2019-05-29, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den här teorin som du säger att han kollat upp redan samma morgon då Lena saknades, kunde han verifiera den som möjlig? Inkluderade den Fyndplatsen?
Teorin var först att det kommit ut en ny cache i närheten, viket han inte kunde se. Sen att hon själv höll på med någon gömma, kanske släppa den då gänget som skulle till Norge kom till stan. Den teorin och frågan tror jag gick till USA för kontroll av hennes konto, men där blev det nog stopp. Vet inte om polisen fått svar än ens.
Citera
2019-05-29, 07:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Där har du en poäng. Och därmed har du bevisat att Norgegänget visste om det.

Nä, man som du och Gil snackade om så gick förmodligen ryktet inom geocachinggruppen. Norgegänget visste enligt skribenten @Groddpotatis om hennes försvinnande.

För mig känns det osannolikt att de inte skulle följa upp det hela, särskilt B*hold*rX.

Jag kan absolut ha fel förstås.
Det skulle kunna vara så att ingen trodde att det kunde ha hänt något så allvarligt, utan tänkte att det skulle klaras ut och att de skulle få höra om det hade hänt något. Vilket ingen ingen gjorde. Inte förrän det blev bekräftat att det var LW. Men den versionen tror jag inte riktigt på.
Citera
2019-05-29, 08:31
Medlem
gloriouslifes avatar
”Softpocahontas found Multi-cache Gustav Svensson

Friday, May 4, 2018Stockholm, Sweden

Det ska bli en helg i Stockholm. Planerna är ganska lösa, men sånt brukar ordna sig Nån dag innan avresa från Örebro hör BeholderX av sig om en letterbox med mystdel som han påbörjat. Teolog som jag är (!) ser jag hur den ska lösas och fina siffror mejslas fram i bästa lagarbete. Tittar inte ens var den är, lägger den till listan över lösta att förhoppningsvis logga nån gång. "Fredag eftermiddag?" föreslår BX. Haha, rolig är han! Vi ska umgås hela helgen, men på fredagen har jag ett ärende i stan och ska sedan träffa en vän där, vi kanske kan ta den på söndagen? Så blir det såklart inte, då ska vi inte ha den här att tänka på.”

Tydligen inget försök att hålla det
hemligt.
Citera
2019-05-29, 08:49
Medlem
gloriouslifes avatar
SD har avbokat så nu är det
fritt fram för andra att vara med
på eventet i Slottsparken 8 juni.

”HerrTeamDavidsson
26 May 19
Äsch. Dubbelbokning! Have a nice stay here!”
Citera
2019-05-29, 09:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Verkar stämma om msn läser ML:s första logg. Där beskrivs hur dom återträffades på en tågperrong och han följde med LW för att logga en cache. Sen var han med fast i hobbyn.

När i tid han skiljde sig i förhållande till detta möte vet jag inte.
Att han fann LE attraktiv är fullt naturligt, hon var charmerande och säkert lätt att bli förälskad i, både personligheten och utseendemässigt.

Sen undrar jag varför det verkar ha funnits försök att få det att se ut att han var i USA vid tidpunkten för mordet? Troligen bara ett missförstånd i tidslinjen?!

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var inte MgLs första logg.

MgLs första logg:

”17 Apr 08
Min första cache. Hittad tillsammans med min far och min son. Roligt!”

LW skriver:
”20 Mar 16
En helg med dottern i Stockholm går mot sitt slut. Dottern har tagit tåget själv till mormor och morfar i Norrköping och jag tar tåget hem mot Örebro. Men än är det inte slut på det roliga. Kliver av i Västerås och träffar en vän jag inte träffat på nästan femton år! Det blir ett roligt återseende och inför sista etappen på denna stockholmstur tas denna lilla cache. Det är evigheter sen m.g.l cachade, så han får minnet lite uppfräschat på vägen.”

Det finns en till (?) bekantskap från scouttiden som hon har återförenats med. Kan det ha blivit en ihop blandning av dessa två:

"*rik Fr*dholm, 37, lärde känna Lena Wesström genom scouterna för 20 år sedan, när hon arbetade som kanslist. De höll sedan kontakten genom åren, och när han för fem år sedan flyttade till Örebro fanns det en trygghet i att känna henne. "

https://www.expressen.se/nyheter/vannen-om-lena-hon-stallde-verkligen-upp/
Citera
2019-05-29, 09:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Just ja, detta reflekterade en annan på och satte ord innan jag själv hade tänkt klart. ”Om SD var så på LW och ’spionerade’ på henne som antydigts på FB, borde han inte varit på Läckö och bevakat?”

Han kan också ha känt att det blev "lite för mycket", dvs om han kände till deras förhållande?

Inte så ofta SD åker på egna utflykter och cachar väl?
Citera
2019-05-29, 09:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag funderar på om LW och hennes manliga vänner har drabbats av fler mystiska missöden än det som hände med Ta*r*us1981:s bil och LW:s stulna cykel (som stod utanför adressen där Tyréns har kontor)?

Något som tyvärr är relativt vanligt i relationsdraman, är att ena parten blir knäpp i huvudet och hittar på olika sätt att förstöra för den part som vill lämna och gå vidare. En del skadar även sig själva och får det att se ut som att de råkat ut för något - allt i syfte att få uppmärksamhet och medömkan - t ex som att ordna rökutveckling i källaren.

