2019-05-29, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han kan också ha känt att det blev "lite för mycket", dvs om han kände till deras förhållande?

Inte så ofta SD åker på egna utflykter och cachar väl?

Apropå "lite för mycket": Om jag läser loggarna rätt, så tog LW tillsammans med B*holderx närmare 200 cachar, under 1 maj + 5-6 maj, och som det verkar i sällskap med ytterligare personer. En riktig "geocachfest" för en som älskar denna hobby kan jag tänka mig. Kanske någon kände både svartsjuka och avundsjuka?
Citera
2019-05-29, 10:17
Medlem
Citat:
Han kan också ha känt att det blev "lite för mycket", dvs om han kände till deras förhållande?

Inte så ofta SD åker på egna utflykter och cachar väl?
Det har hänt och händer då och då. Både rena äventyr och enkla stopp, som jag ksn utläsa av hans loggar.
Citera
2019-05-29, 10:30
Medlem
Varför tolkas det så negativt att/om LW haft flera partners och vissa kanske parallellt? Det är varje individs fria val!

Hon kan ju ha skött det helt öppet och ärligt. Självklart kan någon som hoppats på mer bli kantstött.

Känner inte ni personer som är ganska fria och gränslösa?
Singel med barn som inte vill binda sig till någon på ett djupare plan, ska man leva celibat då?

Nä, skulle jag vara singel skulle jag med gjort som LW - Levt livet (det lät inte bra i detta forum, men ni förstår vad jag menar?!)
Citera
2019-05-29, 10:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Stod cykeln utanför Tyréns när den blev stulen, eller återfanns den där?
Om den stod utanför Tyréns, varför stod den där? Lånade SD den?

Din teori är inte galen.
Om det skedde i de här två fallen just, det vet jag inte.
Rökutvecklingen verkade han enligt EGT ta med ro, så det kanske inte var mer än en olyckshändelse.

Cykeln blev stulen där.

Att han bröt tummen och blev kallad Tummetott av LW kanske inte blev önskad effekt? I loggtexten om SD:s event på Våghustorget var inte LW hundra säker på att alla närvarande var hennes vänner...
Citera
2019-05-29, 10:34
Medlem
Från Aftonbladet idag:
”– Vi skickade in material till Nationellt forensiskt centrum för analys 2017, men vi har inte fått svar än, säger kommissarie Bo Lundqvist, chef för polisens kalla fall-grupp i region Syd.”
Citera
2019-05-29, 10:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför skriver du samma sak i nästan varje inlägg?
Kommer du inte ihåg vad du själv har skrivit?

Jag måste ju få korrigera när skribenter väljer att missförstå ett nlägg. I det inlägget står det att endast affären med SD är bevisad. Varför ska Cocinella hävda att jag sagt att alla affärer är bevisade är en gåta.

Sådana typer av anklagelser är oacceptabelt och Cocinellas inlägg var ett flera inlägg av flera skribenter där ni valt att tolka mina inlägg på värsta tänkbara sätt.

Var i inlägget står det att jag, som Cocinella hävdar i sitt svar, att alla tre affärer är bevisade?
Citera
2019-05-29, 10:45
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Varför tolkas det så negativt att/om LW haft flera partners och vissa kanske parallellt? Det är varje individs fria val!

Hon kan ju ha skött det helt öppet och ärligt. Självklart kan någon som hoppats på mer bli kantstött.

Känner inte ni personer som är ganska fria och gränslösa?
Singel med barn som inte vill binda sig till någon på ett djupare plan, ska man leva celibat då?

Nä, skulle jag vara singel skulle jag med gjort som LW - Levt livet (det lät inte bra i detta forum, men ni förstår vad jag menar?!)
LW gjorde rätt som Kvinna men Icke som vigselförrättare.
Men jag tror en del inte var med på hennes noter och fick "repor i lacken".
Citera
2019-05-29, 10:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, om han åkte till Läckö så kan det ha varit för att spionera på LW. Och om han inte åkte till Läckö så kan det alltså ha varit för att han kände att skulle bli "lite för mycket" att se henne tillsammans med andra. Oavsett hur SD gör går det naturligtvis att tolka det som svartsjuka, om bara viljan finns.

Ja?
Självklart kan det bli olika spekulationer beroende på om han åkte dit eller inte.

Nu verkade det ju som att han inte åkte dit.
Då kan man ha olika teorier runt varför han inte åkte dit, eller hur. Om han nu skulle vara gm.

Det är inte orimligt att spekulera om han skulle vara gm. Han är ju ändå den skäligen misstänkte för mordet Och detta är en tråd om mordet på L*ena W*esström.

Hur menar du att vi ska spekulera?

