Citat:
Ursprungligen postat av
egenvilja
Nu är du väldigt orättvis, om man ska göra din tes rättvis så är det snarare att inte bjuda in 20-åriga komiker.
Clara K är fruktansvärd, hon var okej så länge hon var i deprimerad i sitt förhållande. Nu är hon bara skrikig och gapig, med noll attention span. Thapper är ju även han väldigt jobbig och är duktig på att avbryta andras historier.
Tycker Clara Kristiansen är asbra i AMK. Dock har jag inte hört eller sett henne i något annat sammanhang, så vet varken hur gammal hon är eller hur rolig hon är som komiker. Men här gör hon sig bra i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Youngmantra
Tycker dagens avsnitt var ett av dom bättre på länge, sen kommer surkuksmartin in och förstör stämningen. Får en känsla av att Martin inte tycker om Clara speciellt mycket? Har inte han huggit på henne tidigare?
Thapper och Simon är bra.
Jo, när de hittade ett paket mjölk i studions kylskåp vars datum hade gått ut, som gästerna skämtade om och Clara därmed tänkte fota och lägga upp på Instagram, så lackade Martin ur fullständigt och bad sen aldrig om ursäkt för hur han brusade upp. Det resulterade i att Clara inte var med i AMK på nog några månader.
Citat:
Ursprungligen postat av
Analkanal
Som jag sa: komiker är narcissister. Vissa av dom har fingertoppskänsla, men det finns ändå ett stort behov av att stå i centrum. Tycker det kan bli jävligt tröttsamt när de hetsar upp varandra så ljudnivån blir ohållbar; att de bara skriker högre och högre. Då stänger jag av.
Jag tycker inte jag är orättvis mot Martin. Jag uppskattar att han gör programmet, och engagemanget han lägger ner, men gästerna kommer in och ställer upp gratis (om vi bortser från det eviga pluggandet, vilket såklart genererar pengar för dem i slutändan...) vecka efter vecka. Han är rakt av otrevlig mot folk när han har en dålig dag, vilket verkar bli oftare och oftare. Jag får ont i hjärtat när han blir otrevlig mot bara en person, exempelvis Clara, och resten av gänget låter det fortgå. Bara blir tysta. De verkar vara så rädda så att ingen vågar säga ifrån och call him on his bullshit.
Argh, jag blir så frustrerad bara. "Det är bara en podcast".
Samtidigt är det ju inte något nyhetsprogram som typ Aktuellt. Tanken är ju att det ska skämtas om och drivas med samtalsämnena. Om Martin vill kunna föra en monolog ostört ska han ju inte bjuda in 5-6 komiker till samma lokal. Känns, som du säger, inte som att han har fog för att bli otrevlig.
Men idag tyckte jag faktiskt gästerna höll om varandra ganska bra. Även om såklart ingen vågar gå i direkt klinch med Martin.
Citat:
Ursprungligen postat av
frantik
Fast fan Simon kan vara jävligt jobbig när han jämnt söker skratt, hänger upp sig på smådealjer och liksom alltid vänder ämnet till hans egna intressen så som Larry David, David Liljemark och serietidningar.
Så hans ”utbrott” var helt legitimt.
Edit: Okej hade inte lyssnat klart. Tyckte han gjorde rätt när han sa till andra gången. Var dock lite onödigt att sabba i slutet. Det var lite väl hårt.
Tycker Simon är skön att lyssna på. Alla deltagare kan ju inte vara likadana, utan de har ju sina egenheter.