män och kvinnor är olika, lika mycket värda, och tillför familjen och samhället lika mycket. Ja, nu finns det 21 inlägg. Undrar när du ska fatta.

Det spelar ingen större roll när du i nästa inlägg hånar vad kvinnor gjort eller inte gjort, och konsekvent hyllar allt vad män gjort eller inte gjort.
Det är lite samma sak som när någon ber om ursäkt och sedan går och gör exakt samma sak igen och igen- ursäkten blir värdelös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in