Det blir ganska tröttsamt att du återkommer till utgångsläget att det inte kan spekuleras om honom eftersom han inte är dömd, allt är bara rykten, magkänsla och att polis och åklagare diskuterar lite som vi gör här på flashback, dvs de utgår från ryktet och magkänslan som startade det hela den morgonen då hon försvann...
Citera
2019-05-29, 10:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det var skribenten jag svarade som skrev information.

"Ja, det är den information som kommit fram tidigare i tråden också av flera skribenter med insyn".

Men vilka har då skrivit denna "information"?
Ska man se det som fakta?

Det är sant det du säger, att tältningen med B*hold*rX, det är ju något vi inte vet om det stämmer.

Du har ju tagit det som information att SD t.ex. misshandlat (mer än bilincidenten) och smygfilmat LW också.
Men nu säger du att ingenting är information eller gäller det bara uppgifter om LW?.
Citera
2019-05-29, 11:00
Medlem
Citat:
Nä, man som du och Gil snackade om så gick förmodligen ryktet inom geocachinggruppen. Norgegänget visste enligt skribenten @Groddpotatis om hennes försvinnande.

För mig känns det osannolikt att de inte skulle följa upp det hela, särskilt B*hold*rX.

Jag kan absolut ha fel förstås.
Det skulle kunna vara så att ingen trodde att det kunde ha hänt något så allvarligt, utan tänkte att det skulle klaras ut och att de skulle få höra om det hade hänt något. Vilket ingen ingen gjorde. Inte förrän det blev bekräftat att det var LW. Men den versionen tror jag inte riktigt på.

Har du då två misstänkta gärningsmän?

En som är misstänkt för att han gjorde ett "märkligt inlägg" på en dag när han enligt dig måste ha vetat att L var mördad.

Den andra kanske du har som misstänkt för att det är han som är misstänkt?

Har du fler som du misstänker och om så är fallet; på vilka grunder?
Citera
2019-05-29, 11:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du har ju tagit det som information att SD t.ex. misshandlat (mer än bilincidenten) och smygfilmat LW också.
Men nu säger du att ingenting är information eller gäller det bara uppgifter om LW?.

Stalkningen och filmningen är från Sh. Holmes.
Det är den enda jag ett skriva om just detta.

https://www.flashback.org/p66523301#p66523301
https://www.flashback.org/p66522901#p66522901

Tillägg:
Vad gäller de här uppgifterna om inlägg om "mer", har jag gjort flera sammanställningar med alla som jag kunnat komma på/hitta i tråden. En sådan gjorde jag för inte så länge sedan med tillägg av de nya som berättat om liknande saker.

Jag brukar verkligen försöka länka till det jag påstår, men det kan bli lite för mycket om man ska länka varenda gång man för något på tal.
Ett ex:
https://www.flashback.org/p67624001#p67624001

Jag har däremot inte sett att du länkat eller nämnt något inlägg om det du tar upp, inte ens när du nu har blivit (kanske lite alltför) hårt angripen och ifrågasatt.

Senast redigerad av notknapparen 2019-05-29 kl. 11:31.
Citera
2019-05-29, 11:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Har du då två misstänkta gärningsmän?

En som är misstänkt för att han gjorde ett "märkligt inlägg" på en dag när han enligt dig måste ha vetat att L var mördad.

Den andra kanske du har som misstänkt för att det är han som är misstänkt?

Har du fler som du misstänker och om så är fallet; på vilka grunder?

?
Märkligt inlägg, har jag skrivit det?
Då måste jag skrivit fel (tänkt fel).

Jag misstänker att SD är den som är skyldig till mordet, ingen annan.
Be*hold*rX som inte skriver något om att LW hittats, borde vetat det.
Att han inte kommenterar det, utan skriver om de positiva upplevelserna från resan, behöver väl inte betyda att jag har honom som misstänkt alls.

Att han inte skriver om LWs försvinnande i loggen kan bero på att han vill vika den sidan åt själva resan och att han väljer att skriva om LW på en särskild sida, det är inget jag vet något om. Jag tror ändå att han visste om att det hade hittats en kvinna strax utanför hemmet och att han borde ha fått vetskap om det när han skrev loggen. Men även här kan jag ha fel.

Även om man under början av resan inte bekymrar sig enormt (för hur ofta blir någon mördad), så borde de ha efter hand både hört av sig till andra för att kolla utvecklingen, läst tidningar osv. Efter att flera dagar har gått, borde det väl stått klart att för dom som var med på Norgeresan att LW inte frivilligt lämnat sitt hus, att hon inte låg på sjukhus och att inget normalt skett.
Senast redigerad av notknapparen 2019-05-29 kl. 11:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in