Citat:
Djäkla intressant att jag hört Martin sno skämt två ggr i sin pod! Han som ser sig som riddaren och polisen mot alla "skämttjuvar"! Kanske inte räknas om man gör det i en pod? Hur som, jag lyssnade på amk då han berättade, med en aning skam i kroppen kändes det som, att han var i Egypten, o gick ut från hotellet, kände att han var tvungen att testa... han ropade "Mohammed", sju taxichaufförer tittade upp samtidigt... o han fick en taxi... en ren "ripoff" från en act av Peter Wahlbeck! Kanske är ok om man drar det i en pod eller på twitter, där han också haft rätt gammalt material ibland, från någon annan...
Vad räknas som stöld egentligen? Någon som har koll?
Vad räknas som stöld egentligen? Någon som har koll?
Vad jag kan uppfatta så betecknas skämtstöld bara efter vad komikern som blivit bestulen tycker. Carlos Mencia fick ju ett jävla drev och förstörd karriär efter Joe Rogans outande av honom. Dane Cook och Dennis Leary har ju fått massa skit men de verkade typ för untouchable för att skada egentligen finansiellt. Men när Amy Schumer gör det så backade alla "offer" henne och sa att hon säkert inte hade avsikt, att det var hennes manusförfattare, eller att det var "parallel thinking". Marc Maron till exempel gick ut i sin pod och försvarade henne när hon snott ett av hans skämt. Och han har en historia av att ändå vara rätt konfrontativ. Så ingen pratar om att en stor del av hennes ursprungliga publik försvann under en relativt kort tid.
Så det är från fall till fall, tror jag.
Jadu, inte direkt årets gasellföretag..