2019-05-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Men han har ju rätt. Kvinnorna du nämner har tack vare sin medverkan fått mer jobb vilket i sin tur har lett till brist på tid att medverka.
Ilar och Svensson var ju ändå med ganska så nyligen tex. Sonck var frekvent i kanske två månader, dessförinnan var hon väl med lite då och då.
Josefine Johansson har ju liksom en ”riktig karriär” om man jämför med dom ovan.

Du överdriver bara.

Jasså? Har Josefin Johansson att tacka AMK för sin karriär?

Illar har jobbat en del för SVT men ingenting aktuellt i dagsläget? (Tack vare AMK? Tillåt mig att skratta rakt ut...)

Vilken karriär menar du att Ellinor Svensson fått?

Jadu, deras karriär översvämmas av jobb till skillnad från dem manliga deltagarna obefintliga karriärer... Eller inte. Att vara med nyligen är inte detsamma som att vara frekventa deltagare, läs 2-3 gånger per vecka är inte detsamma som att vara med en gång senaste kvartalet.

Ni är blinda dessvärre.
Senast redigerad av divadude 2019-05-08 kl. 22:29.
Citera
2019-05-09, 06:51
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Jasså? Har Josefin Johansson att tacka AMK för sin karriär?

Illar har jobbat en del för SVT men ingenting aktuellt i dagsläget? (Tack vare AMK? Tillåt mig att skratta rakt ut...)

Vilken karriär menar du att Ellinor Svensson fått?

Jadu, deras karriär översvämmas av jobb till skillnad från dem manliga deltagarna obefintliga karriärer... Eller inte. Att vara med nyligen är inte detsamma som att vara frekventa deltagare, läs 2-3 gånger per vecka är inte detsamma som att vara med en gång senaste kvartalet.

Ni är blinda dessvärre.
Skrev aldrig att hon hade fått en karriär tack vare AMK. Däremot att hon har en mer ”känd karriär” än dom andra. Något hon haft redan innan AMK och som ökat under hennes deltagande. Dock inte tack vare AMK utan pga andra omständigheter.

Dom andra har dock att tacka AMK för. Deras namn hade (förmodligen) inte fått samma spridning om det inte vore för AMK.
Tex så har Ilar och Svensson gjort egna shower, startat egna podcasts, åkt på fler turnéer, fått jobb på svt och verkat i andra media-sammanhang. Dessutom har dom under AMKs gång, dvs tiden mellan deras mer frekventa deltagande till deras nuvarande närvaro, fått någon slags liten familj med allt det innebär rent praktiskt. (OBS detta är inte tack vare AMK utan helt andra omständigheter. En brasklapp som känns helt onödig att behöva påpeka). Lägg där till att man ska vara ledig ibland också.
Du får skratta rakt ut. Men faktum kvarstår. Jag har svårt att se att deras karriärer/”kändisskap” inte hade fått samma genomslag om det inte vore för AMK.
Detsamma gäller Marcus Thapper, Robin Berglund, Nisse Hallberg, Johannes Brenning, Johanna Wagrell, Thanos Fotas, Albin Olsson osv.
Med karriär menar jag både i stort och smått. Allt från att få ut reklam för sin egna klubb så att dom kvällarna blir fullsatta till att ens egna podd får högre lyssnarantal till att man åker ut och säljer ut teatrar.
Detta är inte menat som någon diss gentemot dom som nämns ovan. Utan mer att deras talang får en spridning tack vare en podd med en driven fanbase och ett ganska högt lyssnarantal.
Senast redigerad av frantik 2019-05-09 kl. 06:54.
Citera
2019-05-09, 08:10
Medlem
Citat:
Skrev aldrig att hon hade fått en karriär tack vare AMK. Däremot att hon har en mer ”känd karriär” än dom andra. Något hon haft redan innan AMK och som ökat under hennes deltagande. Dock inte tack vare AMK utan pga andra omständigheter.

Dom andra har dock att tacka AMK för. Deras namn hade (förmodligen) inte fått samma spridning om det inte vore för AMK.
Tex så har Ilar och Svensson gjort egna shower, startat egna podcasts, åkt på fler turnéer, fått jobb på svt och verkat i andra media-sammanhang. Dessutom har dom under AMKs gång, dvs tiden mellan deras mer frekventa deltagande till deras nuvarande närvaro, fått någon slags liten familj med allt det innebär rent praktiskt. (OBS detta är inte tack vare AMK utan helt andra omständigheter. En brasklapp som känns helt onödig att behöva påpeka). Lägg där till att man ska vara ledig ibland också.
Du får skratta rakt ut. Men faktum kvarstår. Jag har svårt att se att deras karriärer/”kändisskap” inte hade fått samma genomslag om det inte vore för AMK.
Detsamma gäller Marcus Thapper, Robin Berglund, Nisse Hallberg, Johannes Brenning, Johanna Wagrell, Thanos Fotas, Albin Olsson osv.
Med karriär menar jag både i stort och smått. Allt från att få ut reklam för sin egna klubb så att dom kvällarna blir fullsatta till att ens egna podd får högre lyssnarantal till att man åker ut och säljer ut teatrar.
Detta är inte menat som någon diss gentemot dom som nämns ovan. Utan mer att deras talang får en spridning tack vare en podd med en driven fanbase och ett ganska högt lyssnarantal.

Josefine Johanssons karriär har absolut noll att göra med AMK. Josefine Johansson var t.om. före TSKNAS med podd.

