2019-05-25, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikf1
Djäkla intressant att jag hört Martin sno skämt två ggr i sin pod! Han som ser sig som riddaren och polisen mot alla "skämttjuvar"! Kanske inte räknas om man gör det i en pod? Hur som, jag lyssnade på amk då han berättade, med en aning skam i kroppen kändes det som, att han var i Egypten, o gick ut från hotellet, kände att han var tvungen att testa... han ropade "Mohammed", sju taxichaufförer tittade upp samtidigt... o han fick en taxi... en ren "ripoff" från en act av Peter Wahlbeck! Kanske är ok om man drar det i en pod eller på twitter, där han också haft rätt gammalt material ibland, från någon annan...
Vad räknas som stöld egentligen? Någon som har koll?

Vad jag kan uppfatta så betecknas skämtstöld bara efter vad komikern som blivit bestulen tycker. Carlos Mencia fick ju ett jävla drev och förstörd karriär efter Joe Rogans outande av honom. Dane Cook och Dennis Leary har ju fått massa skit men de verkade typ för untouchable för att skada egentligen finansiellt. Men när Amy Schumer gör det så backade alla "offer" henne och sa att hon säkert inte hade avsikt, att det var hennes manusförfattare, eller att det var "parallel thinking". Marc Maron till exempel gick ut i sin pod och försvarade henne när hon snott ett av hans skämt. Och han har en historia av att ändå vara rätt konfrontativ. Så ingen pratar om att en stor del av hennes ursprungliga publik försvann under en relativt kort tid.
Så det är från fall till fall, tror jag.
Citera
2019-05-27, 09:49
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
I avsnittet när dom pratar om olika roasts så nämnde Martin att Nisse hade legat med David Sundins ex. Inte fan är det mamman till Davids barn eller? Om så är fallet är Nisse ett riktigt as.
Någon som kan skvallret?

Det här måste jag veta mer om, det måste ju vara Davids baby mama...
Citera
2019-05-27, 14:01
Medlem
Isnatts avatar
Är det nåt Martin INTE kan?
Han vet allt, lagar kring jakt, generella prissättningar av skor, regler gällande musikaliska stölder och så vidare. Så fort det råder tveksamhet pratar Märra med 'vetar-rösten' och förklarar vad som gäller!
Han MÅSTE vara jurist, han får sluta säga att han INTE är det tycker jag!
Citera
2019-05-27, 15:04
Medlem
Helt otroligt att Martin, stark motståndare till SD faller bet i SD's fälla att göra klippet till en snackis. Detta var givetvis exakt det utfall SD ville ha. Att folk snackar om SD, gör sig lustiga över det och där med mer publicitet för SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Är det nåt Martin INTE kan?
Han vet allt, lagar kring jakt, generella prissättningar av skor, regler gällande musikaliska stölder och så vidare. Så fort det råder tveksamhet pratar Märra med 'vetar-rösten' och förklarar vad som gäller!
Han MÅSTE vara jurist, han får sluta säga att han INTE är det tycker jag!

Glöm inte att han är en mästare av internationella kök och en foodie av rang.

"SOUS CHEF ÄR SÅSKOCKEN! VIKTIGASTE KOCKEN I HELA KÖKET"

Edit 2:

Kul även att när Martin presenterar dagens sponsor säger:

-Det här borde vi titta närmare på för att det låter så jävla bra..

Borde han inte tittat närmare på det innan han godtog det som sponsor? Eller har han som vanligt inte den blekaste om vad det han marknadsför? Han har uppenbarligen inte lärt sig av sina misstag efter Nowo.

En snabb titt på deras resultat (låt er inte luras av omsättning, det betyder ingenting) https://www.allabolag.se/5590538426/red-flag-ab och deras slarviga och dåligt införsäljande hemsida ger just en red flag.... https://www.redflag.se/om-oss

Tre anställda och gått minus med 15 miljoner sek på två år Jadu, inte direkt årets gasellföretag..
Senast redigerad av egenvilja 2019-05-27 kl. 16:01.
Citera
2019-05-27, 18:26
Medlem
Run3s avatar
Avsnittet från den 23:e med Carin Sollenberg var bra. Mycket igenkänning när hon pratar om Pingstkyrkan, Livets Ord, Pannkakskyrkan, att be för varandra, ben som växer ut, konferenser, etc. Så det var kul, även om det såklart är synd att hon inte verkar vara kristen längre. Hon har också en trevlig röst och är bra på samtala; hoppas hon är med fler gånger.
Senast redigerad av Run3 2019-05-27 kl. 18:38.
Citera
2019-05-29, 14:19
Medlem
Martin sabbade stämningen i dagens program. Behöver han semester igen?
Citera
2019-05-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analkanal

Jag behövde stänga av gårdagens avsnitt med skriktjejen Kirsty Armstrong på högvarv. När jag såg att Clara K skulle vara med bemödade jag mig inte ens att ladda hemavsnittet.

Vad baserades hans förmodade utbrott på?
Citera
2019-05-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Jag behövde stänga av gårdagens avsnitt med skriktjejen Kirsty Armstrong på högvarv. När jag såg att Clara K skulle vara med bemödade jag mig inte ens att ladda hemavsnittet.

Vad baserades hans förmodade utbrott på?

Han blev lite sur för att han konstant blev avbruten när han skulle berätta något
Citera
2019-05-29, 16:03
Medlem
bfjs avatar
Snacket om namngivna kriminella pizzor var nog en av de roligaste delarna i år.

En Anna Lindh, En bobby etc. Underbart snack som bara kommer fram av komiker från en ickenyhet/samtalsämne som var helt ointressant.
Citera
2019-05-29, 17:44
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Håller med. Tyckte det var roligt och likt hur det brukar vara. Men Martin drog verkligen ner stämningen och gav alla dåligt samvete när han blev emo, pratade om dålig takt i samtalet, att avsnittet blev dåligt och om huvudvärken han får av samtalet.
Citera
2019-05-29, 18:41
Medlem
Vad fan förväntar man sig om man bjuder in en hög med, mestadels, komiker? De är narcisisster och vill ha strålkastarljuset på sig själv och då blir det en massa gapande. Ofta underhållande, ibland för mycket. Men Martin måste verkligen skärpa sig och vara glad att folk fortfarande vill komma dit och gästa - att han ens fortfarande har en podcast.
Citera
2019-05-29, 18:53
Medlem
Citat:
Vad fan förväntar man sig om man bjuder in en hög med, mestadels, komiker? De är narcisisster och vill ha strålkastarljuset på sig själv och då blir det en massa gapande. Ofta underhållande, ibland för mycket. Men Martin måste verkligen skärpa sig och vara glad att folk fortfarande vill komma dit och gästa - att han ens fortfarande har en podcast.

Nu är du väldigt orättvis, om man ska göra din tes rättvis så är det snarare att inte bjuda in 20-åriga komiker.

Clara K är fruktansvärd, hon var okej så länge hon var i deprimerad i sitt förhållande. Nu är hon bara skrikig och gapig, med noll attention span. Thapper är ju även han väldigt jobbig och är duktig på att avbryta andras historier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in