2019-01-23, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, i båda fallen kan man ju säga att hon kom direkt från sitt hem till fyndplatsen. Det jag invände mot var glendale:s påstående att hon skulle ha gått till fyndplatsen. Jag menar alltså som du att det är fullt möjligt, och kanske minst lika troligt, att hon fördes bort i en bil.
Det här talar iof mot ev vittnesmål... men dom behöver inte stämma (kan vara några som tagit fel på tid/dag) när polisen gick runt och frågade flera dagar efter morddagen.

Dessutom har SD och LW haft sina duster tidigare utanför LW:s hem (i bilen).
Citera
2019-01-23, 09:03
Medlem
Reimers avatar
Senaste uppdateringen i ärendet från åklagare Åsa Hiding, inga muntra tongångar i det mailet.

Citat:
Åklagarområde Bergslagen
Handling
641
Åklagarkammaren i Örebro
Ärende
AM
-
65535
-
18
Kammaråklagare Åsa Hiding
2019
-
01
-
22
Handläggare
503A
-
24
Svar på föreläggande i mål B 2705
-
18
Förundersökningen pågår alltjämt. Tyvärr kan jag i dagsläget inte ge något
närmare besked om eller när ett åtal kan vara att vänta.
/Åsa Hiding

Man bör notera tillägget "om" som tillkommit, sannolikheten att det blir ett åtal börjar närma sig noll.
Citera
2019-01-23, 09:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Senaste uppdateringen i ärendet från åklagare Åsa Hiding, inga muntra tongångar i det mailet.

Man bör notera tillägget "om" som tillkommit, sannolikheten att det blir ett åtal börjar närma sig noll.

"Om eller när ett åtal kan vara att vänta" låter inte bra alls.
Citera
2019-01-23, 09:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
"Om eller när ett åtal kan vara att vänta" låter inte bra alls.

Nej, det här blev ett "cold case" i samma stund som Hiding misslyckades med att få till "sannolika skäl" i förhandlingen.
Citera
2019-01-23, 09:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nej, det här blev ett "cold case" i samma stund som Hiding misslyckades med att få till "sannolika skäl" i förhandlingen.

Ja, det har jag haft på känn sedan dess. Men man hade ju blivit hoppfull ändå av andra skribenters optimism. Nu dog det.
Citera
2019-01-23, 09:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det har jag haft på känn sedan dess. Men man hade ju blivit hoppfull ändå av andra skribenters optimism. Nu dog det.

Vad den optimismen har grundat sig på är för mig en gåta, har ju inte funnits något att känna optimism över i det här fallet.
Citera
2019-01-23, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi vet ju att LW fikade med HD och berättade för henne om deras otrohetsaffär, HD trodde inte på LW enligt uppgift.
Men enligt andra uppgifter bla från Tinna så tyckte HD att det var skönt att han hade någon annan och inte var på henne hela tiden.

Min slutsats om HD som lät sig bedras i 6 års tid är.... hon är verkligen inte "högpresterande". Att sedan umgås flitigare med sin mordmisstänkte man än innan, som dessutom blivit anmäld för både misshandel och ofredande av mordoffret tyder på att HD är djupt inblandad.
Att HD och SD var rejält osams med LW kort före mordet kastar också långa skuggor.

Mitt tips är att SD, som ju naturligtvis är mördaren döms, HD och JG följer med på medhjälp.

Kul att se dig i tråden igen Sherlock! Jag tror precis som du att fallet kommer att lösas. Sedan är jag en HDkramare och ser HD mest som ett offer i historien. Ja, hon är bedragen men det är inte hon som felat där. Det där med den borttagna loggen hade jag glömt. Men även om den är en mycket större förolämpning än jag kan tänka mig, inte dödar man väl för något sådant? Å andra sidan dödar man överhuvudtaget inte, så... det är inget rationellt i detta.
Lägger till att jag tänker att en lejd yrkesmördare skulle agerat annorlunda. Kanske skjutit LW genom fönstret, eller på joggingrundan eller....
Citera
2019-01-23, 09:33
Medlem
Citat:
Vad den optimismen har grundat sig på är för mig en gåta, har ju inte funnits något att känna optimism över i det här fallet.