Herregud, komiker har fått jobb på SVT och SR hur länge som helst. Du måste vara väldigt trångsynt om du tror att det är något nytt och tack vare AMK. Att sedan dessa namn har blivit kända för dig tack vare AMK är en annan femma.

Att sitta och harva i AMK studion säljer endast plåtar till shower. Det får man tacka poddvärldens framfart och inte just AMK. Ska skånekomikerna tacka AMK med?

Hur många gånger har Thanos för övrigt vart med i AMK? Ganska nedvärderande att säga att hans "karriär" är tack vare AMK när han harvat på Big Ben hur mycket och länge som helst.

Edit: Nu kom vi bort från ämnet helt och hållet - men skitsamma. Med ovanstående sagt så självklart är AMK en bra reklampelare. Men det var ditt ordval jag reagerade på. "Att folk ska tacka AMK för sina karriärer." Jag tycker Martin ska tacka deltagarna för hans karriär och levande. Man kan likväl vända på steken.
Senast redigerad av divadude 2019-05-09 kl. 08:15.
Citera
2019-05-14, 01:38
Medlem
LemPicas avatar
Jäklar vad tråkigt dagens (måndagens) avsnitt var.
Tog mej tre försök för att ta mej igenom det.
Inget flow, ingen kemi gästerna emellan och inga intressanta ämnen.
Hoppas det blir bättre imorgon.
Citera
2019-05-18, 12:14
Medlem
frantiks avatar
I avsnittet när dom pratar om olika roasts så nämnde Martin att Nisse hade legat med David Sundins ex. Inte fan är det mamman till Davids barn eller? Om så är fallet är Nisse ett riktigt as.
Någon som kan skvallret?
Citera
2019-05-20, 12:33
Medlem
Varför envisas Herr Soneby med att ta med musiker som är socialt efterblivna gång på gång i podden? Visserligen spelades det bara låtar i paus i dagens avsnitt, men totalt ointressant för en poddlyssnare.

Är det något bekräftelsebehov att efterlikna t.ex. Nyhetsmorgon? Han kan väl omöjligt ta betalt för det?

Citat:
I avsnittet när dom pratar om olika roasts så nämnde Martin att Nisse hade legat med David Sundins ex. Inte fan är det mamman till Davids barn eller? Om så är fallet är Nisse ett riktigt as.
Någon som kan skvallret?

Ingen aning, men vore spännande skvaller. Det ringer en klocka när du nämner och att det har tagits upp i annat avsnitt kort efter roasten. För mig att Albin Olsson var i studion då och att det tystades ner snabbt.
Citera
2019-05-21, 07:43
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Någon som kan skvallret?

Det var väl inte bara Nisse?
Dom nämnde även någon av dom yngre komikerna (Isak? Minns inte exakt).
Jag reagerade nämligen på den stora åldersskillnaden när jag hörde det.
Det hintades även om en tredje ”friare” i komikerskrået.
Hon kanske skulle brancha ut lite?

Vore intressant att få veta mer i alla fall.
Citera
2019-05-21, 09:05
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Det pratades i gårdagens avsnitt om Markus Thapper och nån till som hade gjort något segment där de imiterade olika stora podcasts. Är det någon som har en länk till detta? Det lät lovande.
Citera
2019-05-21, 14:48
Medlem
Fyfan vad gött att GoT-snacket nu är över.

Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det pratades i gårdagens avsnitt om Markus Thapper och nån till som hade gjort något segment där de imiterade olika stora podcasts. Är det någon som har en länk till detta? Det lät lovande.

Läs avsnittsbeskrivning, är till en Patreon-exklusiv Facebook grupp.

Men även jag är snål som en smålänning och har inte heller tillgång till. Jag hade givetvis rippat och laddat upp annars.
Citera
2019-05-23, 17:15
Medlem
Något som jag stört mig på läänge är när deltagare avslutar programmet åt Martin, och läs med deltagare Fritte och Kim W...

-Klockan är ju tio... Ska vi avsluta?

Vafan, gå hem om ni måste gå. Be inte alla andra att avsluta som om att hela världen handlade kring just dig.
Citera
2019-05-24, 09:00
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Läs avsnittsbeskrivning, är till en Patreon-exklusiv Facebook grupp.

Men även jag är snål som en smålänning och har inte heller tillgång till. Jag hade givetvis rippat och laddat upp annars.

Ja, jag tryckte på den länken och det fungerade inte. Kan någon patreon-betalande sucker rippa skiten och lägga upp? Att betala patreon till en lat och offermentalitetsdrabbad 50-årig gubbes staycations och Stone Island-jackor är nog den aktivitet i världen som jag är minst sugen på.

Någon?
Citera
2019-05-24, 17:29
Medlem
Djäkla intressant att jag hört Martin sno skämt två ggr i sin pod! Han som ser sig som riddaren och polisen mot alla "skämttjuvar"! Kanske inte räknas om man gör det i en pod? Hur som, jag lyssnade på amk då han berättade, med en aning skam i kroppen kändes det som, att han var i Egypten, o gick ut från hotellet, kände att han var tvungen att testa... han ropade "Mohammed", sju taxichaufförer tittade upp samtidigt... o han fick en taxi... en ren "ripoff" från en act av Peter Wahlbeck! Kanske är ok om man drar det i en pod eller på twitter, där han också haft rätt gammalt material ibland, från någon annan...
Vad räknas som stöld egentligen? Någon som har koll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in