Stod cykeln utanför Tyréns när den blev stulen, eller återfanns den där?
Om den stod utanför Tyréns, varför stod den där? Lånade SD den?

Din teori är inte galen.
Om det skedde i de här två fallen just, det vet jag inte.
Rökutvecklingen verkade han enligt EGT ta med ro, så det kanske inte var mer än en olyckshändelse.
Citera
2019-05-29, 09:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
”Softpocahontas found Multi-cache Gustav Svensson

Friday, May 4, 2018Stockholm, Sweden

Det ska bli en helg i Stockholm. Planerna är ganska lösa, men sånt brukar ordna sig Nån dag innan avresa från Örebro hör BeholderX av sig om en letterbox med mystdel som han påbörjat. Teolog som jag är (!) ser jag hur den ska lösas och fina siffror mejslas fram i bästa lagarbete. Tittar inte ens var den är, lägger den till listan över lösta att förhoppningsvis logga nån gång. "Fredag eftermiddag?" föreslår BX. Haha, rolig är han! Vi ska umgås hela helgen, men på fredagen har jag ett ärende i stan och ska sedan träffa en vän där, vi kanske kan ta den på söndagen? Så blir det såklart inte, då ska vi inte ha den här att tänka på.”

Tydligen inget försök att hålla det hemligt.

Läcköeventet ska ha varit 21 - 23/4 -18.

Då verkar ändå vissa personer på eventet enligt EGT se att de öppet pussas/kramas, dock inte framför ML.
Man får ändå en känsla av att förhållandet inte hålls hemligt, utan tvärtom.
Det kan inte varit okänt för SD.

Kan det ha varit en markering från LWs sida. För att visa att hon gör som hon vill med sitt liv? (Spekulation)
Citera
2019-05-29, 10:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
En viktig sak att ha i minnet när ML åter förs på tal. Ser en tendens att vi tråden tenderar att tugga om sådant som redan kunnat avföras på viss nivå. Om nu polisen gjort vad det ska alltså.

Jag har läst tråden sporadiskt mer på sistone men slås av att den drabbats av en ny typ av intensitet och tendenser att svartmåla LW (vilket inte är detsamma som att bara öppet spekulera kring hennes liv för att förstå motiv hos en GM). Man undrar vad det är som gör att sådant blossar upp i tråden med jämna mellanrum och gör stämningen så hätsk mot henne. Min gissning hade annars varit att tråden skulle bli mer empatisk kring en död människa omkring årsdagen av då någon tog hennes liv alldeles för tidigt. Istället så har tråden snarare gått mot att vilja ta fram så mycket negativt om henne som möjligt. Känns underligt.

Det handlar inte om att ta fram något negativt om henne men när man kartlägger hennes liv framkommer det negativa uppgifter.

Är det vårt fel menar du? Många brottsoffer kan man kartlägga och ingenting negativt framkommer och då blir det aldrig tal om något som kan upplevas som "smutskastning" (det fula ordet är ert).

Vi pratar om Lenas liv och där fanns en hel del som inte är smickrande för henne. Men du kanske också är en av dem som tycker det är okej att ha affärer med gifta män?

Hätskheten och det fortsatta skriverierna om hennes affärer kommer av att ni hoppar på oss som inget fel gör än bara diskuterar uppgifterna om
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-29 kl. 11:02.
Citera
2019-05-29, 10:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD kan ha åkt till Läckö på kvällen. Kanske han låg och smygfilmade i buskarna. CO har ju efterlyst loggningar från SD och några fler deltagare.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han kan också ha känt att det blev "lite för mycket", dvs om han kände till deras förhållande?
Ja, om han åkte till Läckö så kan det ha varit för att spionera på LW. Och om han inte åkte till Läckö så kan det alltså ha varit för att han kände att det skulle bli "lite för mycket" att se henne tillsammans med andra. Oavsett hur SD gör går det naturligtvis att tolka det som svartsjuka, om bara viljan finns.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-29 kl. 10:23.
Citera
2019-05-29, 10:12
Medlem
Citat:
Stod cykeln utanför Tyréns när den blev stulen, eller återfanns den där?
Om den stod utanför Tyréns, varför stod den där? Lånade SD den?

Din teori är inte galen.
Om det skedde i de här två fallen just, det vet jag inte.
Rökutvecklingen verkade han enligt EGT ta med ro, så det kanske inte var mer än en olyckshändelse.
Han var inte hemma, det var barnen som upptäckte det.
Citera
2019-05-29, 10:15
Medlem
Citat:
Läcköeventet ska ha varit 21 - 23/4 -18.

Då verkar ändå vissa personer på eventet enligt EGT se att de öppet pussas/kramas, dock inte framför ML.
Man får ändå en känsla av att förhållandet inte hålls hemligt, utan tvärtom.
Det kan inte varit okänt för SD.

Kan det ha varit en markering från LWs sida. För att visa att hon gör som hon vill med sitt liv? (Spekulation)
I så fall var inte markeringen mot SD?
Som jag fick det förklarat så skötte LW det ganska snyggt. Det är väldigt säkra källor och av henne själv uttalat enligt dom, att hon inte ville trampa någon på tårna.
Senast redigerad av EnGodTanke 2019-05-29 kl. 10:20. Anledning: Skrev ”han”, ska stå hon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in