Det där va inte så oväntat, vi är ju några stycken som har sett det
här ganska länge nu.
Det nya är att ÅK går ut med sina problem i skriven text.
Ändå så får man känslan av att hon tänker sprattla emot
så länge det bara går.

Även dom största optimisterna får sig nog en tankeställare nu.
Mycket sorgligt och ledsamt.
Citera
2019-01-23, 09:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Åh, nej.
Detta är inga goda nyheter.
Citera
2019-01-23, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så fruktansvärt bortskämd och söndercurlad HD är!

Resa till Grekland, resa till USA, föräldrarna köper nytt boende
till henne när SD vägrar sälja huset och ge henne hennes del för det,
ställer upp som barnvakter hela tiden så att hon kan vara ute och leta burkar.

Och hur mycket semester har hon egentligen att ta ut?

Föräldrarna tycks göra vad som helst för henne så att hon
inte behöver ta konsekvenserna av sina dåliga val som hon gör.

Det skulle inte förundra mig om de har hjälpt henne att "ta hand om"
LW också.
Jag hoppas att polisen har kollat upp deras ekonomi.
De kanske har betalat någon för att ta hand om dotterns
"problem" åt dem.

De kanske försökte "köpa" SD med en USA-resa om han stannade
hos HD?
LW kanske var ett hot mot den dealen?
Är detta bekräftat? Vet vi att de fick resan till USA i present av HD:s föräldrar? Vet vi att hon (de) fått en Greklandsresa av HD:s föräldrar? Är det ens bekräftat att HD var med på resan till USA... som inte blev till USA. Vet vi att de åkte via England på hemvägen och inte direkt tillbaka hem? Och bart kommer uppgift om att HD:s föräldrar köpt radhuset till henne? Bara lite funderingar.
Citera
2019-01-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Kul att se dig i tråden igen Sherlock! Jag tror precis som du att fallet kommer att lösas. Sedan är jag en HDkramare och ser HD mest som ett offer i historien. Ja, hon är bedragen men det är inte hon som felat där. Det där med den borttagna loggen hade jag glömt. Men även om den är en mycket större förolämpning än jag kan tänka mig, inte dödar man väl för något sådant? Å andra sidan dödar man överhuvudtaget inte, så... det är inget rationellt i detta.
Lägger till att jag tänker att en lejd yrkesmördare skulle agerat annorlunda. Kanske skjutit LW genom fönstret, eller på joggingrundan eller....

HDs beteende är så konstigt från början till slut att jag inte kan släppa tanken på att hon är inblandad. Inte nog med att hon och LW var "rivaler" i både burkletning och SD, hennes cachande i LWs barndomstrakter och hennes sjukskrivning morddagen är för mycket för en slump. Likaså hennes "flykt" till USA med MGM.
För att vara "offer" är HDs uppträdande synnerligen konstigt. På FAD såg hon förvisso ut som ett jagat djur, men varför följa med och utsätta sig för det?

Nej det var ingen lejd mördare som spanade eller sköt LW genom fönstret, den enda som stalkade LW, både spanade och filmade genom hennes fönster är SD, och det finns det bevis på.
Citera
2019-01-23, 09:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det där va inte så oväntat, vi är ju några stycken som har sett det
här ganska länge nu.
Det nya är att ÅK går ut med sina problem i skriven text.
Ändå så får man känslan av att hon tänker sprattla emot
så länge det bara går.

Även dom största optimisterna får sig nog en tankeställare nu.
Mycket sorgligt och ledsamt.

Helt ärligt har jag inte förstått vad det har hållits på med i tråden, det har haussats upp något så ända in i helvete att MGM minsann är "skäligen misstänkt" vilket är löjligt, förmodligen är det historiken som legat MGM i fatet och något annat har inte utredarna lyckats med att få fram.

Men det är ju bra att Hiding indirekt talar om att det har gått åt helvete med förundersökningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in